Nieuwetijdskinderen *voordiegene die uitleg wil geven*

Discussie in 'De lounge' gestart door knor, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb het er niet over dat de wereld vergaat wel?
    Al die theorie'en vind ik ook dikke onzin. De wereld vergaat niet op een bepaalde datum.
    Ik zeg alleen dat er een nieuw tijdperk komt. Zoals er al meer geweest zijn.
    Dit gaat niet van de ene op de andere dag, daar gaan jaaaaaren overheen.
    En ze gaan ook de ruimte niet in haha... Het blijven gewone mensen met als jij en ik die ook een huisje, boompje beestje willen en naar hun werk moeten. Alleen de denkwijze zal veranderen. Ik heb geen idee hoelang dit in beslag neemt. Misschien maken wij het niet meer maar de verandering gaat langzaam, iedereen gaat er in mee.

(ander tijdperk, waar mensen ook dingen gedaan hebben die wij nu niet meer kunnen: De pyramides, die zijn met de blote hand gemaakt, tot op de da van vandaag kunnen ze niet nagemaakt worden met alle kennis en aparatuur die wij hebben. Hoe krijg je zulkje inmens grote stenen naar boven? Dit is iets wat wij nu niet meer begrijpen, maa toen gewoon gedaan werd.)

2. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    en zo zullen er altijd verschillen in de mensen zijn..

ikzelf word ook bestempeld als indigo een vriendin van mij heeft volgens zeggen een sterrenkind zijzelf is ook indigo (soort zoekt soort) maar haar man echt absoluut niet en mijn man is wel weer indigo..

dat de mensheid aan het veranderen is is duidelijk..
    we verharden maar tegelijkertijd is er veel meer oog voor de persoonlijkheid zelf
    we worden sacherijnig van het hokjes idee

(stom genoeg is indigo ook een hokje)

3. Hellen36

Hellen36 Actief lid

30 apr 2007
    121
    36
    28
    personeelsadviseur
    Amsterdam
    Hoi,

Wij zijn n.a.v. het slechte slapen van onze dochter op internet op zoek gegaan naar een oplossing en we kwamen inderdaad uit bij 'nieuwetijdskinderen' via de site van een 'babyfluisteraar'. Durf het hier bijna niet neer te zetten, want komt vast enorm zweverig over, maar dat is dan maar zo.
    In ieder geval is 'de babyfluisteraar' (overigens een heel normale man die in het dagelijks leven in de IT werkt) langs geweest en heeft ons allerlei tips gegeven hoe om te gaan met de kinderen, omdat het zgn. 'nieuwetijdskinderen' zijn.
    Hij legde het uit als hoog sensitief zijn doordat ze alle prikkels in zich opnemen en dat niet af kunnen sluiten. Ze willen niets missen en krijgen alles mee van wat er om hen heen gebeurt. Het helpt dan als je op een duidelijke manier met ze omgaat en ze veel uitlegt over wat er gebeurt en alles benoemt wat er om hen heen is, dus wat ze zien en horen enzo. Op die manier helpt het hen om alles om zich heen een plaats te geven, waardoor ze minder moeite hebben om alles te verwerken. Bij onze dochter heeft het er in ieder geval toegeleid dat ze 'snachts beter is gaan slapen. We merken echt dat ze er baat bij heeft.
    Het is voor ons wel vermoeiend want je bent de hele dag alles aan het uitleggen, maar de sfeer in huis is enorm verbeterd.
    De belangrijkste tip voor ons was om geen vragen te stellen, maar om alles te brengen met een uitroepteken.

Als je meer wilt weten, hoor ik het wel.

gr. Hellen

4. Hellen36

Hellen36 Actief lid

30 apr 2007
    121
    36
    28
    personeelsadviseur
    Amsterdam
    Even een aanvulling: ik geloof er overigens niet perse in, dat er nieuwetijdskinderen zijn. Ik denk dat er in alle tijden kinderen zijn (geweest) die hoogsensitief zijn, alleen in deze tijd is er meer oog en aandacht voor. Het kan net zo goed wel waar zijn, maar dat is mij om het even. Waar of niet waar, de tips hebben ons goed geholpen en het doet de kinderen ook zichtbaar goed en daar gaat het mij om.

gr. Helga

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Volgens mij zijn nieuwe tijds kinderen gewoon hoog sensitieve kinderen.
    Mijn broertje en ik zijn ook hoogsensitief maar werden 20 jaar geleden gewoon als jankertjes gezien.
    Mijn oudste is hoogsensitief en waarschijnlijk ook licht autistisch, volgens veel mensen is zij een nieuwetijds kind :)

6. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    volgens vele bedoelen de maya's een nieuw tijdperk dat aanbreekt (dus het einde van een periode maar niet van de wereld) en anderen maken er meteen van dat de wereld vergaat die heb je altijd. ;) als het dus om het nieuwe tijdperk zou gaan passen de nieuwetijdskinderen er goed in!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat ik ervan weet, is dat vanuit new-age en daarin wordt geloofd in tijdperken. Nieuwetijdskinderen zouden dan zogenaamd idd een rol spelen in de overgang van het ene tijdperk naar het andere en gevoeliger zijn voor allerlei zaken dan andere mensen.

Als je vervolgens ziet op welke kenmerken en karaktertrekken dat vervolgens allemaal losgelaten wordt, is dat allemaal erg subjectief en zeer moeilijk te meten of vast te stellen. Vragen die gesteld worden, daar herkent de meerderheid van de mensen zich in, enz enz. Net zoiets eigenlijk als horoscopen in tijdschriften: zo algemeen dat het op iedereen wel enigszins toepasbaar wordt.

