urgent longfoto

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door belize, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zoontje heeft nu 7 dagen hoge koorts. hij hoest ook. volgens de HA is het een virus. hij moet uitzieken. samen met de HA hebben we besloten om geen AB kuur te geven. we hebben bloed laten prikken om te kijken of er een bakteriele infectie is.(de longen klinken niet helemaal schoon)
    geen aanleiding in bloedbeeld voor AB kuur.
    HA gaf aan dat we ook eens een longfoto konden laten maken om te kijken of zoontje een longontsteking heeft.(hij denkt van niet)ik denk ook niet dat dit het geval is. maar hij heeft nu 7 dagen en nachten hoge koorts.
    ik ben niet voor x-ray fotos op jonge leeftijd. ook niet voor te vaak AB kuur. het zou een duidelijkheid geven over longen. en hij zou dan met AB kuur kunnen beginnen.
    ik vind dit zo moeilijk. moet ik JA tegen long foto zeggen? want de HA laat mij hierover beslissen.
    geef mij advies!
    alvast bedankt.

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik zou het wel doen mijn zoon was 3 en hoestte ook heel erg verder niet heel ziek. Uit het bloed bleek geen ontsteking maar op de foto was toch wel wat te zien. Dus ik was er op tijd bij. Dus ik zou het toch zeker doen voor de zekerheid.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Kylian was 4 jaar oud en we zijn echt 2 maanden met hem aan het klungelen geweest, dan weer hoesten en koorts dan in eens 2 dagen geen koorts, uiteindelijk gaf de huisarts toch maar een ab omdat de bloed waarden niet goed waren. Deze hielp 2 weken en toen begon het opnieuw.

Toen toch maar voor de zekerheid een longfoto laten maken al dacht de huisarts dat er niets zat omdat die ook niets hoorde. Nou mooi dat meneer een fikse longontsteking had, ik werd door de röntgen meteen terug gestuurd naar de huisarts. Die heeft weer contact opgenomen met de kinderarts , we kregen toen een andere ab kuur maar wel met de waarschuwing dat ik maandagmorgen terug moest komen en als het dan nog niet beter ging (het was vrijdag aan het einde van de dag) hij met spoed opgenomen zou worden.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja het is gezonder dan langdurig met een misschien-toch-longontsteking rondlopen.

Ik snap je bezwaren hoor... Maar als je echt niet weet waar die koorts vandaan komt kan het allicht geen kwaad om toch die longfoto te laten maken. Langdurig hoge koorts is ook niet gezond uiteindelijk...

5. Saskia78

@pluk: zo heb ik wel een jaar geworsteld met een longontsteking...
    En normaal kan de huisarts aan de saturatie in je bloed en het geluid van je longen horen of er een ontsteking zit... Maar blijkbaar lukt dat toch niet altijd.

6. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Tja ik zou het wel eem foto laten maken als de huisarts dat voorstelt.
    Maar moet daarbij zeggen dat zoontje 11 weken te vroeg is geboren en in de afgelopen bijna 4 jaar vaak zat AB kuren echos en foto heeft gehad. In het begin maakte ik me daar ook druk over. Maar zonder had hij niet overleefd
    Hij heeft ondertussen al 1,5 jaar onderhoudsdosering AB en sinds die tijd gaat het goed.
    Waaschijnlijk heb je aan mijn advies niks. is teveel gekleurd door de situatie van mijn zoontje

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik zou zeker niet zo lang wachten, een chronische bronchitis of longontsteking is erger en kan zelfs schade opleveren voor de rest van zijn leven.

Actie ondernemen dus!

8. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het wel doen.

Mijn dochter bleek met dezelfde symptomen na 1 week zo'n flinke dubbele longontsteking te hebben dat ze via de spoedpost opgenomen werd in het zkh en via het infuus AB moest krijgen.

Als ze 3 dagen eerder een kuur had fehad, was een zkh opname van 4 dagen haar bespaard gebleven.

Ik snap jouw bezwaren, maar een longontsteking is niet iets waar kinderen zomaar van zelf bovenop kunnen komen.

9. gusto

gusto Niet meer actief

Ik zou het wel doen.

Mijn jongste (11mnd toen) had dit een paar weken geleden, huisarts zei dat er niets aan de hand was maar de koorts bleef aanhouden, 40 graden. Longfoto laten maken en dus wel een longontsteking. Ben blij dat we toch die foto hebben laten maken. Met een antibioticakuur ging het al snel beter.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ooww danke wel meiden! mijn gevoel zei ook dat ik dat moest laten doen. want zoontje is ook zo om de week ziek met koorts weer beter en dan weer moe en dan weer koorts. snachts zweet hij ook enorm. dus. ik heb gebeld. ik krijg verwijzing voor longfoto om 14:10. HA wilde eerder ook urine. dat weten we dan ook of dat schoon is.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ok foto is gedaan en nu wachten op de uitslag. pffff.
    heel erg bedankt allemaal.

12. Saskia78

En alles goed afgelopen?

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    morgen uitslag. ik hoop het helemaal ok is.

14. adi

adi Niet meer actief

Beterschap!

15. Saskia78

Oh dan pas... Hier krijg je aansluitend aan je foto afspraak bij de longarts die je dan meteen vertelt hoe of wat.

Nog even geduld dus.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    als het niet helemaal ok was zouden zij wel bellen. zei de assistente van HA. ik begin me ook een beetje shit te voelen. 1 week zo slecht geslapen. zoon is dus ook, hij ziet er niet uit. steeds slanker. want hij eet ook heel slecht. lijkt me zo vervelend om 1 week lang met 39+ rond te moeten lopen.

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dankewel meid.

18. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    En? Al meer duidelijk!
    Beterschap in ieder geval..

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    En hoe is het nu? Al meer duidelijkheid?

20. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Beterschap! Herken het van mijn zoontje, bleek toch een flinke longonsteking te zijn helaas.

Groetjes Suzanne

Deel Deze Pagina