Koemelkallergie test.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door bloemetje1985, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Beste,

Onze dochter krijgt nutrilon pepti.
    nu moesten we van de dietiste gaan proberen om weer te gaan mengen met gewone voeding, om te kijken hoe ze hierop reageert.
    Alleen, nu kan ik dietiste niet bereiken omdat ze tot volgende week afwezig is.

Het volgende merken we op.
    Ze krijgt nu 5 scheppen pepti, 1 gewone.
    Ze schopt wat meer met dr beentjes, werd opeens vannacht huilend wakker, rond drie, wat normaal niet meer gebeurd, en na een flesje heeft ze ontzettend hard gespuugd.

Ik weet niet goed of dit nu echt bewijst dat ze allergie heeft. En kan dus ook mijn dietiste niet bereiken. heel erg vervelend dus.

Ik weet natuurlijk niet of u hier wat van af weet.

Denkt u dat het verstandig is om nu gewoon weer op de nutrilon pepti verder te gaan, of toch door te gaan met proberen naar gewone voeding over te schakelen? T kan natuurlijk ook gewoon puur toeval zijn. Maar vind het zo moeilijk om nu de goede keuze te maken.

Groetjes,
    Eva.

2. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    We zijn nog steeds aan het proberen. Ze is niet onrustiger geworden. Maar goed, zitten pas op dag 2.

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Eva,
    Dat is inderdaad lastig. Fijn dat ze niet onrustiger geworden is. Hoe gaat het met spugen?
    Misschien kun je anders even wachten met verder ophogen totdat je je eigen dietist gesproken hebt?
    Succes ermee. Groetjes Angelique

4. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Ja, maar dat duurt nog week. We zitten nu op helft van elk. Ze moppert wel meer. Slaapt overdag iets onrustiger. Spugen niet meer.
    We proberen tot morgen, als ze met nog 1 schep ophogen toch steeds wat onrustiger word dan weten we wat er is. Moeilijk is dit wel.

5. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    We zijn gestopt. Ze ging steeds meer huilen. Niet meer vrolijk. Onrustig drinken/slapen. In mekaar krimpen van de pijn met krijsen. Nu heeft ze bijna 24 uur geen gewone voeding gehad en ze word weer beetje ons meisje zoals we haar kennen de laatste weken. Het lijkt me duidelijk dus.

Dus nu ben ik benieuwd. We moeten nu van dietiste eerste jaar koemelk vermijden.

Benieuwd hoe het allemaal zal gaan. Want in best veel dingen zit koemelk.

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Goede beslissing van jullie, ik denk inderdaad ook dat ze nog niet over haar allergie heen is. Helemaal niet zo gek op deze leeftijd, dat komt vaak helemaal goed hoor.

Voorlopig krijgt ze alleen pepti voeding, dus dat is makkelijk.

Als je met 6 maanden gaat beginnen met bijvoeding moet je wel opletten. Als je ervoor kiest om (af en toe) potjes te geven, dan moet je opletten dat er geen koemelkeiwit in zit. Ook in tussendoortjes, avondeten, toetjes ed kan koemelk zitten. De dietist kan je daarbij goed helpen. Ook bestaat er een merkartikelenlijst van het voedingscentrum die je kan aanvragen. Zie daarvoor deze link: Allergie - Vrije merkartikelenlijst (PDF) Het is daarbij wel verstandig om aan de dietist te vragen of je nog andere voedingsmiddelen (zoals kippenei, noten, pinda's) moet gaan mijden.

Groetjes Linda

7. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Dank u voor de tip, dat wist ik niet dat het ook in potjes kan zitten.
    Heb idd net eens gekeken in de winkel, en op veel potjes staat het ja.

Al was ik niet van plan veel potjes te geven maar het zelf te maken. Maar nu nog een grotere motivatie om het zelf te maken :)

En dank u voor de link, die ga ik eens bekijken, erg handig, samen me de lijst van de dietiste komen we er wel :)
    Het zal een aanpassing zijn, maar alles voor ons lieve kleine meisje :)

8. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Graag gedaan!

Deel Deze Pagina