that's the question!? Zijn er meer zwangere stellen die hierin nog een keus moeten maken? Wij willen dus zowiezo geen grote poespasbruiloft, daar hebben wij totaal geen geld voor over, geven wij liever uit aan reizen en andere dingen. Maar goed, we gaan dus een kindje krijgen, joepie We willen dit alleen ook goed regelen tussen ons beiden... dus wat gaan we doen... erkennen en ouderlijk gezag aanvragen? en wanneer je dit allemaal hebt, als mijn vriend overlijd... gaat alles dan wel naar mij? of de helft naar mij en de helft naar kind? want we hebben geen testament wel samenlevingscontract... Of dus trouwen op donderdagochtend(is gratis bij ons) en daarna etentje met ouders en klaar is kees! dan is het erven e.d. ook allemaal gelijk gedekt toch? Ben benieuwd wat jullie doen/gedaan hebben !
Als je trouwt is alles gedekt. Als jouw partner het kindje erkent en ouderlijk gezag aanvraagt, heeft hij wel een band met het kind, maar niet met jou. (Juridisch gezien dan hè!) Dat betekent in ieder geval dat jij niet van hem kan erven. Tenzij jullie een testament laten opstellen. Ik weet niet zeker of jullie kindje dan van hem kan erven, dat kun je het beste navragen bij een ambtenaar van de gemeente.
bij de eerste heeft hij het alleen erkend en ouderlijk gezag geregeld en toen besloten we jaar daarna om te gaan trouwen zodat alles op papier ook goed geregeld is. We zijn op een gratis uurtje getrouwd en hebben een klein feestje gegeven
Wij zijn getrouwd, maar dat was wel al eerder, maar om het huis, in 1x van alle poespas af. We kochten een huis en zijn toen getrouwd, geen gedraai en gedoe meer bij de notaris. Klaarrrrr!
Hier getrouwd met 24 weken zwanger. Wij wilden ook nooit een poespas bruiloft, dus klein gehouden. Trouwen, high tea met opa's en oma's (die vonden het echt niet leuk als ze niet mochten komen ) En s ávonds lekker uit eten geweest. Perfecte dag met s' middags lekker in joggingbroek op de bank haha ik had harde buiken vandaar Wij kozen toch voor het trouwen omdat dan echt alles geregeld is, en als je in de toekomst toch geen spijt krijgt dat je het klein doet, zeg ik: kies voor trouwen. Groetjes
Wij gaan in december gratis trouwen. Mijn vriend is internationaal vrachtwagen chauffeur, en dan weet ik zeker dat alles goed geregeld is voor ons samen en ons kind. Geen gedoe met erkennen, en notarissen ed. Even handtekening zetten, en daarna gaan we met onze ouders, opa's en oma's, broers, zussen aanhang en onze vaste vriendengroep brunchen. Daarna is het klaar.
Wij zijn ook in het klein getrouwd! Gewoon lekker simpel...geen dure jurk e.d. (hoewel ik nu stiekem wel jaloers ben op mn zus die volgend jaar gaat trouwen en een mooie jurk en taart enzo uitzoekt!) Het was een simpele maar super gezellige dag! En idd zoals ik hier al las...na de bruiloft lekker op de bank...in pyjama...ik was kapot! Hahaha! Dit is trouwens ook echt om praktische redenen gedaan! We hadden (na 4 jaar samenwonen) nog steeds geen samenlevingscontract of iets...en als je dat allemaal ieneens bij de notaris moet laten vast leggen kost dat aardig wat! Nu was alles idd in 1 keer geregeld! Lekker makkelijk! N ik vind het ook erg fijn nu dat ik dezelfde achternaam heb als mn man en mn zoon! Dat betekent voor mij persoonlijk erg veel!
Ach, d'r zit ook nog een groot grijs gebied tussen "klein" en "groots" De jurk bijvoorbeeld: ik ben 499,- kwijt en het is echt een prachtige jurk. In totaal zijn wij straks (als het goed is) minder dan 5500 euro kwijt voor de hele dag. Daarvan zijn de trouwringen met 1000 euro nog de grootste "hap". Voor de overige 4500 hebben we straks de huwelijksvoltrekking, lunch-koffie & gebak-diner voor 25 personen, feest voor 65 gasten, trouwkleding, uitnodigingen, fotoalbum enzovoorts.
Wow meer dan 5000 euro??? veel hoor... ik denk dat wij voor 500 incl alles klaar waren. Wij zijn niet op een gratis ochtend getrouwd want dat is hier op maandagochtend om 9 uur... maar onze gemeente is niet zo duur De ringen waren 30 euro voor 2 ringen (we houden beide niet van goud en zilver is niet duur), de gemeente op vrijdagmiddag was 175 euro, mijn jurk (wel wit, leek wel trouwjurk) was 60 euro bij Neckermann. Het zaaltje van het feest van 15 euro voor de hele avond en 50 euro voor thee en koffie en we hebben voor 150 euro drinken enz gehaald. Foto's maakte mijn vader, de geluidsaparatuur van vrienden geleend, de serveersters waren vriendinnen. De huwelijksreis was ons huwelijkscadeau 4 dagen minicruise naar londen, langer kon ik toch niet volhouden want ik was 24 weken zwanger