Hier heerst nu boodschappenstress. Moet nog een lading voedsel halen voor de kerst, wil nog vanalles bakken met de kids en ik ben een grote snoepkont dus mag met de kerst helemaal los. Maar goed de helft moet nog gehaald worden. Nu wil ml dus op zaterdagochtend. Ben benieuwd of we dan nog de supermarkt inkomen en het spul er nog is. Gelukkig heb ik afgelopen woensdag al wat boodschapjes gedaan en leuk speekgoed gehaald bij de speelotheek. We hebben al behoorlijk veel speelgoed, maar een ander spelletje is altijd leuk. Ook liggen de cadeautjes ingepakt onder de kerstboom. Zaterdag dus nog de boodschappen en een appeltaart bakken en dan zijn we klaar voor zondag. Dan komen mijn ouders de kids brengen.
Jaa de ww heeft zeker het voordeel dat ik nu elke dag lekker bij mijn meisje ben.. Maja in mei loopt mijn ww af.. En dan hebben we wel een probleem ivm koophuis .. Dus hoop dat ik voor die tijd wel een baan heb gevonden. Heb altijd in supermarkten gewerkt.. Maar heb een diploma voor secretaresse.. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu wil haha. Hier ook een snoepkont haha.. Wil er volgend jaar echt iets aan gaan doen.. Wij moeten morgen ook nog boodschappen halen.. En eigenlijk wil ik ook nog ff een leuk jurkje scoren voor de feestdagen.... Duss drukdruk.. Haha..
Ik werk bij Isis Leuke praktijk is Wolkom. Het werk is niet ideaal met jonge kindjes. Ik werk meestal 8 dagen achter elkaar, ik hoef nu dan niet 's nachts op wacht tot R. 1 jaar is maar anders kom je meestal s nachts op wacht en kun je opgeroepen worden voor een bevalling. Je moet dus wel flexibele opvang hebben en het valt mij wel zwaar om zolang achter elkaar te moeten werken in combi met gebroken nachten, kindjes zolang moeten missen, etc. Maar 't werk is super! Je doet de zorg voor moeder en kind, veel voorlichting geven, begeleiding bij borstvoeding (vind ik erg interessant), de huishouding bijhouden, zorg voor eventuele ander kindjes, etc. Wel heel afwisselend en erg dankbaar werk.
@Samantha, ik ben even bij de Prenatal geweest en moet m'n weegschaal weer ophalen bij het laatste gezin waar ik had gewerkt. Was even belangrijk dat m'n weegschaal daar wat langer bleef dus vandaar. Waren hele leuke mensen dus was niet erg om weer even terug te moeten. Hier de laatste tijd ook erg aan't snoepen, voornemen voor 2013 om daarmee te stoppen en 5 kg afvallen ofzo haha. @rozeroos, heftig zeg! Ik moet ook nog wat boodschappen halen, maar even zien of ik dat morgen doe of maandag. Hier 2e kerstdag gourmetten bij mijn ouders, 1e kerstdag lekker thuis denk ik. Denk dat we qua eten gewoon niet te ingewikkeld doen, iets wat onze oudste ook lekker vindt.
Kraamzorg is ook een mooi beroep maar idd het moet wel passen/kunnen met je eigen gezinssituatie. Voor banen in de secreatiële sector is nu niet zoveel werk te vinden volgens mij. Ik heb dir.secretaresse gedaan. Heb 10 jaar gewerkt en nu nog bewust thuis. Maar wil graag wel weer werken hoor. Als de jongste naar school gaat ofzo. @Samantha, hoop dat alles goed mag komen voor jullie als jouw ww stopt. Straks vroeg eten (die lekkere rollade, hmmmm). Dan gaan we met zoon naar z'n 1e zwemles. Daarna nog snel even bij de supermarkt langs voor de laatste kerstboodschapjes.
Hahaha Samantha, ook lekker druk nu dus Ik vind werk zoeken hier in de regio heel erg lastig. Heb zelf geen diploma's voor administratie bijvoorbeeld, en dat is wel waar ik altijd in heb gewerkt. Als je dan solliciteert word je afgewezen om het feit dat je geen diploma's voor die baan hebt. En als ik solliciteer op een functie op mijn vakgebied, dan krijg ik weer te horen dat ik daar geen ervaring in heb en dus ook buiten de boot val. Supermarkt lijkt me lastig ivm wisselende diensten. Ik vind een kantoorbaan prettiger met een jong kind. Vaste dagen en tijden werken, structuur voor mijn zoontje. Maar toch zou ik ook wel iets anders willen. Ik blijf dus mijn ogen open houden, maar veel werk is er niet helaas. Ik ga donderdag boodschappen doen, hoewel het dan wel druk zal zijn. Moet nog wat spul in huis halen voor na de kerstdagen, omdat we een logee krijgen. Zal het gourmetstel afstoffen Die wordt 1x per jaar gebruikt hier haha
@Red: kraamverzorgster lijkt me inderdaad een erg dankbaar beroep. Ook heel mooi om de eerste dagen van moeder en kind mee te maken @Miranda: Eet smakelijk & veel plezier bij de eerste zwemles! Mijn stoofvlees is heerlijk geworden. Stiekem al een stukje geproefd De hutspot gaat zo op het vuur, alles staat al klaar...
