Hoe was je aanzoek? (Trouwen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Vrolijkheid, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Naar aanleiding van het topic "zo blij" werd ik weer helemaal enthousiast!
    Ik ben zelf in november 2012 door mijn vriend toen wij 4 jaar hadden gevraagd met hem te trouwen tijdens een weekend weg in Brugge.

Het idee was dat hij mij tijdens het eten (hij had een knus restaurant uitgezocht ) na een superleuke dag zou vragen. Echter vond hij het bij nader inzien nogal druk in dat restaurant dus hij besloot het uit te stellen tot in het hotel. Achteraf vond ik dat hij tijdens het eten wel heel enthousiast was met de wijn (super zenuwachtig natuurlijk)

In het hotel ging ik mij omkleden en toen ik uit de badkamer kwam stond er prosecco klaar en waren er kaarsjes aangestoken. Ik kreeg toen al zon (positief) oh oh gevoel en ja vriendlief ging met lieve woorden en een prachtige ring op z'n knieën. Ik heb uiteraard ja gezegd en de hele nacht wakker gelegen van de adrenaline kijkend naar mijn ring. September 2013 zijn we getrouwd.

Ik vind het altijd bijzonder om de aanzoeken van anderen te horen dus: hoe ben jij gevraagd of hoe heb jij zelf je partner gevraagd?

2. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik ben afgelopen kerst gevraagd. Hele huis vol met visite ( waren met hele familie aan het gourmetten) en toen ging meneer opeens van tafel zonder wat te zeggen. Vervolgens ging hij op ze knieën en vroeg hij me. Ik was dolgelukkig haha

3. Wij gingen een weekendje naar Bosrijk in de Efteling.. Het was in augustus, in de zomervakantie, dús heel druk. M'n man vond het wel een goed plan om 'foto's te gaan maken in het sprookjesbos', want ik hou zo van foto's. Hij had bedacht dat we bij het kasteel van Doornroosje wel mooie foto's konden maken. Staan we daar, tientallen mensen natuurlijk, ik wilde eigenlijk alweer doorlopen.

'Nee, wacht nou, we moeten hier een foto maken!'
    -Het is superdruk, er komt vandaag echt geen moment waarop er géén mensen zijn hoor..-
    'Tuurlijk wel, we moeten gewoon geduld hebben!'

Die discussie duurde een tijdje, tot het moment waarop er inderdaad heel even geen mensen voorbij kwamen. Toen ging hij op z'n knieën en vroeg 'ie of ik met 'm wilde trouwen ♥

Ook leuk; hij was niet helemaal op de hoogte van het sprookjesbos; hij was ervan overtuigd dat hij me bij het kasteel van Doornroosje ten huwelijk heeft gevraagd, maar dat bleek het Meisje met de Zwavelstokjes te zijn.. :p

Ik had me geen liever en mooier aanzoek kunnen bedenken, though! :)

In augustus zijn we alweer 2 jaar verloofd..

4. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Vorig jaar waren we op vakantie naar corfu en gingen we naar het (vakantie)paleis van Sissi...
    Daar op de buiten trap bij de mooie tuin ging hij op zijn knieën!! :)
    Totaal onverwacht en een prachtige ring! Had ie stiekem allemaal al bedacht de schat!
    Ik was ook helemaal hyper daarna! Hij daarentegen juist rustig want hij had zich daarvoor al zenuwachtig gemaakt :D
    Afgelopen 14-02-2014 zijn we getrouwd!

5. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Die van mij is uh, minder leuk en speciaal. Edit: Wel heel erg hoe wij zijn, dus toch heel leuk haha. Zo is mijn man gewoon..

Ik zat al een tijdje te hinten dat het leuk zou zijn als we zouden trouwen. Voor de grap zeg ik dus, he, overal waar ik kijk de laatste tijd zie ik juweliers winkels.. Out of the blue zegt hij tegen mij, he, weet je nog dat je zei dat je wou trouwen, hier is een juweliers winkel. Kom. Toen stond ik met mijn bek vol tanden want zo serieus was ik dus niet.. Het idee van trouwen stond me aan, hij stond me aan. Ooit trouwen dat vond ik leuk om te pijlen.. maar ik was nog niet klaar voor HÉT moment.

En toen heb ik mijn verlovingsring mogen uitzoeken :D

Hij vond het te gevaarlijk om een ring te kopen zonder als ik er bij was want ja.. wat als ik hem niet leuk vond..

Verder geen romantische aanzoek dus, maar wel heel "direct" en to the point.

6. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Heel romantisch (not) :

We lagen in bed hij:

Zullen we trouwen?

Ik oké is goed *viel in slaap*

7. KimK

KimK Niet meer actief

Manlief heeft eerst aan mijn vader mijn hand gevraagd en toen heeft hij mij op mijn verjaardag in Parijs ten huwelijk gevraagd :). Mooie verlovingsring erbij en op zijn knieen :).

Ik vond het zelf erg romantisch haha....

8. Vrolijkheid

Dat vind ik juist leuk! Dat het bij iedereen zo gaat als wat bij ze past (uitzonderingen daar gelaten)

@shadixx bij jou was wel helemaal fantastisch voorbereid hoor! Heel leuk.

(Off topic wat fantastisch die like knop :)

9. Vrolijkheid

Oh ja, dat heeft de mijne ook gedaan. Vond ik zeer netjes!

Enne heel romantisch!!

10. KimK

KimK Niet meer actief

Jaaa ik ook! Hou wel van dat ouderwetse :D

11. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ik ben ontzettend gek met onze honden, onze eerste date was ook met toen nog mijn 2 honden.
    Op een middag zat ik op de bank en kwam Julia (1van de honden) recht op me af met iets om haar nek.
    Het was een kettinkje met een datum 07-10-2013, dus ik zei huh ik wat is dat voor datum dan?
    En toen ging hij op zijn knieen.
    Hij had alles al geregeld, superlief dus!

12. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook niet echt speciaal.

Kreeg op valentijnsdag een kaart in bed. Heel verhaal. Super lief. En onderaan stond iets van:
    Nu hebben we een huis, een dochter en een tweede op komst, nu rest mij alleen nog om je 1 ding te veagen......

En toen vroeg hij me.

13. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Ook mijn man heeft eerst mijn vader om mijn hand gevraagd.
    Super lief.

Hij heeft me in London gevraagd, vond hem de hele eerste dag daar al zo nerveus, was helemaal niet gezellig! Hij zei niets, heel gek.

Die avond heeft hij me ten huwelijk gevraagd, toen samen we in bad zaten! :D haha, daarna een super gezellige reis gehad! :)

14. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Mijn man is bij vrienden van ons tijdens een feestje op zijn knieën gegaan, heel simpel dus.
    Mijn grootste droom van toen is wel in vervulling gegaan, trouwen in Las Vegas :)

15. leutjj

leutjj Niet meer actief

Mijn man had het aan mijn vader gevraagd. Hij had mijn ouders bootje geregeld voor die andond. Ik dacht lekker een boodtocht maken, komen we daar, allemaal kaarsjes aan tot aan de boot, roze blaadjes op de boot in een vorm van een hartje, gingen we varen en midden op het meer ging hij op zijn knieën voor mij en vroeg hij mij ten huwelijk.
    Natuurlijk ja gezegd!

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Wij gingen naar Amerika op vakantie

Heb een wedding chappel geregeld, al het papier werk geregeld, hem mee gesleept naar het courthouse, daarna getrouwd, de kaartjes verstuurd naar iedereen met de mededeling dat we getrouwd waren.

Als ik dit niet had gedaan waren we nu nog steeds niet getrouwd geweest :D

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wij hadden onze eerste ruzie in 4 jaar.
    Opeens werd hij stil, en maakte een snik geluid, en ik maakte me opeens zorgen. 'Ben ik te ver gegaan? Gaat hij het nu uitmaken?'

Vervolgens kwamen de woorden: Do you want to marry me?
    Ik was stomverbaasd. Hij zei: "I cannot live without you, please marry me!"

Ik zei "OUI!". En daarna hebben we samen romantisch flink gejankt :D

18. Filifjonka

Filifjonka Actief lid

13 jun 2012
    177
    1
    18
    NULL
    NULL
    Op het strand bij de Burj al Arab in Dubai. Heel romantisch en inmiddels al weer zeven jaar geleden :).

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier aan de telefoon. De kosten van de notaris uitgezocht en wat er geregeld moest worden ivm de zwangerschap.
    Man; ja dan kunnen we net zo goed gaan trouwen.
    Ik: ja dat is zo, kan een stuk goedkoper en makkelijker.
    Man; vraag jij na welke data vrij zijn?
    Ik: oke.

Nouja, toen teruggebeld dat 26 oktober vrij was.
    Man; oke, geef ik het gelijk door op het werk dat ik dan een week vrij ben.

En zo geschiedde:D

20. Vrolijkheid

Dat is juist mooi! Dat hij echt gestrest werd van het idee zonder je te zijn 😊

Deel Deze Pagina