STOM! Bedelen

Discussie in 'De lounge' gestart door Cygnet2, 4 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben al een week of twee niet bij de AH geweest. Manlief doet de boodschappen en met dat rare weer en nu 26 weken zwanger :$... Dus ik loop niets vermoedend richting de ingang van de plaatselijke Albert Heijn en zie daar tot mijn grote verbazing een kluwen jongetjes staan... zo ergens tussen de 7 en de 11. Keurige ventjes om te zien, je zou ze eerder op het hockeyveld verwachten. Ik vind het maar een raar gezicht. Ze hebben de leeftijd en de achtergrond niet van de hangjongeren die ik daar soms tegen kom en dan.... dan realiseer ik me dat ze daar rondhangen om te bedelen om voetbalplaatjes!!! "Vreselijk, het zou je kind maar zijn" schiet door mijn hoofd. Ik bedenk me dat ik het over een aantal jaren toch echt niet goed ga vinden dat mijn zoontje (die in de wagen zit) daar gaat staan. Afzichtelijk vind ik het. Bij het verlaten van de Albert Heijn staan ze ook nog eens genadeloos in de weg! En wee je gebeente dat je er iets van zegt... pffff... hoe durf je!

Terug naar huis bedenk ik me dat het natuurlijk niet helemaal te controleren is of je kind daar staat, zeker niet als het wat ouder is. En dan valt mijn oog op de wikkels van de voetbalplaatjes... tientallen liggen er bij mij voor op het veldje! De plaatjes zijn eruit, het afval is achter gebleven. Nu weet ik het zeker, geen opvoeding! Ik kom een paar meter verder een groepje tegen (waaronder mijn buurmeisje).. ze zijn duidelijk plaatjes aan het ruilen. Ik zet mijn geïnteresseerde blik op en vraag of het al een beetje opschiet met sparen. JA! Krijg ik in koor te horen en dan vraag ik ze vriendelijk of ze de wikkels willen oprapen en weggooien. Een beetje beschaamd kijken ze me aan maar ze pakken ze wel op! En geen gehoon of gesnuif. Gelukkig, in de 2e ronde gaat het wel goed.

Voetbalplaatjes... :x

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Inderdaad vreselijk irritant. Bij ons staan ze ook volop bij de AH.. Ik zou het zelf ook niet goed vinden als mijn kinderen dit later zouden doen!

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    whahaha, tja....

Zolang ze het beleefd vragen.... ik begrijp dat die jochies ze graag willen hebben en dat ze daar gaan staan, maar het moet inderdaad niet tot overlast lijden...

4. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

hahhahaahha wat een stomme dingen he :D
    wel leuk geschreven;)

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Dat ze het vragen vind ik niet erg, maar ouders zouden wel met ze moeten praten hoe ze dat moeten doen. Dus niet de ingang blokkeren, duwen en grote mond e.d. Ik denk dat het gedrag helaas nog wordt beloond doordat ze ook al zijn ze snotbrutaal toch hun plaatjes krijgen.... Darom doe ik eht volgende: ik geef de plaatjes alleen aan een kind dat neit meedoet emt dat geduw en leg ook uit waarom. En is zo'n kind niet aanwezig, jammerdebammer dan!

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik irriteer me er ook wel een beetje aan, maar je zal maar kind zijn en uit een gezin komen waarvan de ouders niet bij de AH boodschappen kunnen doen en al jouw vriendjes hebben plaatjes... Tja dan zou ik daar ook gaan bedelen.
    Neemt niet weg dat ook ik vind dat ze het moeten opruimen.
    Bij ons staan de jongens trouwens IN de AH.

Vind ook wel dat de plaatjes gekte een beetje te ver gaat.
    Mijn schoonouders hebben een paar pakjes voor mijn zoon opgestuurd.
    Het kaartje wat oma had geschreven zat nog in de envelop. De voetbalplaatjes waren eruit gejat:x

7. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    ja erg he
    hier bij de appie staan dranghekken
    dat is toch niet normaal:$
    zodat de mensen normaal naar buiten kunnen en de kinderen moeten daarachter blijven

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ohja ik heb het ook meegemaakt bij de AH... maar het was een klein ventje die er alleen stond en vroeg heel netjes.. "mevrouw wilt u die plaatjes zelf gebruiken voor jou kindje? ik zei nee hoor dat vindt ze niks aan... zegt hij" zou ik ze dan mogen hebben? aaah dan denk ik ach tuurlijk ... ventje was dolblij en hij had ze ook nog niet hihi... en hij bedankte me vriendelijk...

dan vindt ik het wel leuk om ze weg te geven...

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier bij de appie helemaal nooit geen kinderen te bekennen

10. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik was gisteren bij appie, en daar stonden ook 3 kinderen, ze vroegen nergens om en ik heb ze uit mezelf de voetbalplaatjes gegeven. En dankbaar dat ze waren!!!
    Zo kan het dus ook!

