Krijgt ze niet te veel?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Caruli, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi,

Even een vraagje, kan ik mijn dochtertje te veel fv geven?
    Ik weet de berekening 150x lichaamsgewicht dat ze dat binnen moeten krijgen om te groeien maar nu komt ze daar dik overheen.
    Ze komt nog 8x per dag en krijgt 100 aangeboden.
    Nu drinkt ze die niet allemaal leeg maar per dag zit ze nu rond 600-650cc

Of is het misschien een idee om voeding voor hongerige baby's te gaan geven?
    Ze komt nu geregeld vroeger als 3 uur dus heeft ze sneller honer maar ze drinkt haar fles dan niet leeg.
    Dus zal ze uiteindelijk straks nog hoger per dag uit gaan komen.

Mijn andere kids zaten met deze leeftijd al op 5 flessen per dag.

Ze is nu bijna 1 maand en woog vorige week rond 3300gram.

Ps ze gebruikt ook al lactulose voor het poepen, vandaar dat ik misschien vang ben dat haar darmen zo te veel voeding te verwerken krijgen?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Caruli,

De hoeveelheid flesvoeding die je dochtertje nu echt drinkt is prima voor haar gewicht. Ze mag inderdaad max 600-650 ml drinken. Ook zijn 8 voedingen nog heel normaal, 5 flessen per dag voor deze leeftijd lukt zeker niet bij alle kindjes. Misschien duurt het nog even voordat je dochtertje iets meer per fles kan drinken. Als ze per dag totaal deze hoeveelheid drinkt, hoef je zeker niet van voeding te veranderen en is het ook voor je dochtertje veel fijner als je bij je huidige voeding kan blijven.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina