Nieuwe voeding op kdv

Discussie in 'Voeding' gestart door Blijdorp, 12 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Volgens mij ben je nogal een zeur ouder als ik het zo lees ;) ik denk dat het voor jezelf makkelijker is om bepaalde dingen los te laten en over te geven. Jij hebt er voor gekozen dat anderen voor jouw kind zorgen, en niemand zal het zo doen zoals jij dat doet. Ik vind daarom dus ook dat je over zulke kleine nutteloze dingen niet zo moeilijk moet doen.
    Ik heb overigens nog nooit iemand horen zeggen dat een cracotte nutteloos eten is. Ik denk dat menig kdv er vol mee staat ;)
    Het is gewoon een normaal verantwoord tussendoortje.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan natuurlijk ook redeneren dat een cracotte een leuke nieuwe textuur is voor je kindje om te ontdekken. Mijn zoon vindt dat gekraak geweldig.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik vind je niet zeuren.
    Zou het ook niet waarderen als er zomaar Cracotte gegeven wordt. Zit nogal wat suiker en zout in, en verder weinig voedingswaarde.
    Brood met boter (als het tenminste roomboter is en geen margarine) zou ik wel goed vinden.
    Appelstroop niet, tenzij het 100% appelstroop is.

Ik zou ook even kijken wat ze verder aan beleg hebben. Vaak is het smeerkaas en smeerworst. Dat zou ik al helemaal niet willen geven, dat krijgt mijn 21 maander nog niet eens, vanwege het zoutgehalte en verdere toevoegingen.
    Ook is het vaak jam, waar een bult suiker in zit. Ook niet mijn keus.
    Je zou eventueel eigen beleg mee kunnen geven, bijv fruitspread zonder suiker, 100% appel/peer/dadelstroop (oa te koop bij de ah)

Verder zou ik ook eens overleggen qua tussendoortjes. Wat geven ze nog meer en wat wil je daar wel en niet van hebben.

Jillzz en Blijdorp vinden dit leuk.
  4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    De appelstroop van zonnatura bevat geen toegevoegde suiker. Net als bepaalde jam van de biowinkel. Zoutarme smeerkaas, notenpasta of calvé pindakaas (deze is zonder suiker). Roomboter is prima. Maar geen margarine/halvarine. Al doe ik bij de kleintjes meestal geen boter op.
    Tussendoortjes als een carcotte zou ik op die leeftijd nog niet doen. Dat is iets voor boven de 1 jaar.

Voor de slechte broodeters. Je kan broodpap maken door ern boterham met jam of appelstroop wat week te maken in water op opvolgmelk.

Blijdorp vindt dit leuk.
  5. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Thnx @Fristi2012 en @aicirtap voor de tips en uitleg. Wij hebben idd ook alleen roomboter thuis. Ik ben niet 100% tegen suiker en zout maar op deze leeftijd vind ik het niet nodig.

Ze gaat nog 3x hierheen en dan naar een nieuw kdv ivm een verhuizing, maar die hebben we ook uitgezocht op beleid hierin.
    Ze geven daar fruit, rauwkost en brood. Beleg idd zonder suiker. Ze kiezen daarom bijvoorbeeld voor vegetarische smeerworst ipv gewone ivm de stoffen erin.

aicirtap en Fristi2012 vinden dit leuk.
  6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik zou er ook niet blij mee zijn dat een kdv dingen aan mijn baby geeft waar ik nog geen toestemming voor heb gegeven. Ik snap sowieso niet zo goed waarom er gelijk beleg op een boterham moet. Hier hebben beide jongens zo lang mogelijk droog brood gegeten, zeker wel tot een maand of 11. Daarna alleen boter erop en pas na de 1e verjaardag wat beleg zoals kaas, fruitspread of pindakaas.
    Bij mijn oudste ging het op het kdv ook mis helaas. Ik had gezegd dat hij droog brood mocht eten. Toen wij met 11 maanden dus met boter begonnen heb ik daar aangegeven dat dat daar ook mocht. Bleek dat hij al weken smeerkaas kreeg. Daar was ik echt niet blij mee. Ik vind smeerkaas echt troep voor die kleintjes. Nu bij de jongste heb ik gewoon regelmatig herhaalt wat wel en niet mag. Dan vinden ze me maar een zeur of een muts, maar het is mijn kind en zolang als het kan bepaal ik wat erin gaat :)

Blijdorp vindt dit leuk.
  7. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

@Jillzz snap het! We schrijven nu steeds haar schema in het boekje, maar blijkbaar wijken ze daar toch vanaf. Gelukkig nog maar 3 weken!
    Smeerkaas is toch veel te zout voor die kleintjes?

8. Logan

Logan Niet meer actief

Mag volgens voedingscentrum en cb 1x per week :)

Deel Deze Pagina