soms kun je inderdaad beter een gebroken been hebben, dan kunnen ze aan de buitenkant in elk geval zien dat je wat heb
Ze noemen het UWV tegenwoordig toch niks voor niks Lourdes. Ik vind het ook echt belachelijk worden. Kijk dat mensen met een kleine beperking wat meer worden goedgekeurd met strengere regels, daar kan ik inkomen. Maar ik kan niet begrijpen hoe iemand die eerder voor 100% is afgekeurd, nou ineens voor 100% is goedgekeurd. Je hoort zulke bizarre verhalen dat ik me zo langzamerhand echt afvraag hoe het komt dat dit nog niet weer is aanbelenad bij de politiek. Dit kan toch niet?
nou dat is dus ook wat ik zei ....als ik een nekband aan heb en een corset ..dan is het zichtbaar , dus dan mankeer je wat ..en je moet je eerst ff verwaarlozen vopor je komt ...geen make-up haren door de war ...en heeeel veeeeel tranen ...sorry maar ik doe daar niet aan mee ..ik ben wie ik ben
als je er onverzorgd bij gaat lopen gaan ze ook nog eens twijfelen over of je geen hulp aan huis nodig hebt. ik moest ook een paar jaar terug een lijst invullen en daar kwam uit dat ik wel in staat was om een knop in tedrukken om een brug open te doen???? nou eeeh, als u zulk werk voor mij kunt vinden succes! haha, ze maken je daar niks waard, als je snapt wat ik bedoel, je gaat daar echt met een complex weg, en ze luisteren niet naar je als volwaardig persoon. belachelijke instantie!
Hey Asjuh, Ik las net je verhaal verschrikkelijk zeg!Ook ik werd 2 en n half jaar geleden goed gekeurd,ik heb bezwaar in gediend met succes,als ik je kan helpen stuur me dan een pb. Liefs
sorry voor de andere dames maar het is een lang verhaal vandaar dat ik zeg stuur een pb als Asjuh advies nodig heeft,is niet rot bedoeld liefs
Aan het begin van mijn 'loopbaan ms' werd ik de eerste keer ook volledig goed gekeurd voor ander werk. Ze voerden toen gewoon in wat je nog kon en als er dan 3 banen uitrolden dan werd je dus goed gekeurt. Of die banen nu voorradig waren of niet dat was hun zorg niet. Ik neem ook altijd iemand mee naar zo'n gesprek, toen was dat mijn vader en die lag bijna naast zijn stoel van het lachen toen ik de betreffende dame erop wees dat ze nog een beroep was vergeten n.l prostituee daarvoor hoefde ik dan alleen maar te liggen en heel raar maar dat kan ik dus nog. Tis gewoon van de zotte, als ik dan iemand bij ons in de straat zie dan snap ik dus niks van he. Hij heeft een scootmobiel en zo'n gehandicapten auto terwijl heel veel anderen te horen krijgen dat het of/ of is en dat je dus niet allebei kunt krijgen. Maar goed de beste man heeft zijn bek op de goede plaats en scheld je dus gewoon uit als je iets doet wat niet in zijn straatje past. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik heb dan ook vaak het gevoel dat ik me moet verdedigen, het is net alsof de instantie's enzo denken dat je voor je lol ziek bent. Dat het je eigen schuld is ofzo en dat je aan hun maar eens moet gaan uitleggen waarom je het hebt en wat je er aan doet om beter te worden. Die vraag staat er ook altijd bij, welke acties onderneemt u om uw gezondheid te verbeteren. Ik vul dan ook elke keer netjes in dat mijn gezondheid niet te verbeteren valt omdat ms een ziekte is die heel langzaam je zenuwen aantast en dat je zenuwen nu eenmaal niet kunt herstellen. groetjes
hoi Ik ben 2 maanden geleden ook herkeurd , na 7 jaar voor 100 % in de wao gezten te hebben moet ik weer voorledig aan het werk , ik ben druk aan het zoeken maar ze willen je gewoon niet hebben , maar ja ik kan ook niet zonder het geld . dus we blijven druk zoeken met hulp van een reintergratiebedrijf . voor iedereen die dit meemaakt sterkte . dus als iemand nog een leuke baan weet , het liefst in een lunchroom in alkmaar laat het me even weten . groetjes yvonne
Je wordt inderdaad niet eens uitgenodigd op gesprek als je al een tijd uit de roulatie bent, laat staan als dit wegens de WAO is. Mijn reïntegratie begeleider zei zelfs dat ik de wao niet op mn cv moest zetten maar er maar de reden van mn lange afwezigheid maar aan het moederschap moest wijden, ja dat excuus heb ik maar anderen niet. Vind het zo raar het schijnt voor de werkgevers zo gunstig te zijn om ons aan te nemen maar toch willen ze er niet aan, en volgens mij wordt er naast die schattige spotjes (waarin alleen mensen fungeren met een zichtbare handicap!!) helemaal niets gedaan om de werkgevers zover te krijgen. Vroeger werd ik bij iedere sollicitatie uitgenodigd nu krijg ik enkel maar afwijzingen binnen... raar toch? En ik ben er trouwens máár 4 jaar uitgeweest dat is toch niet zo lang?
