Nieuwe zwangerschap na missed abortion

Discussie in 'Miskraam' gestart door Pinkie88, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik zou inderdaad even testen of ze wit zijn, dan weet je genoeg. Een cyclus afwachten kan slim zijn maar als je lichaam er klaar voor is kan je best zwanger worden. Zo niet dan gebeurt er ook weinig.

2. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Na mijn MA, kreeg ik gelijk na het stoppen van bloedverlies, weer groene kaart om zwanger te worden. Alleen de termijn is wat lastiger inschatten, maar ik gebruik ovulatietesten dus dat vind ik dus ook dikke onzin.

3. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Hey Pinkie,

Niet weten waar het hcg vandaan komt lijkt mij even bijzaak. Ik heb zelf 2 weken geleden een vroege miskraam gehad en ik vind het wachten nu zó verschrikkelijk! Begrijp heel goed dat jullie geen ronde willen verspillen. Dus als jij er weer klaar voor bent zou ik er gewoon voor gaan, je merkt vanzelf of je tests weer donkerder worden toch?
    Ik weet niet of je ovulatietests in huis hebt, maar eventueel zou je kunnen kijken hoe donker die nu nog uitslaan. Wie weet valt het mee en kan je wel een ei opsporen... En als je dan zeker wil weten of het gesprongen is zou je ook kunnen temperaturen, het is maar net hoe ver je zelf wil gaan. En misschien werken al die dingen nu niet, maar wie weet... Gewoon doen wat voor jou juist voelt.

Heel veel succes in ieder geval! Ik hoop heel erg dat je snel weer zwanger bent.

4. linnie88

linnie88 Actief lid

6 aug 2013
    223
    10
    18
    Heel verdrietig om te horen en veel sterkte. Neem je tijd om het emotioneel te verwerken.

Ik heb na mijn MA in april/mei (het is in 2 delen afgekomen. Bleef twee weken lang bloeden en bleek toch nog wat te zitten) gewoon doorgetest tot ik wist dat HCG uit mijn lijf was. Wilde ook geen tijd verliezen.
    Na 3 mond opnieuw zwanger helaas een VMK.

Afgelopen eind mei/begin juni OFO (oriënterend fertiliteit onderzoek) gehad. Stonden op punt naar zhuis te gaan toen er tijdens mijn menstruatie iets wat op weefsel leek eruit kwam...
    Maand erop zwanger. Dus volgens mij heeft er al die tijd toch nog iets gezeten wat het innestelen in de weg zat. ( De lichamelijke onderzoeken bij OFO waren goed).
    Als het kan zou ik je adviseren om later een echo te laten maken zodat je zeker weet dat alles schoon is.
    Nogmaals veel sterkte!

5. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Thx voor je reactie, wat fijn dat je terug zwanger bent!

Een controle echo staat sowieso gepland op 5 november, ik hoop dan ook dan te horen dat alles helemaal in orde is.

Ik heb ondertussen een quasi negatieve HCG-test, zondag (14d na miskraam) was er na het opdrogen nog een vage tuurstreep te zien, ik wacht nu even wat langer en hoop dit weekend echt een omowitte test te zien.

Het bloeden was vrij snel gestopt (al na vier dagen), maar na een paar dagen pauze kreeg ik telkens toch nog een bloeding en krampen en verloor ik een stolsel. Volgens mijn vroedvrouw is dit wel nog steeds perfect normaal en hoef ik me geen zorgen te maken. Zondag bloedde ik voor het laatst en nu hoop ik echt dat het over is. Als mijn cyclus normaal zou zijn, dan zou ik dit weekend mijn eisprong verwachten, maar ik denk dat ie toch wat later zal zijn.

6. liefsvanha

liefsvanha Niet meer actief

Ha @Pinkie88 bij mij hetzelfde maar dan een miskraam met 6 weken 2 dagen afgelopen zaterdag. Volgens de vk was het vruchtje te klein dus ben benieuwd of het al eerder is overleden. Maar ik lees hier even mee want wij zijn ook al een jaar bezig dit was m’n 1e zwangerschap dus vinden dit zooo jammer :( :( sterkte meid!

Deel Deze Pagina