As je het even legt naast een ander hot-topic momenteel: hoogsensitiviteit. Is vrijwel hetzelfde en 20% van de mensen voldoet aan de voorwaarden. Nauwelijks dus een bijzonderheid te noemen, enkel een normale variatie op karaktertrekken, zoals je ook mensen hebt die goed zijn in het nemen van het voortouw, mensen die goed zijn in het werken met hun handen, enz enz.

8. raspberry

Ik heb bij mijn dochter vanuit mijn kennis van ontwikkelingspsychologie dezelfde dingen toegepast, (net als ik een kind dat gevoelig is voor sfeer en prikkels), en dat werkt idd gewoon.
    Heeft weinig met babyfluisteren of nieuwe tijd te maken, maar simpelweg omdat je inspeelt op wat een kind nodig heeft om de wereld een beetje te snappen en aan te kunnen :) Maakt dan niet zoveel uit vanuit welke hoek je het kleurt, uiteindelijk werkt het simpelweg vanwege de dingen die je doet ;)

9. raspberry

Die is dan eerder hoogbegaafd... :)

10. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor jullie reacties... Interresant! Het begint me nu duidelijker te worden.

11. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het eerlijk gezegd niet.

Onder andere als kenmerken staan:

Hooggevoelig (HSP- High sensitive person)
    Aangeboren wijsheid
    Uiterst alert
    Spiritueel onderlegd
    Intuïtief

Als ik naar mezelf kijk en dat is niet om arrogant te doen maar deze kenmerken bezit ik allemaal. Ok, wijsheid valt over te discussieren :D. Maar serieus, ik ben sowieso Hoog Sensitief, intuitief, heel alert, en redelijk spiritueel.

Maar ik ben 38.......

Ik heb overigens geen ADHD zoals in het artikel wel genoemd wordt maar eerlijk gezegd twijfel ik gewoon aan het bestaan ervan. Maar ja, dat is mijn mening.

12. Papaver

Papaver Niet meer actief

Maar dan al het voorgaande (of in ieder geval mijn commentaar)terzijde. De term 'Nieuwetijd' is niets meer of minder dan afgeleid van 'New Age', een beweging die al sinds het midden van de vorige eeuw bestaat. Zij zijn ook de uitvinders van o.a. de term 'Indigo Children' Helemaal niet zo heel 'van deze tijd' dus.

Hoewel ik niet onken dat sommige mensen/kinderen intelligenter, gevoeliger, spritueler zijn dan anderen, zie ik niet in waarom dat nou zo nodig gezien moet worden als 'een overgang naar een ander tijdperk o.i.d'. Ook in mijn tijd (ik kom uit 1970) waren er al dergelijke kinderen, maar daarentegen ook een hoop minder op die manier gevoelige/begaafde kinderen (die waarschijnlijk weer op ander vlakken begaafd waren, zoals bijv. mijn timmerman vader)... En volgens mij is het tegenwoordig niet veel anders.
    Ik zie gewoon geen nut in het plakken van labeltjes. Mensen komen, en kwamen nou eenmaal altijd al, in allerlei soorten en maten. Sommigen begrijp je, en anderen totaal niet. Soms is het helaas inderdaad zo dat je zelfs je eigen kinderen niet begrijpt. Daar zijn het individuen voor. Ik persoonlijk grijp daar niet naar een new age theorie voor...

13. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dat begrijpen we inmiddels heel goed, hoe die gemaakt zijn... Misschien even in verdiepen. Werd trouwens ook niet "gewoon" gedaan in die tijd, ging een lange periode overheen. Bovendien werd er niet van het 1 op andere moment immense piramides gebouwd, daar gaat nog een hele ontwikkeling aan vooraf.

Verandering zal er altijd zijn, als we over 50 jaar terugkijken op het nu, zal het ook niet meer hetzelfde zijn. Hetzelfde geldt voor denkwijzes, die zijn ook aan tijd onderhevig... Daar hoeven wat mij betreft geen nieuwetijdskinderen bij komen kijken, of een New World Order die de wereld komt overnemen in december a.s.

14. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik dus inderdaad precies zo. Wat er nu is, was er vroeger ook wel degelijk. Ik noem dat uniek. Niet perse bijzonder. Iedereen is uniek en iedereen heeft gewoon weer een ander karakter/intelligentie of whatever. In mijn ogen heeft dat niets met nieuwe tijds of new age te maken maar gewoon met het individu, genetica enz.

15. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

Ik hoor van mensen uit mijn omgeving dat mijn middelste dochter wel eens Indigo kan zijn.

Ze werd heel alert geboren, is een huilbaby geweest, heeft nog moeite met slapen, kan helemaal in puzzels of boeken in gaan, meet haar net 3 jaar zei ze het hele alfabet op en nu met 3,5 kan ze bepaalde woorden lezen (ze heeft zichzeld dit overigens aangeleerd), ze legt met 3 jaar puzzels van 100 stukjes en nu met 3,5 jaar 1000 stukjes, ze kan niet tegen (zowel gegrond als ongegronde kritiek), wil het liefst bij de grote mensen zijn ipv bij kinderen of televisiehelden op tv etc... Ze kan heel heftig reageren op iets kleins etc...

Vind het wel bijzonder maar vind het vervelend dat mijn meisje constant met zichzelf in de knoop ligt omdat alles op haar manier moet.

Overigens is ze een heel lange periode bang geweest omdat er snachts een meneer haar kamer aan het behangen was. Nadien zag ze een foto van mijn opa en vertelde ze mij dat hij dat was. Opa op zn sodeju gegeven voor het slapen gaan en daar heeft ze geen last meer van.

16. Aloe

Aloe Niet meer actief

Haha die is wel leuk.
    Ik heb gehoord dat de Maya kalender verkeerd geinterpreteerd was en dat het niet 2012 is maar een tijdstip pas over een hele lange tijd.

Deel Deze Pagina