Nieuwe vriend schoonmoeder

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Dromer86, 10 mei 2025 om 16:58.

1. Dromer86

Dromer86 Lid

18 sep 2024
    52
    150
    33
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik ben intussen 37 weken zwanger en kan dus elke moment bevallen. Door een hoge bloeddruk moet ik een nacht in het ziekenhuis doorbrengen en het leek me mooi om dan de grootouders even uit te nodigen in het ziekenhuis.

Nu is het zo dat 2,5 jaar geleden mijn schoonvader is overleden en sinds een half jaar heeft mijn schoonmoeder een nieuwe vriend. Het is dik aan en er zijn ook plannen om te gaan samenwonen. We zijn heel blij voor ze, ook om te zien dat mijn schoonmoeder weer zo gelukkig is, maar het is ook een man die een beetje in mijn allergie zit. Hij neemt heel veel energie en ik ken hem net, dus eigenlijk vind ik dat hij daar op dat moment gewoon niet zoveel te zoeken heeft.

Het liefst wil ik dat mijn schoonmoeder even alleen in het ziekenhuis langs komt. Haar ken ik al heel lang en is biologisch echt de grootmoeder en ook mijn ouders wil ik er graag even hebben om hun kleindochter te ontmoeten.
    Toen ik dit tegen mijn man zei, zei hij dat hij dat in ieder geval niet tegen zijn moeder ging zeggen.

Ik heb het gevoel dat ik nu moet kiezen tussen geen mensen in het ziekenhuis of hem daar moet gedogen…
    Ik ben wel conflict vermijdend, zeker wat familie betreft, dus mijn neiging is om nu niemand uit te nodigen, maar ik vind dat ook erg jammer.

Wat zouden jullie doen?

2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.763
    18.879
    113
    Vrouw
    Ik zou mijn energie niet verspillen aan zo zaken.
    Je moet een nachtje blijven, neem in die korte tijd vooral uw rust ipv bezoek uit te nodigen en dan nog met gedoe te zitten daarrond.

MamaChantal en Sado vinden dit leuk.
  3. Dromer86

Dromer86 Lid

18 sep 2024
    52
    150
    33
    Vrouw
    Mijn man en ik hebben er net een goed gesprek over gehad en waren tot dezelfde conclusie gekomen.

We gaan in het ziekenhuis de tijd gebruiken om bij te komen en te wennen aan de nieuwe situatie met z’n drieën :)

Sado en Neuzeke vinden dit leuk.
  4. Sjanani

Sjanani Bekend lid

1 aug 2019
    509
    273
    63
    Vrouw
    Moet je een nachtje blijven of ga je nu ook bevallen? Omdat je zegt aan de nieuwe situatie wennen met z'n drieën? Maar fijn dat jullie er al uit zijn, kies inderdaad lekker voor jullie zelf!

5. Dromer86

Dromer86 Lid

18 sep 2024
    52
    150
    33
    Vrouw
    Sorry voor de onduidelijkheid, als ik bevallen ben moet ik een nacht blijven, om te kijken of mijn bloeddruk weer goed zakt.
    Dus we blijven sowieso even in het ziekenhuis.
    Op dit moment zijn er nog geen tekenen van een bevalling (helaas :p).

6. Sjanani

Sjanani Bekend lid

1 aug 2019
    509
    273
    63
    Vrouw
    Ah zo! Ik zou dan doen wat voor jullie goed voelt op dat moment. Bij ons zijn de ouders dezelfde dag langs geweest en onze beste vrienden. De tweede paste nijn schoonmoeder op op onze eerste en dat was een geplande keizersnee en omdat ze onze oudste naar het ziekenhuis kwam brengen om bij ons te zijn na de bevalling, was mijn schoonmoeder dus gewoon in het ziekenhuis benedenaan het wachten. Prima voor haar dat ze dat wilde, maar ze mocht bij ons op het moment dat het ons paste. Neem de tijd voor jezelf eerst lekker, maar je zal je geluk ook graag willen delen en dan vind ik dat je eigenlijk geen onderscheid kan maken in ouders/schoonmoeder/schoonouders als ze een serieuze relatie hebben. Geniet van je laatste daagjes!!

7. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.481
    6.094
    113
    Vrouw
    Je kan het ook op dat moment zelf nog beslissen, afhankelijk van hoe je je voelt en hoe de bevalling etc is gegaan! Veel succes met de laatste loodjes!!

Deel Deze Pagina