Toen ik eerder vandaag voor de spiegel stond, voelde ik me echt een opgeblazen nijlpaard met een huid als een olievlek Dat ik me rot voel komt vast door de hormonen hoor; ik jank steeds om de stomste dingen! 't Is voor een goed doel, ik neem de medicatie met alle liefde hoor, echt. Maar laten we eerlijk zijn, sommige lichamelijke veranderingen voelen gewoon rot Zo had ik ooit na een Clomid ronde opeens last van haaruitval. Kan ook van de stress geweest zijn natuurlijk en het hield gelukkig ook weer op, maar ik baalde zo enorm! Welke lichamelijke veranderingen hebben jullie tot nu toe opgemerkt door de MMM medicatie?
Hoi, Bizar wat er met je lichaam gebeurt hè? Ik heb in 2013 IVF gedaan met behulp van decapeptyl, gonal f en ovitrelle. Ik ben redelijk hormonaal dus we waren enigszins gespannen over wat dit met mij zou doen, maar emotioneel gezien had ik nauwelijks last. Ook lichamelijk reageerde ik eigenlijk beter dan verwacht. Van decapeptyl kreeg ik af en toe het gevoel alsof mijn keel werd dicht geknepen, alsof iemand de lucht uit mij sloeg. In het begin schrok ik daarvan, gek genoeg went dat ook wel weer. En ik had typische overgangsklachten zoals opvliegers. Toen gonal f erbij kwam verdwenen deze bijwerkingen eigenlijk. Wel werd ik steeds sneller moe en kon ik onbeperkt slapen. En ik kreeg een hele vette huid en heel vet haar. Heel veel succes!! Hopelijk maken de bijwerkingen snel plaats voor zwangerschapskwalen.
Clomid vond ik vreselijk: humeurswisselingen, warmte opvliegers, hoofdpijn... De Menopur heb ik weinig bijwerkingen buiten humeurswisselingen. Deze kreeg ik wel pas vanaf de dosis 112,5 en niet bij 75. Maar aangezien ik pcos heb en eigenlijk een tekort heb aan bepaalde hormonen, heb ik meer last zonder hormonen dan met. De pil was voor mij jarenlang ideaal en dan stopte ik met de pil en kreeg ik gewichtstoename, acne, vet haar,... En nu zodra ik start met prikken, stabiliseert mijn gewicht, nemen mijn puistjes af en wordt mijn haar terug minder vlug vettig.