Nieuwe vriendinnen gezocht-clubje Friesland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door samantha1, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Miranda81 .. Oohh lekker, een rollade!!

Ik heb een paar jaar geleden met mijn ex samen gewoond in s.troobos. Dat kennen jullie dan ook wel haha. Toen kwam ik ook vaak in surhuisterveen.

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Hooooi Dames,

Ik wil hier ook gezellig meeschrijven.
    Ik ben Rozeroos en woon in Franeker ik woon hier sinds 4 jaar en daarvoor woonde in in gelderland. Ik ben mama van 4 meisjes en 1 jongetje. De oudste is 12 en de jongste nu 2 maand.
    Mijn oudste 4 kids wonen nog in gelderland bij hun opa en oma. Door omstandigheden was dat jaren geleden de beste keuze. Mijn 4 kids komen regelmatig de weekenden en vakanties hier in Friesland. Mijn jongste dochter woon wel hier bij ons.
    Toch een heel ander soort situatie dan bij de meeste, neem ik aan.
    Omdat ik nog niet zolang hier in de omgeving woon, zou ik graag wat meer leuke vriendschappelijke contacten opdoen.

3. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Ik ben al lekker actief op de vroege morgen..Dochter ligt weer op bed.. Heb het beneden al schoon gemaakt.. De vaatwasser uitgeruimd.. En zelfs de frituurpan schoongemaakt. Wat een rotwerk is dat zeg!

4. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Wat gezellig.. Nog meer dames!

Rozeroos.. Dat lijkt me best wel moeilijk.. Dat je andere kids niet bij je wonen.. Of is het nog steeds het beste dat het zo is?

5. Rozeroos

Voor mij eigen is het niet het beste. Ontzettend moeilijk om steeds je kindjes te moeten missen. Lange tijd geleden problemen met bjz gehad en mijn kids uithuisgeplaats. Om de daarna weer terug te krijgen is een hel.
    Mijn leefsituatie is stabiel en ik ben prima in staat om voor ze te zorgen. Ik werk zelf in de zorg en sta dagelijks voor de zorg van meerdere mensen. Ook zorg ik voor mijn jongste die wel hier mag wonen zonder bemoeienis van jeugdzorg.
    Maar mijn 4 kids krijg ik niet meer terug!!!! Komt ook omdat vader heel erg dwarsligt.
    Na jaren strijd en rechtzaken heb ik me erbij neergelegd dat mijn kids niet meer bij mij komen wonen en dat een ander de opvoeding doet en beslissingen maakt voor ze.
    En die keuze was ontzettend moeilijk, maar heeft me wel de rust gebracht.
    De weekenden zijn ontzettend gezellig en we doen heel veel leuke dingen samen.

6. Rozeroos

Maar goed....

Samantha, Die frituurpan schoonmaken heb ik ook een hekel aan. Denk bijna iedereen wel. Hier gaan we met de kerst gourmetten. Al mijn kindjes komen zondag en breng ik na oud en nieuw weer naar huis. Heb ontzettend veel zin in de kerstdagen.

7. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Jeetje.. Wel heftig hoor. Kan me niet voorstellen hoe dat voelt. Gelukkig zijn ze wel regelmatig de weekenden en vakanties bij je, zodat je er wel van kunt genieten. Hebben de kinderen op den duur als ze ouder zijn er niks over te zeggen dan? Dat ze graag bij jou willen wonen? Of moeten ze dan echt volwassen voor de wet zijn?

Sorry voor de vragen. Als je ze niet wilt beantwoorden, dan snap ik dat wel hoor :)

8. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Lekker.. Gourmetten met de kerst. Wij ook.. Bij mijn schoonmoeder. 2e kerstdag weet ik nog niet wat we gaan eten..

9. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Rozeroos, wat een nare situatie als je de kinderen niet terug krijgt als je wel voor ze kunt zorgen. Geniet maar heerlijk van de feestdagen!!

Hier is de frituurpan deze maand stuk gegaan. Hadden hem al 10 jaar. Denk dat we het nu even zonder pan gaan doen. Scheelt idd een hoop irritatie bij het schoonmaken, haha.

Enne, Samantha, als je nog energie over hebt mag je hier ook wel helpen poetsen :D
    Ja, stroobos ken ik wel maar kom nooit in die richting.

10. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Hoi!

Ik wil ook graag met jullie meekletsen (als ik tijd heb..)
    Ik woon in een dorpje zo´n 20 km vanaf heerenveen en onze jongste is ook daar geboren! Wij hebben twee kindjes van 3 en 6 maanden.
    Verder probeer ik wel een beetje anoniem te blijven... niemand weet dat ik meeschrijf op dit forum en dat wil ik graag zou houden!
    Ik weet niet precies waarom ik zo graag anoniem wil blijven, maar heeft denk ik met mijn priveleven te maken. Ik heb dusdanig veel meegemaakt en dat hou ik liever binnen ons gezin (lees ook binnen mijn familie/vrienden).
    Daarbij heb ik een leidinggevende functie binnen een groot bedrijf en ik wil niet graag dat mensen die ik leiding geef mij hier zouden herkennnen....
    Maar goed, ik klets graag mee met alledaagse praatjes en ervaringen over onze kinderen/zwangerschappen!!

