Nutricia Berenkoekjes uit de handel

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Ros84, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Een kind van zes maanden zou geen koekjes moeten eten. Problem solved.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Uh VANAF 6 maanden.. Dus ook voor kindjes van 7 maanden.. En waarom zou hij/zij niet af en toe een koekje mogen hebben? Elise krijgt ze nog niet, maar meer omdat we net zijn begonnen met brood, dus stap voor stap.. maar over een maand mag ze best een klein stukje van een koekje (rijstwafel in ons geval) als we bij mn ouders op bezoek zijn hoor..

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn Oudste kreeg al brood met 6 maanden dus waarom een koekje niet?? Aggg ja das weer een andere punt. Dit is trouwens niet de eerste Keer dat het fout gaat. Liga 1 of 2estap is vanwegen het zelfde probleem ook al een keer teruggehaald

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Krijgen nu toch geen discussie over wel of geen koekjes hè ;) Laat een ieder lekker doen waar die zich goed bij voelt, zolang je goed oplet en je kindje toe is aan vast voedsel zal het allemaal wel meevallen met evt hard blijven van koekjes.
    Goed dat er in ieder geval gewaarschuwd wordt en de koekjes dan maar uit de handel genomen moeten worden ivm evt verslikkings/verstikkingsgevaar.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    dat was liga v.a. 4maanden. staat nu op dat het alleen is om te verkruimelen.. dat stond er bij mn oudste destijds niet op..

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij mijn oudste hadden we hetzelfde met rijstewafels.. Die waren vanaf 6 maand, en hij kreeg ze af en toe vanaf 6,5 maand. Dat ging prima (alleen als hij goed bijvoeding gegeten had). Toen hij 7,5 maand was, werd het opeens uit de winkel gehaald ivm verslikken en kwam het terug met een 8-maanden label..

En nu die berenkoekjes ook al.. Bambix leert er niet van ;)

7. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36

pffffff... beside the point

8. Zou er nu ook op gaan staan alleen om te verkruimelen? Ik gaf ze ook niet zo aan mijn zoon toen hij 6 maanden was. Hij was toen 9/10 maanden geloof ik.

9. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Komen ze een beetje laat mee.
    We hadden het zelf al ontdekt nadat ze 2x zich heel erg verslikte.

10. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Dus ze werden wel zacht maar niet snel genoeg? Is daar een richtlijn voor dan? Met 7 maanden kreeg Simone ook al een broodkorst, die worden helemaal niet snel zacht maar dat snapte ze ook....

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Mijn dochter kreeg vanaf 6 maanden broodkorsten en dat ging gewoon goed.
    Deze koekjes had ze met 8 maanden maar die kreeg ze dus niet zo makkelijk zacht.

Deel Deze Pagina