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook! Vreselijk gewoon! Ze houden je bijna tegen om de plaatjes te kunnen bemachtigen! Zelfs groepjes en dan rent er 1 snel naar binnen om als eerste te kunnen vragen...

Weet nog van vorig jaar dat er 1tje gewoon bij de kassa stond om te kijken of er voetbalplaatjes werden gegeven. Ik denk ook altijd; zal je kind maar wezen...

12. JustMe3

JustMe3 Lid

1 jan 2010
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier staan ze ook achter "drang hekken", in het begin stonden de hekken nog binnen maar tegenwoordig buiten..
    De kinderen maken zooo veel kabaal, en worden regelmatig ook naar buiten gestuurd omdat ze toch stiekem naar binnen gaan om als eerste te "scoren".
    Ik vindt het ook vreselijk irritant, je kunt niet fatsoenlijk naar binnen of buiten... bah bah.. wordt er best wel chaggie van soms;)

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    hier ook dranghekken en daar 'moeten' ze achter staan anders worden ze weggestuurd. Ook hangen er door de winkels briefjes met erop dat als de kinderen buiten de hekken komen ze geen plaatjes te geven.... Er stonden zo een 25 kids hier :-| en een kabaal.... En idd het eerste wat in mij opkwam en ook tegen mijn partner zei was; ' het zou je kind maar wezen, kyan mag dat later echt niet van mij hoor' hahah

14. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Aahw, dat vind ik dan wel weer heel schattig. Op deze manier vind ik het ook helemaal niet erg, maar kinderen die niet eens normaal kunnen vragen of ze de plaatjes mogen hebben die krijgen ze echt niet van mij.
    Wij hadden hier bij de supermarkt ook een spaaractie (munten sparen, en bij zoveel munten kreeg je een auto), daar zat een kindje in de winkel met een kijkdoos, mensen mochten voor 1 muntje in zijn kijkdoos kijken, dat vond ik toch ook wel leuk bedacht, had zelf geen muntjes maar anders had ik ze wel gegeven.

15. Bij de AH waar mijn ouders heengaan, staan ze je achter de kassa's al op te wachten. Dan kunnen ze zien of je plaatjes krijgt.. En vragen ze meteen of ze die mogen hebben. Meestal is het antwoord nee, want mijn ouders houden ze vast voor de zoon van een kennis van hun..
    Maar dat wordt vaak niet in dank afgenomen.

16. Female

Female Niet meer actief

idd irritant al die ventjes voor de deur.
    Was gister met mijn broertje bij de AH, kreeg plaatjes en broertje nam ze aan.
    Buiten zegt ie: "wie wil mijn voetbalplaatjes"?
    Al die jochies roepen natuurlijk, dus mijn broertje zegt: "Goed, maar eerst een koprol doen"
    Daar gingen ze hoor, in de kou op de stenen stoep :D:D

Het trieste toppunt was trouwens wel dat een volwassen vrouw bij de kassa bij me kwam bedelen :$

17. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik vind het wat te ver gaan met die voetbal plaatjes ik zou echt niet willen dat daar 1 van mijn kids tussen zou staan gewoon om het feit dat ook van die vieze kinderlokkers nu een hele goeie manier hebben om zo'n jochie mee te nemen met: ik heb heel veel voetbal plaatjes thuis liggen

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    nou nu je het zegt, idd mamabeer... Zou idd een hele goede wezen voor die viezerikke:(

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Gelukkig kom ik bijna nooit bij de AH, maar als ik er kom is het druk met kinderen buiten.. van de week toevallig nog geweest en had een paar plaatjes.. Kom buiten en zie het buurjongetje van mn schoonmoeder er tussen staan.. hij had net wat plaatjes gekregen van iemand en een ander jochie pakt zo zn plaatjes uit de handen (nogal verlegen, vraagt niet om plaatjes maar staat daar gewoon te staan, heerlijk) maarja, niks van zeggen he.. ander jochie vraagt om mn plaatje en ik zeg nee, die gaan naar dat jongetje.. Kutwijf zegt ie! Rotjoch haha.. heb de plaatjes bij hem thuis gebracht, zodat het niet weer afgepakt kan worden. dat vind ik dan weer zo zielig voor m

20. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Jammer genoeg weet je het als ouder niet altijd dat je kind daar staat. En nu is het bij de appie. Hiervoor hadden we iets bij de c1000. (ben even de naam kwijt van die poppetjes). Dan weer bij de plus waar ze iets weggeven. Is op zich wel vervelend inderdaad. Maar dan moeten supermarkten zulke dingen niet verzinnen vind ik. Is deels klanten trekken.
    Want kinderen zeggen al snel ga je daar en daar boodschappen doen ivm de plaatjes of wat dan ook.

En het is inderdaad bijna vechten om te vragen. Kom hier niet bij de appie, dus geen idee hoe het hier is.
    Toen bij de c1000 waren wel hekken neergezet ivm de actie van destijds.

Deel Deze Pagina