vrijdag op eind v/d middag loop ik dus met een was in mijn handen de trap op , duw de was in het wasmachine (volgens GAK kan ik wel 10kg tillen)...en BINGO ...ik kon niet meer omhoog.. savonds werd de pijn steeds heviger ..en moest naar HA post ..3 weken volledig plat die arts stuurt een fax naar mijn huisarts , dat er een neuroloog moet kijken en een eventuele scan ...ze denken aan een pseudo hernia ..acute spit , of ontstokenn heiligbeen ...ik heb daar liggen gillen van de pijn bij de dokter ... maar dus het volgend ..moet ik me nu ziekmelden bij WAO ? terwijl ze me aan het goedkeuren zijn ?
(volgens GAK kan ik wel 10kg tillen)...en BINGO ...ik kon niet meer omhoog.. savonds werd de pijn steeds heviger ..en moest naar HA post ..3 weken volledig plat die arts stuurt een fax naar mijn huisarts , dat er een neuroloog moet kijken en een eventuele scan ...ze denken aan een pseudo hernia ..acute spit , of ontstokenn heiligbeen ...ik heb daar liggen gillen van de pijn bij de dokter ... Vind het verschrikkelijk verhalen, maar wat in me opkomt als ik deze verhalen lees is.... Jullie hebben er vast goed over nagedacht maar hoe doe je het straks als de kleine is geboren?? Veel steun van mantelzorg e.d? Groetjes
Asjuh, Laat anders je huisarts contact opnemen met de W.A.O,als het goed is kan hij of zei veel voor je doen. Heel veel sterkte! Liefs
ik heb wel 1 en ander geleerd hoe ik met bepaalde situaties om moet gaan , met een kleintje ..verder heb ik veel hulp van buitenaf gelukkig
Asjuh, Ja, je moet melden bij UWV dat je klachten weer erger zijn geworden. Zeker als de datum dat de WAO verlaagd is nog niet is ingegaan!! Maak voor de zekerheid ook maar bezwaar als dat nog kan. Dan moet de bezwaarverzekeringsarts daar ook rekening mee houden (als ze het niet zo al doen). Je zwangerschap zou nu volgens mij ook mee moeten tellen (kunnen ze je niet herbeoordelen). Heb je trouwens een rechtsbijstandverzekeraar of een vakbond? Zij kunnen bezwaar voor je maken en/ of je verder helpen.
Vergeet niet dat de meesten van ons wel een 'gezonde' partner heeft die ook een deel van de zorg op zich kan nemen. Zo heb ik een babybadje op een extra hoge standaard zodat ik ook mooi recht kan blijven staan. Dit kan in zijn geheel in de douche staan dus ik hoef niet met water te sjouwen. Wanneer ik het aankleedkussen op de wasmachine leg hoef ik ook niet ver met de kleine te wandelen (we hebben zowiezo een klein huis dus alles is niet ver). En als dat niet lukt alleen dan heeft de kleine pech maar dan kan het alleen in bad wanneer papa thuis is. Wordt het ook wel groot om. De trap zou het grootste probleem kunnen zijn maar raad eens wat, ik hoef het niet lopend te nemen. Ik kan het ook zittend en dan hoef je de kleine ook niet zo heel erg te beuren maar kun je die op schoot houden. Ik heb geluk dat mijn schoonzus in dezelfde straat woont en dat mijn buren altijd bereid zijn om te helpen. groetjes
Nou het gesprek is goed verlopen , en ik kan er als ik wil beginnen en dan zou ik de maandag dinsdag donderdag en vrijdag moeten werken van 09:00 tot 13:00 ideale tijden voor me dochter van 6 maar niet voor levy . en ik heb het allemaal eens na gerekend ik heb nu 700 euro , als ik ga werken heb ik er ongeveer 550 en daar gaat nog 200 euro kinderopvang vanaf ( maandag en de vrijdag ) en dan moet ik nog zoeken voor de donderdag en de dinsdag . dus ik heb maar besloten dat ik werk ga zoeken in een snackbar of iets anders dat ik s avonds kan werken . groetjes yvonne en voor iedereen veel sterkte