Zo eeh!! Jullie zitten niet stil!!! @Rozeroos: Heftig verhaal hoor! Lijkt me niet een makkelijke situatie... @red88: Bedankt voor je reactie! Moet eerst zelf maar even ervaren hoe het is om een kleine op de wereld te zetten en dan zien we daarna wel weer. Lijkt me echt wel een enorm leuk beroep maar de flexibiliteit zal hier helaas ontbreken Man lief heeft ook al veel wisselende diensten.
Hallow Allemaal Mijn naam is Gerda en woon samen met mijn man, zoontje en een halve dierentuin in de buurt van Joure en Heerenveen.. Zou graag wat meer contacten willen opdoen.. Hier in dit gat wonen werkelijk geen leuke/aardige mensen en wordt het nu wel weer eens tijd dat ik weer eens wat leuks ga/kan doen..
@Uk2011, Misschien is het iets om sollicitatie te doen in de thuiszorg. Meestal kun je je eigen tijden indelen doordat je zelf de afspraken met je clienten maakt. En het opzich erg dankbaar werk en makkelijk te combineren met schooltijden. Ook vragen ze geen diploma. En als je al een tijd aan het werk bent is er vaak een doorgroei mogelijkheid door middel van een BBL opleiding. Wel moet het natuurlijk bij je passen.
Valt tegemwoordig niet meer mee om een beetje werk te vinden. Vooral als je geen diploma hebt, is het bij voorbaat al een afgelopen zaak.... Spreekt uit ervaring
Ja, drama he! Mijn man is al een paar jaar uitzendkracht en kan steeds overal maar even blijven. Nu heeft hij voor het eerst sinds 4,5 jaar een half jaar contract gekregen bij een bedrijf met goede vooruitzichten. Mijn man werkte tot nu ook in ploegendiensten, niet handig in combi met mijn werk. Heb gelukkig wel een flexibele gastouder. Na de kerstvakantie werkt hij alleen dagdiensten, heerlijk @Miranda, lekker rollade! Mijn man was kegelen en eten met z'n werk, die is net weer thuis. Ik met D. pasta gegeten. Kids waren beide moe dus ben nu heel blij dat ze op bed liggen haha. Ondertussen een brood aan't bakken maar volgens mij mislukt ie.
OO leuk meer meiden erbij! kan nu niet 1 voor 1 antwoord geven want ik ben nou erg moe. Vandaag veel kerstkadotjes gekocht voor de familie , want wij gaan woensdag gezellig met zijn allen bij mijn moeder eten en een soort van bingo avondje doen. Dus ik heb dat allemaal ingepakt, zoontje is vandaag erg onrustig , hij ligt al wel op bed maar slaapt nog niet . We hebben kerstpakket gekregen zat niet zoveel nuttigs in. En ik heb smiddags ook nog cake en turkse borek klaargemaakt, nu ga ik relaxen met kopje thee voor de tv
Gerda.. Ik pb je morgen ff terug hoor... Red.. Fijn dat je man uitzicht heeft op iig een half jaar contract. Werk vinden is idd een ramp. Zelfs voor schoonmaakbaantjes word ik afgewezen.. Sila.. Drukke dag gehad! Wat vervelend dat je zoontje onrustig is vandaag! Wat jammer dat het kerstpakket niet zo nuttig was. Mijn man heeft ook een van een van zijn klanten gekregen en 1 van zijn baas. Die is elk jaar hetzelfde.. Beetje jammer.. Maar goed, het is natuurlijk wel aardig dat hij iets krijgt Wij hebben vanavond pizza laten bezorgen en zitten nu lekker op de bank naar the voice kids te kijken. Fijne avond dames!
