Hallo allemaal, Net toch maar aangemeld na al een paar keer op de site te hebben rondgekeken. Merkte dat ik toch wel behoefte had aan contact met gelijkgestemden . Ik ben sinds eind september gestopt met de pil en inmiddels net ronde 2 achter de rug, nog zonder resultaat. We willen niemand vertellen dat we bezig zijn met zwanger worden, dus dan is deze site zeker een uitkomst! Ik hoop snel wegwijs te worden en hopelijk nieuwe dingen te leren en te delen. Groetjes!
Hey Kikker, Welkom! Wij zitten ongeveer op hetzelfde punt. Nu voor de 3e ronde. Ongeveer een weekje tot mijn ovulatie. Dringt het ook zo enorm bij jou? Het gevoel dat je bijna aan niets anders kunt denken? Zo spannend allemaal!
Hoi JoyJoy, Scheelt niet veel tussen ons inderdaad Ben er wel veel mee bezig ja! Had altijd een zeer regelmatige cyclus, ook al voor ik met de pil begon. Had vorige week allemaal 'tekenen van' en toen werd ik ook niet precies volgens schema ongesteld. Vroeg me wel even af of het al zo snel raak zou zijn. Uiteindelijk niet dus, maar ben er sindsdien wel meer mee bezig. En spannend is het zeker! Weet jullie omgeving dat jullie aan het 'proberen' zijn?
heey welkom... ik ben ook nog niet zolang lid hier... heb me deze week aan gemeld.. wij zitten net iets verder.. zijn nu 5 maanden bezig om zwanger te worden.. voor ons 2de kindje... veel plezier hier.
Dat is wel handig, een regelmatig cyclus is fijn! Gelukkig is mijn cyclus ook wel ok, het enige dat verschilt soms is de lengte van mijn menstruatie. Maakt het toch weer net even wat makkelijker voor ons! Ohh ik ook laatste maand! Ik stond 's ochtends in de douche, moest echt rennen naar het toilet, zo ontzettend misselijk. Ik had dat nog nooit eerder gehad en dacht echt dat het misschien raak zou zijn. Maar nee, nog niet Gebruik jij ook een biologisch klokje om je dagen bij te houden enzo? Ik slik nu foliumzuur maar mijn dagen zijn te ongeregeld om goed te kunnen tempen.. Misschien toch maar eens een ovu testje proberen. Nog nooit gebruikt. Een paar. De twee mensen die naast mijn partner het belangrijkste in mijn even zijn. Mijn oma en mijn moeder. Het is veel te lastig om zoiets voor hun verborgen te houden en ik zie ook niet waarom dat zou moeten. Buiten het feit dat het ook wel heel fijn is om te weten hoe het bij hun zat. Hoe snel ze zwanger werden, hoe het voor hun voelde etc. En jij?
Hoi Kikker, hier ook in sept begonnen (nou ja begin oktober) en zitten nog een paar dagen in ronde 2! Donderdag is het 14 dagen na mn eisprong en word ik dan niet ongesteld dan test ik zaterdag Spannend he? Ook qua wat je voelt, wat hoort bij je, en wat is misschien wel door een zwangerschap. Heel veel succes! (ook voor de andere dames) Groetjes Lely
Hoi allemaal, Ook welkom! Al bezig voor je tweede kindje cjjm, wat leuk! Hoe oud is je eerste inmiddels? Als je als 'ervaringsdeskundige' nog tips hebt dan hoor ik het graag hoor! Wel leuk dat we zo dicht bij elkaar lopen JoyJoy en Lely. Kunnen we fijn ervaringen uitwisslen Spannend hoor Lely, dat je bijna kunt testen. Heb je ook al symptomen? Ik slik wel foliumzuur, maar doe niet aan temperaturen. Word ik veel te neurotisch van denk ik . Heb ook nog nooit een ovu-test gedaan, dus hoor graag hoe het bevalt als je besluit dat te doen! In mijn omgeving weer niemand dat ik ben gestopt met de pil. En aangezien een man toch niet alles kan begrijpen wat dit betreft ben ik erg blij met jullie reacties! Vind het persoonlijk wel fijn om het nog even voor onszelf te houden. Al vraag ik me wel af hoe lang ik het nog verborgen kan houden voor mijn moeder inderdaad, haha! Nou dames, ik wens jullie ook veel succes allemaal. Ben benieuwd wie als eerste heugelijk nieuws kan delen
haha, ik ben geen ervarings deskundige.. onze zoon is nu 8 maanden.. Dus wij zijn weer heel snel begonnen.. maar ovu testen, als je een beetje inzicht wil krijgen in je cyclus zijn ze fijn.. ik heb ze 2 maanden gebruikt.. omdat ik een hele onregelmatige cyclus heb..
