nieuwe wasmachine, slecht geinstalleerd ik baal zo

Discussie in 'De lounge' gestart door Ons Kleintje, 4 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik baal zo, ik moet echt even mijn verhaal kwijt ik kan wel huilen!
    op 23 feb ging onze wasmachine kapot, 24 feb meteen via internet een nieuwe besteld.
    Hij werd gisteren `geplaatst`, dat wil zeggen, hij was niet waterpas gemaakt en gewoon neergezet terwijl de afspraak was dat hij werd geïnstalleerd, ik ben hier niet handig in en mijn man ook niet. Toch hebben we vandaag ons best gedaan en na een uur was hij waterpas en dus zet ik hem lekker aan(95 graden om door te spoelen), en eerste wasje ook al meteen gedaan
    Ontdek ik ineens dopjes naast de wasmachine die er eigenlijk achterop hadden moeten worden geplaatst,
    ik denk, laten we dan ook meteen kijken of alle schroefjes vast zitten.
    Nu blijkt dat de schroefjes niet eens geplaatst zijn en gewoon weggegooid.
    Mijn zoontje is ziek en kotst alles onder.. ik zit al anderhalve week aan met mijn was
    ik kan wel huilen, ik heb vanmiddag een mail gestuurd naar het bedrijf, het blijkt dat er een nieuwe ``monteur` was en ze boden het geld aan van het installeren om op mijn rekening te zetten (best netjes hoor) maar toen wist ik nog niet van die ontbrekende schroeven.
    O wat erg... ik hoop niet dat ik de wasmachine nu kapot heb gemaakt doordat die schroeven niet geplaatst zijn.

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Kan je misschien een klusbedrijf inhuren die er even naar kan kijken? Je wil natuurlijk niet dezelfde 'monteur' weer hebben. Of een handige buurman?

Als je er toch zelf naar wilt kijken, HEB je een waterpas? Die erop leggen, en als het goed is zitten er onder de wasmachine verstelbare dopjes/pootjes. Die kan je uitdraaien/indraaien tot hij waterpas staat. Dat zijn die dingen die je denk ik gevonden hebt. Heel slecht dat ze dit niet goed geinstalleerd hebben. :x

Sterkte voor je zoontje trouwens.

3. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Moet een wasmachine waterpas?
    *bloos*

Ik heb mijn budget-ding altijd zo neergepleurd, en nooit problemen gehad.

4. Ons Kleintje

ja anders gaat ie `wandelen`of heel veel herrie maken en sneller kapot;)
    geld ook voor je droger

ik heb nu een aantal mails gestuurd naar het bedrijf,
    volgens mij vader die ik net jankend heb gebeld, zijn die schroeven voor de transport beugel en moeten ze geplaatst worden zodat je ze niet kwijt raakt. Maar goed die beugel ontbreekt dus ook, zal hij wel hebben weggegooid, maar ik heb die wel nodig als we (over 2 jaar?) gaan verhuizen.
    het valt dus misschien nog wel mee. Behalve dat het absoluut slechte service is.

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Er zit niet altijd een beugel bij. Soms kun je met de schroeven de trommel al aan de binnenkant vastzetten.

(Dat wist ik dan weer wel...)

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Het kan ook dat die schroeven juist uit de achterkant gehaald zijn dat is voor het vervoer van je wasmachine.
    Bij mijn broer was de monteur ze vergeten eruit te halen mijn schoonzus had een was aangezet en ze kwamen later thuis en de wasmachine stond 4 meter verder!
    Ik zou het even navragen aan iemand die er verstand van heeft voordat je er zelf mee bezig gaat straks heb je er geen garantie op omdat je dat zelf veroorzaakt hebt.
    Ik hoop dat hij snel werkt.

7. Ons Kleintje

Ben inmiddels wat bedaard,
    zie nu in dat mijn vader gelijk heeft, de schroeven dienen nergens voor (in elk geval nu niet, maar wel voor transport).
    katalaya in de gebruiksaanwijzing staan plaatjes en dat de transportbeugel bewaard moet worden.
    Ik ben nu heerlijk aan het wassen en ik wacht op antwoord van het bedrijf.

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb de droger op de wasmachine staan, dus die van mij is wandelproof :D

9. Ons Kleintje

het bedrijf heeft gebeld, excuses aangeboden. De monteur die nieuw is wordt waarschijnlijk ontslagen (;)oeps)
    de onderdelen worden bezorgd en het gaf dus niet dat die schroefjes ontbraken. (was idd voor transport)
    PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFff
    en ik krijg nog eens mijn installatiekosten vergoed.
    prima service dus (uiteindelijk wel)

10. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Is ook niet altijd zo hoor :D Mijn wasmachine ging met droger en al aan de haal hahahahaha wasmachine een meter van z'n plek af en de droger stond er scheef bovenop.

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Lig hier helemaal in een deuk om de wandel praktijken van sommige wasmachienes.
    Zie die van mij al vooruit wandelen...komtie dus de trap af want 2 meter verderop is de trap van zolder naar beneden.
    Kom ik thuis staatie in mn slaapkamer! :D;)
    Maar nee die van mij staat waterpas en mn droger denk ik ook...maar die gebruik ik nooit en als ik hem al eens gebruik dan moetie n wasmachien EN 2 kasten mee nemen voor hij kan gaan wandelen...doetie niet denk ik..

12. Ons Kleintje

lijkt me echt vreselijk als je wasmachine gaat lopen
    :$
    volgens mij kan die van mij met 1400 toeren wel door onze (niet heel stevige) muur heen:$

Deel Deze Pagina