Vanaf ongeveer de geboorte van m'n jongste heb ik 's nachts wel eens ontzettende pijn in m'n arm. Voelt dan echt alsof het gekneusd is ofzo. Omdat het altijd 's nachts (als ik al sliep) begon ging ik er vanuit dat ik verkeerd en op m'n arm had gelegen. Maar de afgelopen tijd zet het vaak al overdag op terwijl ik verder niks raars heb gedaan. Gistermiddag begon het ook weer, naarmate het later werd, werd de pijn steeds heviger en zelfs ingesmeerd met advil lukte het door de pijn maar niet om slaap te vatten. Zit er nu echt brak bij na 3 uurtjes slaap ofzo. Ik begin me nu toch wel af te vragen of ik last heb van carpaal tunnelsyndroom. Vroeg me af of er meerderen hier last van hebben? En is het uiteindelijk wel overgegaan? Ik ga sowieso dinsdag naar de huisarts (maandag werkt ze niet). Ben benieuwd...
Bij het CTS hebben mensen pijn en last van tintelingen in de hand en pols. zoals ik het lees heb jij pijn in je arm, of heb je ook last van je pols? Ik heb namelijk ook gehad hoe jij het beschrijft en aan 1 arm en had last van vitamine D tekort want mijn kleine vrat alles van mij op waardoor ik niets meer over hield. Ik heb het ook vaak aan mn polsen gehad en vooral 's nachts kwam het opzetten nou het voelde alsof het gebroken was zo zeer deed het! Ik was al bekend met die klachten van pijnlijke gewrichten want normaal speelt het in de winter op dat er iets zeer gaat doen, knie of een pols ofzo en begin ik weer met slikken van extra vitamine D. Dus ben op eigen houtje 2 extra gaan slikken en toen was de ik pijnvrij! Wel met HA overlegd en van hem mag ik gewoon dubbele dosis hebben dus 2 pilletjes voor beebje en 2 voor mij. Maarja het kan ook gewoon zijn dat jij iets hebt verrekt ofzo. Door mijn werk kom k niet veel buiten dus maak ik minder vitamine D aan. Als jij veel in de zon zit en buiten zal je dat probleem minder snel hebben.
Tintelen voel ik ook regelmatig maar dan juist niet op de momenten dat ik pijn heb... En het gaat van onder m'n hand (net onder de pink begint het) tot de elleboog, soms zelfs nog verder. Heb helaas maar 3 weken borstvoeding kunnen geven dus daar kan het niet van komen, maar ik draag wel een hoofddoek en bedekte kleding dus ga sowieso vragen of ik me op vit. D kan laten prikken.
Van mensen die dat hadden hoorde ik dat het echt zo een gevoel was alsof je hand sliep, gevoelsloosheid pijn en krachtsverlies in de hand. Het kan vanzelf over gaan evt kunnen ze een polsspalk aanmeten (heel duur het schijnt dat een skeeler beschermer hetzelfde effect heeft) en in sommige gevallen een operatie. Niet iedereen wil dat laatste want je bent toch een tijdje uit de running qua werk enz. Ja je laten testen op vit D kan nooit geen kwaad. Vriendin van me (ook met hoofddoek) heeft ook vit D tekort en daardoor ook die klachten.
Jaren terug daar last van gehad. Had totaal geen gevoel meer in de topjes van mijn middelste vingers. De binnenkant van mijn handpalm tintelde en mijn pols was pijnlijk. Heb weken met een polsbrace om gelopen, en doormiddel van medicatie is het uiteindelijk weg gegaan. Af en toe heb ik het gevoel weer dat het terug komt (maar gelukkig duurt dat nooit lang) mij is toen in het zh verteld als het weer terug komt dat ik geopereerd moer worden. Maar mijn arm zelf deed totaal niet pijn
Ik zou eerder denken aan een tenniselleboog of RSI-achtige verschijnselen. Erg vervelend. Zou snel even naar de huisarts gaan.
Met die tintels naar je pink toe kan het ook heel goed een beknelling van een andere handzenuw zijn, de ulnaris/elleboogszenuw. De meest voorkomende oorzaak is (ongemerkt) veel op je elleboog leunen. Begin eens met daarop letten. Ook in de stoel etc. Je voedingsstoel bijvoorbeeld, leun je daarin op je elleboog?