Jullie mening?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sunyata, 11 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

Hallo meiden,

Deze ronde is het een beetje vreemd gegaan en ik vraag mij nu toch af wanneer mijn ei is gesprongen, dus ik dacht ik vraag het hier gewoon even, misschien kunnen jullie mij helpen. ;) (Lees: ik weet het eigenlijk al, dus zet mij even met beide benen op de grond :p)

Mijn situatie is als volgt: :D

Woensdagavond hebben mijn man en ik gevreeƫn. Ovutest was al donkerder dan normaal, maar niet positief.

Donderdag heb ik tegen 10:00 een knalpositieve ovutest gehad. De hele dag lichte krampen en 's avonds heftiger. Ovutest 's avonds was lichter.

Vrijdag ovutest negatief en temp hoger, maar omdat ik een zieke dreumes heb vraag ik mij af of het betrouwbaar is. De hele dag weer lichte krampen gehad en 's avonds weer heftiger (heftiger dan de avond ervoor).

Vandaag temp net zo hoog als de dag ervoor. In de ochtend lichte krampen, nu niks meer.

Ik denk zelf dus dat mijn ei gisteravond is gesprongen, alleen hoop ik ergens dat mijn ei wat eerder is gesprongen om een betere kans te hebben op een zwangerschap. ;) Waar maakt een mens zich druk om! :p

Waar ik dus ook erg benieuwd naar ben is of ovulatiepijn echt alleen voor de eisprong voorkomt. Je leest dat sommigen ook pijn hebben na de eisprong, maar dan vraag ik mij af of dat veel voorkomt en hoe dat voelt. Ik heb na de eisprong vaak nog wel een gevoelige baarmoeder/onderbuik, maar de krampen van gisteren voelen echt anders. Een soort gespannenheid, een erg zeurderig gevoel.

Ik ben benieuwd! ;)

Liefs!

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    nou, sperma leeft 24 tot 48 uur, het moment van klussen is dus prima! :D

Verder me ovulatie pijnen ofzo, daar ben ik niet bekend mee.. Ik had alleen slijmerige afscheiding tijdens ei!

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Donderdag lijkt me

4. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

@Bjanc: Die afscheiding heb ik ook al vanaf dinsdag.. Vandaag zelfs nog... ;) Maar nog wel kans he?! ;) Dat dacht ik ook wel.

@Babke: Donderdag? Waar baseer jij dat op? Ik zit maar met de ovulatiepijn van vrijdag in mijn hoofd. ;)

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Omdat je temp al hoger was en de ovutest vrijdag alweer negatief. Ik ben weleens wakker tussendoor maar zoveel scheelt dat niet op mijn temp. En die pijn kan ook nadreunen hoor. Ik had er woensdag ook een beetje een nazeurend gevoel terwijl hij echt dinsdag al geweest was. Mijn eisprong is altijd voordat de gehele piek voorbij is.

6. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

@Babke: Ik heb dus ook altijd al een duidelijk voelbare eisprong op de dag met de knaltest, temp is volgende ochtend meteen netjes hoger. De pijn is de dag erna nog licht aanwezig.

Nu klopte alles dus met mijn bekende patroon, alleen de echt heftige krampen van vrijdag passen niet bij hoe het "normaal" bij mij gaat. ;)

En ik heb ook wel eens vaker een rusteloze nacht en merk niet veel verschil met de normale temp, dus dat is ook wel zo, alleen was ik deze keer een dik een uur wakker en heb ik na twee uur slaap getempt. Vandaar dat ik toch wat twijfel.

Bedankt voor je reactie!

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Misschien waren het je darmen wel ;)

8. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

:D Laten we het hopen!

Nee, het was dus echt duidelijk een zeurend/krampend gevoel aan de linkerkant onder in mijn buik. ;) Zoals ik elke maand voel bij mijn eisprong, net zoals donderdagavond alleen heftiger.

Mijn man's theorie: Donderdag voelde ik mijn ei en vrijdag voelde ik hoe mijn ei werd aangevallen door zijn leger zaadjes. :D Jaja..

Ach, we zien het allemaal wel hoor. Ik ben iig blij dat er nog een kansje is deze maand. ;)

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Haha! Ja die mannen krijgen dan altijd een vorm van hoogmoedswaanzin. Misschien was het een soort nakramp van het losmaken uit de eierstok

10. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

Hahaha... Het is dus niet alleen iets waar mijn vent last van heeft. :D

Maar dat zou inderdaad ook nog wel kunnen, die nakramp. ;) Het zeurt nu ook alweer een paar uur (aan de linkerkant), maar licht, niet zoals gisteren. ;) Het blijft een raadsel, dat vrouwenlichaam. :D

11. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Haha, geweldig. Die mannen zijn ook allemaal hetzelfde ;)

12. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik vind het de beste oplossing van de oplossingen die we hier met zijn alle aangedragen hebben! De oplossing van je man! Laten we hopen dat ie gelijk heeft ;)

13. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

Jaja, ik hoop ook dat dat de reden is. ;)

Hij vond trouwens mijn opmerking over het pas na 24 uur vinden van het eitje ietsje minder. :p

14. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

Jij kan het weten he, met je 6 mannen in huis! :D

Wat zul jij trouwens verwend worden zeg! ;) Heerlijk!

Deel Deze Pagina