Goedemorgen allemaal, @ kerstpakketten, ik maakte ze altijd voor schoonouders en ons (ivm eigen bedrijf) maar dit jaar een envelop met inhoud. Heb al een poos rugklachten dus had dit jaar niet zo'n behoefte om met van alles rond te zeulen. Red: hoop dat je man daar nu dan kan blijven. Lijkt mij best wel stressig als je niet weet voor hoelang je er kunt blijven. Maar nu zijn de berichten dus aardig positief. Ik duim voor jullie!! Samantha: heerlijk een pizza. Altijd genieten haha. Hier was de rollade heerlijk gelukt. Samen met aardappels, sperzieboontjes en een pepersausje. Vanavond weer aan de rollade. Maar dat is geen straf. Sila: heerlijk een cake. Je brengt me op ideeën. Dat ga ik in de kerstvakantie ook weer eens maken. Maar wat is Turkse borek? Klinkt wel lekker nl. En leuk een bingo avond met kerst. Gezellig hoor. Hier komt de familie bij ons op 2e kerstdag eten. Ga voor de kleinste kids (t/m 10 jaar) voor elk een mapje maken met kleurplaten en spelletjes e.d. Het begint bij ons om half 3 tot 9uur ofzo. Dus ze moeten wel een beetje bezig gehouden worden. Gaan warm/koud buffet eten. Broertje werkt bij een bakker. Die gaat voor diverse soorten broden, foccacia's e.d zorgen. Ik moet zorgen voor kip in satehsaus en een salade voor bij stokbrood. Gisteren eerste zwemles voor zoon. Drama. Hij heeft een kennismakingszwemlesje gehad. 10 minuten gehuild in zwembad en daarna gaf hij zich pas over. Pffff, daar zit je dan als moeder te kijken. Hij moet zich in nieuwe situaties altijd overgeven/wennen. Dus zag hier niet vreemd van op. Vandaag beetje omrommelen in huis en een nieuw kastje in huis zetten. Nou ja nieuw, niet echt. Had een spekkastje gekregen van iemand die hem niet meer hoefde. Geschuurd en wit geverfd en de bovenkant bruin gebeitst. Zo mooi geworden. Kan hoop ik vandaag in huis als die goed droog is en dan inrichten met mijn hobby spulletjes. Fijne dag allemaal
Goedemorgen! Hier is de jongste niet fit. Gisteravond werd ze huilend wakker, normaal pakt ze dan de speen wel en slaapt ze weer verder. Maar haar neusje zat erg vol dus kreeg ze geen lucht. Even mee naar beneden genomen, zoutoplossing gebruikt en later een ui bij haar bedje. Vannacht wilde ze drinken maar lukte weer niet door een volle neus dus huilen. Neusspray gebruikt, zittend gevoed en toen ging ze weer slapen. Vanmorgen vroeg werd ze weer wakker maar wilde niet drinken, speentje lukte tot 7 uur toen alleen maar huilen. Uiteindelijk een zetpil gegeven, ik denk dat ze oorpijn heeft ofzo, als ik haar neerlegde ging ze alleen maar harder huilen. Uiteindelijk pakte de borst en heeft ze zich in slaap gedronken. Om 9 uur is ze even beneden geweest, nog wat gedronken en nu slaapt ze lekker. Arm kind! Ik zal hier even puin gaan ruimen. De oudste speelt lekker, m'n man is de hond naar de trimsalon brengen en moet de auto even repareren. Vanmiddag nog even wat boodschappen doen, einde van de middag naar m'n ouders m'n jongste broertje is jarig. Eten we daar. Even zien hoe 't met R. gaat of dat nog wat wordt. @Kerstpakket, was hier wel leuk dit keer. @Miranda, vervelend dat hij zo'n moeite heeft met nieuwe situaties! Hopelijk gaat het de volgende keer beter! Ben je aardig crea? @Sila, lekker aan het bakken dus! Hier misschien ook maar even wat in huis halen voor een cake of appeltaart ofzo. M'n brood is mislukt haha zal even een nieuwe poging wagen zo. Is je zoontje alweer wat rustiger? Wel een goede nacht gehad? @Samantha, o lekker pizza! Hier heel slecht gisteravond de frituurpan nog even aangezet.
Oh wat sneu. Zo'n kleintje die niet fit is. Vandaag maar lekker vertroetelen. mwaa crea, Kon het nu zelf niet doen ivm rugklachten dus heeft schoonvader het geverfd. Die kan dat echt heel goed. Ben meer crea met draad en naald. Geen gevorderde crea maar meer omdat het leuk is om te doen. Maarre, broodbakken lukt mij wel aardig en ben nu wel een beetje benieuwd naar wat er mis is gegaan
Goeiemorgen @Redd, Beterschap voor de kleine. Hopelijk is ze snel opgeknapt. Ziek zijn met de kerst is niets aan..... @kerstpakket, Hier geen, helaas. Manlief heeft net sinds een week werk gevonden. Verder druk druk druk. Hele huis is gelukkig aan kant. Appeltaart die ik zou bakken heb ik geen zin meer in. Dat betekend namelijk weer me hele aanrecht enzo overhoop. Weer extra gedoe, terwijl ik van de week alles ookal op zijn kop heb liggen. Dus we gaan het niet doen. Haal wel wat lekkers in de winkel. Nu snel weer verder want er roept een kleine om een flesje. Fijne dag allemaal. xxxx
@Miranda, ik ben absoluut niet creatief haha. Heb je vaker last van je rug? We hebben sinds vorige week een broodbakmachine maar die deeghaak zat niet goed vast dus daar kwam ik na een half uur achter. Toen opnieuw aangezet maar ik denk dat het water te koud was inmiddels? Hij is tot halverwege gekomen en een soort van opengebarsten zeg maar. Ik zal zo even een nieuwe poging wagen. Staan nu cupcakes in oven, even samen met de oudste gemaakt. Die is moe aangezien ze gistermiddag niet heeft geslapen en vanmorgen om 7 uur wakker werd van R. Jongste is even wakker geweest, nog een paar slokjes gedronken en ligt nu weer te slapen. Ik ga hier aan de opruim, manlief is ook weer thuis met een kaal hondje haha.