11. Rozeroos

Vanaf 12jaar mogen ze zelf vertellen wat ze van de situatie vinden. Tegenwoordig is het ook zo dat na een jaar wonen in pleeggezin (mijn ouders) , het pleeggezin ook mag meepraten over wat het beste is voor de kinderen. Ook hun vader mag meebeslissen en dan heb je mij en bjz. Bij elkaar een grote groep die samen eens moeten worden en daarbij is de stem van jeugdzorg het grootst. En de vragen maken me niet uit hoor. Je mag me vragen wat je wilt. Of ik overal antwoord opgeef dat weet ik niet. :p
    Ik vertel dit omdat ik hier gezellig wil meepraten en leuk wil vertellen over de weekenden en vakantie's en niet dingen moet stilhouden enzo. Gewoon open zoals het is.

Ik ga nu ff lekker de beeb in badje doen en flesje geven.

12. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Hai dames, ik kom hier ook even meelezen als jullie het niet erg vinden.

Ik wordt binnenkort 32 en heb een zoontje van bijna 2 jaar. Ik heb eerder her en der in het noorden gewoond, een tijdje in het midden van het land en nu sinds 5 jaar in Friesland tussen Drachten en Heerenveen.
    Merk dat alle verhuizingen niet echt goed zijn geweest voor mijn sociale contacten, dus hoop hier wat leuke dames te ontmoeten ;)

Groetjes,
    Uk

13. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@Rozeroos: lijkt me moeilijk om gescheiden te zijn van je kinderen, maar lees wel veel positivisme in je berichtjes :)

Vandaag heb ik een vrije dag. Mijn kleine ventje ligt nu lekker te slapen dus tijd voor mama om even te forummen.
    Zag frituurpannen en rollades voorbij komen. Ik zal zo het stoofvlees voor bij de hutspot op zetten voor wanneer ML thuis komt vanavond ;)

14. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Rozeroos.. Gelijk heb je. Ben benieuwd naar je verhalen over de weekenden enzo :)

Uk2011 welkom! Ik woon ook tussen drachten en heerenveen.. Kan me voorstellen dat als je vaak verhuist je contacten erg snel verwateren.

15. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    @ylvi .. Je mag gewoon vertellen wat je kwijt wilt.. En als je anoniem wilt blijven is dat natuurlijk prima. Ieder voor zich. :)

16. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Lekker vrij uk.. Wat voor werk doe je?

17. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Hey, leuk Samantha, dan woon je waarschijnlijk vrij dichtbij. Boven of onder de A7? Ik woon in hetzelfde dorp als Froukje, zag het net voorbij komen in het andere topic.

Ik werk 3 dagen per week op kantoor. Maar deze periode is altijd vrij rustig dus kon wat vrije dagen opnemen. Wel zo handig vlak voor de feestdagen, want heb nog heel wat dingen voor te bereiden voor de familie.

Vind het altijd zo hectisch, alle verplichte familiedagen. De eerste kerst bij mijn familie, tweede kerst bij schoonfamilie, nog een paar daagjes werken tussendoor en dan oud&nieuw vieren of bij mijn of bij zijn familie (uitvechten waar we naar toe gaan), en nog bij de oma's langs met nieuwjaar. Zal blij zijn wanneer al deze dagen achter de rug zijn ;)

Hoe doen jullie dat met de feestdagen?

18. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Ik woon aan de andere kant haha..

Wat lekker dat je vrij hebt kunnen krijgen. Ik zit in de ww.. Dus heb daar nu geen gedoe mee haha..

Feestdagen zijn bij ons rustig. Door omstandigheden momenteel geen contact met mijn ouders. Dus gaan alleen 1e kerstdag naar mijn schoonmoeder.. 2e kerstdag lekker thuis.. En oud en nieuw heb ik nog geen idee..

19. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Soms heeft de ww voordelen ;)
    Heb na de geboorte van mijn zoontje een jaar thuis gezeten voor ik weer werk vond. De vrije dagen zijn fijn maar ben blij dat ik weer aan de slag ben. Net gehoord dat ik een jaarcontract krijg, dus ben erg happy :)
    Wat voor werk deed je? En ook gericht op zoek naar een bepaald soort baan?

Lekker, rustige feestdagen :) Ik ga volgend jaar maar invoeren dat ze allemaal hier 1 dag komen. Het is elk jaar hetzelfde liedje en elk jaar eindigt het bij mijn familie met ruzie haha :p Daarom heb ik er ook ZO veel zin in!

20. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    hier ook met de kerstdagen rustig. maar een dag voor oud en nieuw wel druk dan word mijn dochter 4, ze heeft er al erg zin aan.

Deel Deze Pagina