Iedere avond om 23.00 en rond 1.00 uur wakker

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jebb, 3 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Onze dochter wordt iedere avond om 23.00 en 01.00 uur wakker. Jammerend en zodra we niet naar dr toegaan, raakt ze in paniek. Als we meteen gaan slaapt ze binnen een minuut weer.
    Nu hebben we vanalles geprobeerd, bij dr liggen (om te luisteren of ze misschien ergens wakker van kan worden), lampen aan / uit, radio aan/uit, haar zelf iets voor 23.00 uur wakker maken.. er wordt ons niks duidelijk.

Wat zou dit nou toch kunnen zijn.
    Dat ze om 23.00 uur wakker is, vangen we nog wel op doordat een van ons vaak nog wakker is en dr meteen gerust kan stellen, zodat ze verder kan slapen. Maar zo rond 1.00 uur worden wij dus ook wakker van haar en moeten uit bed om dr te troosten. Hoe sneller we bij dr zijn, hoe sneller ze weer slaapt. Gaan we niet is het complete paniek en gaat ze in dr eigen bed ook echt niet slapen. Zodra ze dan bij ons ligt (om even rustig te worden), is ze binnen een minuut vertrokken...

Ik vind het zielig als ze ergens bang voor is, maar om iedere nacht om 1 uur eruit te moeten gaat ons ook wel opbreken, na weeeken! Ze wordt volgende maand 3 en zal dan grote zus worden, natuurlijk ook een nieuwe en spannende fase...

2. tuc

tuc Niet meer actief

Tja op deze leeftijd zijn dromen oid heel normaal. Als het blijft bij er 1x om 1.00 uur uit waarna ze weer verder slaapt lijkt mij dat heel netjes toch?
    Wat denk je er zelf aan te kunnen doen dan?

3. Jebb

Jebb Niet meer actief

Ik weet het niet haha, vandaar mijn vraag voor misschien advies.

Ze wordt overigens ook rond een uur of 4/5 wakker en kruipt dan tussen ons in. Meestal rond 5en laten we dit toe want het is 'bijna ochtend'. Wij slapen dan allemaal gewoon door tot een uur of 8 / half 9.
    Maar die andere twee tijden vind ik zo frappant. Al weken lang en naar mijn idee alleen om bevestiging dat wij in de buurt zijn. Toen oma hier opgepast had 's avonds, riep ze overigens gewoon om oma op dat tijdstip!

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik denk dat je er weinig mee kunt. Er zal iets zijn wat haar stoort in haar slaap. Het kan zijn dat ze zo haar dag verwerkt.
    Wij hebben een co sleeper waar ons zoontje heen kan als hij wakker wordt.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Uk heeft het ook een paar weken gehad, werd ook op dezelfde tijd wakker, daarna ging het wer goed. Voor haar een spannende tijd en kan goed duren tot de kleine er is.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier geen tips, onze jongste was ook zo en werd nog wel vaker wakker. Dat werd steeds minder, en vanaf een jaar of 5 haast niet meer. Nu nog (ze is bijna 7) 1 keer per week ongeveer dat ze ons roept. Ze is een erg gevoelig meisje en heeft onze nabijheid soms opeens erg nodig. Bij ons slapen is voor haar niet nodig, maar even een aai over haar bol en een kus en dan is het goed.

7. Rinskejoviella

Rinskejoviella Niet meer actief

Mijn dochter heeft dit ook sinds pakweg een week.
    Ze wordt in maart 3.
    Ze wordt ook rond die tijden wakker.
    Eerst rond 23.00 uur en dan krijst ze de hele buurt bij elkaar.
    En om 01.00 uur ongeveer (soms later) ook weer.
    Wij gaan dan wel naar haar toe en vragen wat er is, maar ze zegt niks.
    Ze krijst alleen maar.
    Als ze naar bed gebracht wordt en we gaan weg doet ze het trouwens ook.
    Dan wil ze ineens drinken, terwijl we dat beneden al aangeboden hebben. (Rekken en aandacht).

Ik heb zelf wekelijks iemand over de vloer van het wijkteam van het consultatiebureau en die zegt dat ze misschien uit haar ritme is door kerst en oud en nieuw, maar dat het ook een fase is op deze leeftijd.

Deel Deze Pagina