Operatie cts

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 18 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Volgende week wordt ik eindelijk geopereerd aan mijn carpaal tunnel syndroom, na al sinds september in de ziektewet te zitten hiermee (zorg). Nou weet ik dat ik daarna 2 weken niet mag autorijden, alleen vraag ik me af... ze zeggen hier dat het 4-6 weken duurt tot je spierkracht weer volledig is. Wat is jullie ervaring hiermee, duurt het echt zo lang?
    Ik werk namelijk in de thuiszorg, en wil graag weer werken maar hoe lang duurt dit?
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee, wil ik dus eigenlijk vragen.....:rolleyes:

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Nou na twee weken had ik zeker niet mijn kracht terug. Hoelang het heeft geduurd dat ik weer kon werken weet ik niet meer maar langer dan de 2 weken. Gok dat het tch 4-6 weken was. En ook niet gelijk mijn volledige uren (ook inde zorg) kracht is in verhouding toch ook iets minder dan voor ik cts kreeg.en na 6 weken ook niet de kracht die ik uiteindelijk had hoor. Volgens mij is herstel wel wisselend per persoon dus hopelijk sneller voor jou. (Links herstelde sneller dan rechts) Links is top verlopen, rechts trekt litteken wat en duidelijk kracht verlies (links is sterker terwijl ik rechts ben) maar het belangrijkste, ben wel van mij klachten af.

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Kracht duurt echt wel een tijdje voor je dat volledig terughebt. Geen idee hoe lang het was, schat toch wel zo’n 6 weken voordat ik alles weer kon met mijn geopereerde hand. Na een maand kon ik wel nagenoeg alles weer hoor. Maar de kracht duurde echt wel langer.
    Sterkte!!

4. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Rechts is bijna 7 weken geleden geopereerd. Links afgelopen do.

Mis nog enorm veel spierkracht en gevoel in mn rechterhand. Ook kan ik niet alle bewegingen zoals voorheen maken en zijn bepaalde bewegingen nog pijnlijk.
    Ik ben te snel aan het werk gegaan (3wk) dit heb ik geweten. Dikke en blauwe pijnlijke pols. Ik snap nu echt waarom er minimaal 6 weken voor staan.

Succes met je operatie

5. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Hier aan beide handen de operatie gehad. Ik mocht echt 6 weken niets doen en vanaf dan stilletjesaan terug dingen opbouwen. De krachten ben ik meerdere maanden kwijt geweest. Rechter hand is nu bijna 15 maanden geleden en is weer volledig in orde. Mijn linker hand is begin oktober geopereerd maar daar heb ik mijn krachten nog niet terug, ook heb ik nog veel pijn aan het litteken door een complicatie.
    Ik kan je wel aanraden om een filmpje te bekijken van handoefeningen die je kan doen na de operatie en deze ook te doen zodat je hand niet stijf wordt maar soepel blijft.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Hier ook pas na een week of 6 alle kracht terug.
    En ik ben eind sept geopereerd (alleen rechts) en het litteken doet nog steeds pijn.
    Kan nog steeds niet vol op mijn platte hand steunen en zit er een verdikking onder de huid van littekenweefsel
    Hopelijk gaat de pijn hier snel weg.

7. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hmmm als ik dit zo allemaal lees moet ik dus echt rustig aan doen.... word een flinke oefening voor mij, ik wil graag alles snel weer oppakken, maar dit zal dus niet gaan.
    Vandaag voorlopig dus de laatste dag gewerkt en 1 van de leidinggevende zei zelf ook liever een stapje rustiger opbouwen dan te snel willen en uiteindelijk langere tijd niet volledig kunnen werken. Maar goed, je wil zelf natuurlijk ook.
    Er staan voor mij al controle afspraken gepland en adviezen voor beweging al doorgenomen dus ik kan er lekker tegenaan komende paar weken...;)
    Gelukkig is man thuis de komende weken, had al vakantie gepland en hoef ik niet te koken met de kerst, maar ik zie er toch wel een beetje (boel) tegenop

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Je wordt vanzelf wel teruggefloten als je teveel doet hoor! Het gaat gewoon echt niet als je overbelast.
    Sterkte!!

9. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Hier in de huisartsenpraktijk veel patiënten die komen klagen omdat ze na de ingreep veel pijn hebben.

De regel is een beetje; wie veel pijn blijft houden heeft teveel gedaan. Degene die zegt niet teveel gedaan te hebben die liegt.

Rust rust rust. Beste remedie. Sterkte!

Deel Deze Pagina