Ik ben erg benieuwd wanneer we allemaal dat ene bericht kunnen plaatsen met erg goed nieuws inderdaad! Ohhh Lely, de meest spannende periode. Heel erg veel succes! Hou ons op de hoogte! Voel je al iets vreemds? Ik heb een appje op mijn telefoon waarin ik mijn cyclus enzo bij houdt. Het heet: Mijn biologische klok. Erg handig, als je zou tempen kun je dat ook meteen daar bij houden en verschillende symptomen kun je op je kalender toevoegen. Ook zit er een klein a-z over zwangerschap bij en je kunt vragen stellen aan een kinderwens consulente. Tot nu toe gebruik ik het alleen om tabs te houden op mijn cyclus en wanneer ik ongeveer in de vruchtbare periode zou zitten. Erg veel klussen deze dagen dus Ik kijk even hoe dit gaat. Kan altijd nog voor testjes gaan en nu wil ik het zo min mogelijk poespas houden. Ik zit nu geloof ik midden in mijn vruchtbare periode, wish me luck girls Cjjm, dat is snel ja, maar ik zie niet in waarom niet! Het is fijner voor je kids later ook, als ze leeftijd een beetje bij elkaar ligt Althans dat heb ik wel zo bevonden. En voor ons, ben jij toch echt een ervaringsdeskundige
Gewoon twee weken na de eerste dag van je ongesteldheid aanhouden toch, voor het berekenen van je ovulatie? En dan die dagen er omheen veel 'klussen' zoals dat hier genoemd wordt . Weet zeker dat mijn man dat ook de fijnste manier vindt En ben het inderdaad eens met voorlopig nog zo weinig mogelijk poespas, haha. Brengt al stress genoeg met zich mee, dat zwanger proberen te worden Succes de komende dagen JoyJoy! We horen het wel als je dingen gaat voelen En is wel snel inderdaad cjjm, kan me voorstellen dat je lichaam nog even moet bijkomen dan van baby nummer 1 als het zo snel na elkaar is. Maar het is inderdaad wel fijn, niet te ver uit elkaar. Heb een zus met wie ik maar 1 jaar scheel en was super samen opgroeien
Hoi Kikker, ik heb heel veel symptomen! Maar vanmorgen een test gedaan (2 dagen voor ik ongesteld moet worden, dat wel) en die was negatief. Ik schrijf alle symptomen nu maar een beetje op. Misschien hoort dit wel bij mij als ik ongesteld moet worden.. Handig voor volgende maand Groetjes
Nou ja, 2 dagen ervoor zegt ook niet alles al denk ik? Als je over een paar dagen nog niet ongesteld ben zou ik er gewoon nog eentje doen; wie weet?! Wel spannend hoor! Ik had afgelopen maand ook best wat symptomen, maar uiteindelijk was het bij mij niks. Denk dat het gewoon bij mijn pilloze ongesteldheid hoorde. Maar ja, van wat ik zo al op deze site heb gelezen in de forums horen veel klachten zowel bij ongesteldheid als bij zwanger zijn... Blijft toch een kwestie van afwachten denk ik... Zal voor je duimen in ieder geval!
En ik voor jou (jullie)! Spannend en verwarrend is het. Je zou toch verwachten dat dit met de evolutie makkelijker zou worden haha Een ding heb ik al wel geleerd.. zwanger worden is héél véél geduld hebben!
jha is snel, advies van de gyn was ook om tot 6 maanden te wachten.. maar we zijn iets eerder begonnen.. haha.. is straks ook gewoon fijn om alles lekker dicht bij elkaar te hebben.. heerlijk..
He gatver Lely Ik had zo gehoopt op goed nieuws voor je! Hier zit ik net na mn ovulatie. Wachten geblazen dus.
Jammer Lely, heb voor je geduimd! Op naar de volgende ronde dan idd! Ben je inmiddels wel ongesteld geworden of nog niet? Zal nu voor jou duimen JoyJoy! Houd je ons op de hoogte van eventuele symptomen? Sterke alvast met wachten in ieder geval! Ik ga er van uit dat ik eind van de week mn eisprong heb, dus mijn 'klusweek' gaat beginnen
Aww thanks beide!! En natuurlijk houd ik jullie op de hoogte! Ik weet totaal niet waar ik op moet letten. Heb er expres niet naar gezocht zodat ik niet iets ga voelen omdat ik het toevallig gelezen heb ofzo Tot dusver niets bijzonders.. Al had ik vandaag wel een wat raar trekkend gevoel onder in mijn buik dus ik hoop niet dat mijn eisprong pas vandaag was.. :O