Nieuwe vloer, laminaat of grind of gietvloer?

Discussie in 'De lounge' gestart door valhalla, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Moet binnenkort toch echt eens een keuze gaan maken voor de vloer in ons nieuwe huis. Boven wordt het vermoedelijk gewoon Ikea laminaat, maar wil in de woonkamer en keuken wel iets moois dat echt lang meegaat.

We zitten nu te twijfelen (nou ja, twijfelen...waar we over na willen denken...)

Een echte oude houten vloer (als in weinig aan te verpesten ;))
    Quick Step Laminaat (maar kan dat ook in de keuken? We krijgen een open keuken)
    Een gietvloer / betonnen vloer (lekker strak maar blijft het mooi?)
    Een grindvloer

Heeft iemand goede of slechte dingen te melden over die vloeren? Of een beter idee? Man wil een gezellige donker houten vloer, ik liever een grijze strakke maar ben niet zo moeilijk dus vind een fijne houten vloer ook leuk :D

Ik hoor het graag.. en als iemand nog aanraders heeft kwa winkels in Noord Brabant, Zeeland of Zuid Holland hoor ik het graag!

2. 2009mama

2009mama Niet meer actief

als je honden hebt.... grindvloer absoluut niet doen ! daar gaat de stank echt in zitten, mijn ouders zitten daar nu echt mee....en als je dan gaan shrobben( de vloer) gaat dat er helemaal tussen zitten en zelfs dat gaat stinken:S
    en daarbij is het echt ( tenminste bij hun) heel moeilijk om er weer uit te krijgen als je over aantal jaar weer andere vloer wil,

maar ik weet natuurlijk niet of alleen mijn ouders hier last van hebben:pmisschien zijn ze wel de enige :p

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb alleen maar katten, en het schijnt een heel verschil te zijn als je de vloer dicht laat sealen, heb ik begrepen... of hebben jouw ouders dat wel gedaan?

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik wilde in eerste instantie ook een echte donkere houten vloer. Lijkt altijd gezellig vindt ik.
    Maar we hebben een hond die nogal verhaart en op zo'n donkere vloer zie je echt alles op! Dus daar maar snel van af gestapt.
    Nu hebben we een lichtere houten vloer.

Met die andere vloeren heb ik geen 'gebruiks' ervaring, maar vindt wel dat het soms wat kil over kan komen....

Trouwens, die Ikea vloeren hebben wij ook boven liggen (Tundra), echt super vloer en ligt er mooi strak in.

Succes :D

5. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    nicht van mij heeft ook zo'n grindvloer, en dieren. Die heeft nergens last van, die heeft wel zo'n vloer die helemaal dicht is. Vrienden van ons hebben ook zo'n vloer, en 2 super grote honden en ook die hebben nergens last van.

Ik kan je niet helpen met je keuze, vind al die vloeren (alleen laminaat niet) ook mooi, zou niet weten wat ik kies dan.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

grind vloer zou ik niet doen hier de grootste ellende gahd ook gesaeld en alles en stinken ik heb heb er met een jaar weer uit latten trekken gadver wat was dat vies.

z'n betonnen vloer is ook erg mooi.wij hebben een echte eikenhouten vloer.maar je daar zit wel werk aan.

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Met kinderen absoluut geen grindvloer! wij hebben er ook een en ik heb er echt spijt van :(

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik zou zeker voor de massief houten vloer gaan! Wij hebben sinds deze zomer een nieuwe vloer liggen, echt prachtig! Let alleen goed op door wie je dat laat doen. Bij ons is de vloer enorm slecht gelegd en daar hebben we nu nog strijd om.

9. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Nou wij hebben 2 honden en een kind, en een grindvloer. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Geen last van stank, kapotte sokken of vuil tussen te steentjes.!

Er is wel een groot verschil of je de vloer laat sealen of niet. Met honden en een kind. Absoluut sealen!

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben ook grind, door het hele huis zelfs, echt heerlijk! Met katten en een kind :) Je ziet er weinig op, makkelijk schoon te maken. We hebben hem wel geseald, dat scheelt volgens mij wel!

11. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hoi hoi,

Absoluut NOOIT een grindvloer nemen.
    Open is het mooi, maar veel overlast van stank en spullen die erin trekken.
    Geseald is het net of je in een glimmende winkelshowroom woont.

Als ik uit jouw keuzes zou kiezen, zou ik absoluut voor een betonvloer gaan. Wel duur in aanschaf, maar zeer onderhoudsvriendelijk en courant.

Veel succes met je keuze!

Groetjes Elke

12. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    geen gebruikservaringen, maar vind alleen een houten vloer of laminaat mooi, de rest niet.

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als ie goed geseald is, ziet het er echt niet zo uit als jij beschrijft hoor. Dan houd je de grindlook, maar heb je niet de open structuur tot de ondervloer.

14. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    een tip:
    neem GEEN grindvloer!
    Ben zo blij dat die eruit is.
    het is mooi, maar schoonmalen is een RAMP.
    Of je nu een laag erover heen hebt of niet, valt er drinken op d evloer, trekt het erin.
    Schoonmaken kost een paar uur, schrobben en dan met de waterzuiger na.
    Met kinderen en /f huisdieren is het erg vervelend.

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    heb geen ervaring met die 3

1 tip als je laminaat neemt neem geen donkere want je ziet echt elk krasje erop

16. 2009mama

2009mama Niet meer actief

mijn ouders hebben ook alles er nu uit laten trekken... hebben alles ook geseald.....maaar bij mijn ouders zit het er ook al flink wat jaar in....die hebben wel bijna elke dag moeten shrobben om het een beetje "fris"te houden en nog stonk het een uur in de wind :S
    met eiken hout vloer hebben ze trouwens geen enkel probleem.. is 1x in het half jaar in de was zetten... hebben mijn man ik en nu ook voor gekozen, vinden wij juist wel makkelijk en weinig onderhoud aan,

17. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Wij hebben zelf een eiken houten vloer. Deze hebben wij gekocht bij de ESCO in...uhm in de buurt van Valkenswaard. Deze hebben we zelf gelegd. Je kan er voor kiezen of je m lakt of waxt of iets dergelijks. Ik ben er heel blij mee en wil nooit meer anders. vind het zo warm aandoen. Wat ik wel erbij moet zeggen...als je een enorme poets bent...en je van een hele nette vloer houd dan misschien maar niet doen. Ik heb de vloer gewaxt met waxolie en dan mag je m bijv niet iedere week nat dweilen. Ook kan je wel vlekken zien die je weg moet schuren en dan weer waxen. Nu ben ik zelf niet zo'n pietje precies dus voor mij maakt t niets uit hahaha.
    Suc6 met je keuze!

18. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Oja nog een kleine aanvullig;
    toen wij in dit huis kwamen wonen lag er dus een sier grindvloer in....oe echt afschuwelijk vond ik het. Helemaal niet gezellig en ook erg ruw vond ik aan je voeten. Het idee dat ons kindje daarop zou vallen (wat vast wel eens gebeurd) auw...nee. Dus wij hebben er snel een houten vloer op gelegd.

19. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Wij hebben onlangs voor hetzelfde gestaan en uiteindelijk voor een eikenhouten vloer gekozen. Ontzettend mooi! Ben er in die zin heel blij mee.
    Maar: ik ben wel een dweiler (we hebben ook 2 honden en een kind) en teveel dweilen mag dan weer niet op een houten vloer....dat vind ik af en toe wel slikken. Maar verder is het heel handig, duurzaam en erg mooi en warm!

Deel Deze Pagina