Welke vloer hebben jullie en zijn jullie tevreden? We willen de keuken de vloeren gaan vernieuwen, maar ik krijg keuzestress! Aanvankelijk wilde ik pvc, maat na al die horror verhalen durf ik dat niet meer goed. We hebben overigens een hond en 3 kids, dus hij moet tegen een stootje kunnen! Dank je wel voor je reactie!
Wij hebben destijds gekozen voor zo duurzaam en gezond mogelijk. We hebben nu beneden een vloer van kurk. Heel tevreden mee en het ziet er prachtig uit. Het is ook heel goed isolerend en gaat lang mee. Andere duurzame opties zijn o.a bamboe, linoleum, parket of keramische vloertegels.
Met 3 kinderen en hond zou ik plavuizen kiezen. Wij hebben gelakte houten vloer, maar daar komen echt snel krassen in.
Wij hebben houtlook tegels.. lijkt een houten vloer maar zijn tegels.. hebben vloerverwarming erbij...
Ik zou graag een houten vloer willen, maar ben bang dat het veel te snel beschadigd. Daarom zou ik.voor een gietvloer kiezen.
Wij hebben nu een houten (geoliede) vloer en in het nieuwe huis gaan we voor een gietvloer. Zelf wil ik geen steen, vanwege dat het nu eenmaal hard is en dingen dan makkelijk stuk vallen (inclusief dochter met slechte motoriek ), anders had ik keramisch parket wel een optie gevonden. Onze huidige parketvloer is trouwens ook nog steeds een mooie keus, maar wij willen graag onderhoudsarmer. En een gietvloer is ook nog geschikter icm vloerverwarming.
Keramisch parket. Tegels met houtlook structuur. Helemaal blij mee met kinderen, honden en katten. Hufterproof en kan er met schrobben, heet sop of stoomreiniger overheen om te reinigen. Dit zijn tegels van de hornbach.
Hier hele grote plavuizen (80x80) betonlook met vloerverwarming eronder. Hoef je niks meer aan te doen (oké.. af en toe een dweilbeurt )
Heel mooi, dit willen wij ook. En inderdaad om dezelfde reden, super praktisch. Wij hebben nu een houten vloer, wat een drama zeg
Wij willen ook een nieuwe vloer. We denken aan keramische houtlook tegels. Daaronder vloerverwarming.
Beneden plavuizen van 1 x 1 meter, betonlook. Ik wilde een betonvloer maar daar hoor ik slechte verhalen over. Dit is een erg fijn alternatief, keihard dus nooit een kras, viezigheid gewoon met een schuurspons eraf halen, echt ideaal. En hoewel ik dacht dat het on een woonkamer niet mooi zou zijn blijkt dat juist wel zo, omdat we alle muren donkergroen hebben en een heel groot kleed.