Nieuwe wasmachine, welke?

Discussie in 'De lounge' gestart door flerk, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iig. zou ik zelf niet voor Miele gaan, wij hebben er enkel ellende mee gehad. Maar misschien was dat een probleem machine ofzo. Enne: Miele, er is geen zwaardere ;)

Onze is net kapot gegaan afgelopen maandag, meteen dinsdag de Samsung Eco Bubble besteld die ik al op 't oog had, 1400 toeren, 7 kilo inhoud, AAA label, eco knop, korte was a 15 minuten etc. 3 jaar garantie en 10 jaar op de motor. Verder stil. Maar die wordt pas a.s. woensdag geleverd, helaas. Was wel direct leverbaar, maar toch blijkbaar niet.

Ik ben benieuwd! in de tussentijd wast een lieve buurvrouw de was voor ons, en mijn schoonmoeder :)

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou dat dacht ik in eerste instantie dus ook, maar dat blijkt dus niet zo te zijn! Bekijk de aflevering maar, want daar kunnen ze het je heel goed uitleggen. Een Miele is in verhouding 2x zo duur; om niets dus eigenlijk. Je gooit geld weg om niks. En dat is nou niet echt de bedoeling, lijkt me.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou als je toch rekent...een Miele kost zo'n 1000 ... Dat zijn een paar goedkope bij elkaar toch? Ik hoef iig geen nieuwe te kopen de komende jaren;)

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ga gerust je gang, ik hou je echt niet tegen hoor.

Ik heb sowieso een derdehands Miele die het al heel wat jaartjes uithoudt. Gekocht voor 70 euro. Maar een gloednieuwe ga ik dus van mijn levensdagen niet meer kopen.

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Mieke is ook zwaar overschat door de meeste. Je betaalt vooral voor de naam en de zogenaamde reputatie. De mensen van Miele roepen altijd heel hard dat ze zo goed zijn, maar "durven" daar geen goede garantieservice bij te geven. Ze geven iets van 2 jaar, en als je meer wilt, kun je diep in de buidel tasten.
    Hier op een nieuwe wasmachine gratis en voor niks 10 jr garantie

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heb 150 betaalt voor 10 jaar garantie op alles....is niet veel vindt ik

7. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wij hebben een bosch logixx 8 varioperfect en die bevalt prima.
    8 kilo trommel
    A+++ klasse
    Kort programma
    Wol programma
    Handwas programma
    Eco toets
    Opfris programma van 15 minuten
    Speed perfect toets
    Stil 49 db - 71 db
    10 jaar garantie op motor

En tegenwoordig is het ook zo dat ze niet meer zeggen hoe lang een wasmachine mee gaat in jaren het is nu zo dat hij zoveel wasbeurten mee gaat en dat hangt natuurlijk weer af van je huishouden hoe vol je hem doet enz.

8. sjak

sjak Niet meer actief

Deze hebben wij ook, wilde ik je ook aanraden. Fijne wasmachine hoor. (Hoewel mijn man de was doet, dus ik eigenlijk niet eens weet hoe die werkt, maar mijn man is erg blij met zijn hebbedingetje :))

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.506
    113
    Vrouw
    Klopt. Ken 2 mensen waarvan er 1 een witgoed reperateur is voor alle merken en de andere werkt voor miele. en die hebben me om bovenstaande redenen afgeraden een miele te nemen. 1 had zelf een miele maar als die kapot zou gaan dan zou hij een ander merk nemen. Ding is duur om te kopen, wast echt niet beter dan een goedkopere, zijn echt LOODzwaar om te verhuizen, onderdelen en reparatie zn erg duur en hij is nu energiezuinig maar binnen oaar jaar zijn er echt al goedkopere zuinige.

Mn moeder heeft altijd een zanker gehad. Werd gerust met gezin 13 jaar oud. Daarna een asko. Ding draaide 3 wassen per dag en heeft het 11 jaar vol gehouden. Is een machine die gemaakt is voor grote gezinnen/veel wassen.

Zelf heb ik een AEG wasmachine en droger. Heeft bij elkaar 800 euro gekost en doet het na 7 jaar nog super,

10. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    miele.

11. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben 6 jaar terug een Mieke gekocht. Kon je idd 2 keer een andere machine van Bosch of Aeg van kopen.
    Toen werd (nog) wel aangegeven dat er verschil in gebruiksjaren was.
    Uit eigen ervaring (en die van moeder en smoeder) ook het verschil in die gebruiksjaren gezien. Het scheelt(de) letterlijk de helft van de tijd.
    M'n moeder heeft toch opnieuw een Bosch gekocht en die danst (ondanks goed waterpas zetten) de hele badkamer door.

Ik ben ook van mening dat als je vaker van machine wisselt je eerder van de nieuwste ontwikkelingen gebruik kan maken. Wij hadden echter ingeschat (en achteraf maar goed ook) dat we tegen de tijd dat een ander merk afgeschreven zou zijn de wasintensiteit flink zou verhogen door babywasjes. Dit is wat tijd betreft goed ingeschat.
    We zagen het niet zitten om met de kosten die je al hebt als er kindjes komen ook een nieuwe wasmachine te kopen.
    Wij zijn nog steeds erg tevreden met onze machine, nog nooit wat mee gehad, voldoet aan al je eisen die je opnoemde!

Succes met je keuze!

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hier ook net overleden wasmachine:(

ff een vraagje aan de dames die net een nieuwe hebben, hadden jullie een bedrijf die de oude mee neemt? En beiden naar beneden en naar boven tilt? Evt ook aan sluit?
    Zo ja, welk bedrijf?

13. sjak

sjak Niet meer actief

Wij hebben hem besteld via de mediamarkt, werd aangesloten en de andere werd meegenomen (van en naar zolder)

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb een Siemens. Bewust gekozen. Zowel mijn moeder, oma, tante hebben al jaren Siemens wasmachines en daar nooit problemen mee gehad. Wij zijn na 5 jaar ook nog altijd dik tevreden! Deutsche gründlichkeit.....

15. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Miele, ik zweer erbij.
    Vaders oude machine heeft t 25 jaar uitgehouden en zijn "nieuwe" is ook al weer bijna 20 jaar oud.
    Hier ook alles van Miele (was, afwas, stofzuiger)
    Goede service ook en degelijk gerief (idd geen ronddansende machines of machines die na 5 jaar kapot zijn zoals de AEG van mijn man )

16. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ik heb er 1 van LG.
    Zeer tevreden over en fluisterstil is ook echt fluisterstil.
    Zit gelukkig een leuk riedeltje op als de was klaar is anders zou je het niet horen.
    Buurvrouw van hiernaast heeft ook een fluisterstille maar die hoor ik bij mij binnen.

Gaat 7 kilo in wat ik wel handig vind als ik een dekbedje of zo moet wassen.
    Standaard 10 jaar garantie op de motor.
    Is een motor zonder koolborstel wat er voor moet zorgen dat er minder slijtage dus minder reparaties aan de machine nodig zijn.

En een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

17. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ja bij ons namen ze de oude mee en hebben ze nieuwe geplaatst en aangesloten en 1x laten draaien. Ze moesten helemaal naar zolder maar was geen enkel probleem. Wij hebben hem gekocht bij electro world. Was ook nog gratis bij sommige bedrijven moet je er voor betalen

18. Bailief

Bailief Niet meer actief

De wehkamp brengt hem rustig voor je naar boven, sluit hem ook aan. Ze nemen ook je oude machine mee als jij dat wilt. Zonder extra kosten.

19. minon

minon Niet meer actief

Aeg!
    7,5 kg
    Koolborstelloze motor dus 10 jaar garantie
    Diverse prgrammas waaronder kort, wol, synthetisch en eco.
    Tijd uitstel functie
    Tijd besparen functie
    Vlekkenprogrammas

20. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    samsung eco bubble!
    voldoet aan al je voorwaardes!
    heb toevallig net in het andere wasmachine topic gereageerd.
    die wij hebben is iig niet meer leverbaar bij de Wehkamp maar misschien elders nog wel.

Samsung WF80F5E3P4W Eco Bubble wasmachine? Bestel nu bij wehkamp.nl

je hebt verschillende prijsklasses in deze serie, wij hebben voor een nog redelijke prijs (550,-) gekocht en hij bevalt super goed!

Deel Deze Pagina