Hoi allemaal. Hier weer n topic van mij. Ons meisje is gisteravond opgenomen ter observatie.. Eindelijk werd ik gehoord. Al weken zat ik met een verdriettige onrustige baby, het werd alleen maar erger krijsen van de pijn gaat door merg rn been. Na veel discussies met de ha ( want het lag ntl weer aan moeder, ik was overspannen en overztuur) ja vind je het raar als je ziet dat je dierbaarste bezit alleen maar pijn heeft Maar gelukkig nam de kinderarts ons serieus. Ik ben kapot van verdriet want om goed te observeren mochten we niet bij haar slapen.. Snap het goed maar het is zo dubbel. Nu kreeg ik toevallig een belletje van een vriendin dat ok direct moest kappen met de infacol, een kennisje van haar had een baby van 3 weken en die heeft er zelfs darmbloedingen van gekregen. Ze zei me of ik er ajb mee wou stoppen. En na wat reseRch lees ik meer slechte verhalen. Wie kan mij er iets over vertellen? Het zkh stopt nu met de infacol om mij gerust te stellen en te kojken of het wat doet
Wat naar meid ik heb er geen ervaring mee maar wil je veel sterkte wensen! Hopelijk is ze snel weer thuis
Ach, wat een vreselijke eerste maanden met je kleine moppie. Wat zijn ze nu aan het observeren in het ziekenhuis? Snap ook niet goed dat je er niet bij mag zijn. Wat voor een meerwaarde heeft dat? En infacol, ik heb er nog geen andere verhalen over gehoord, alleen dat t werkt of juist niet, maar verder niets. Wat heeft je meisje precies?
Wat ontzettend vervelend. Ik heb ook een tijdje infacol gebruikt en hier geen slechte ervaring. Ons meisje veranderde van een overstuur kindje met pijn in een vrolijk kindje. Geen ervaring met reflux. Sterkte met je kleintje.
Kan me voorstellen dat je je machteloos en verdrietig voelt. Hopelijk knapt je kleine meisje snel weer op en heb je haar snel weer bij je thuis! Ik heb de eerste maanden voor mijn dochter ook infacol gebruikt en geen slechte ervaringen mee gehad. Had dat eerlijk gezegd ook nog niet eerder gehoord. Maar als het voor jou niet goed voelt dan zou ik er mee stoppen, je moet er wel een goed gevoel bij hebben. Sterkte!
Eigenlijk werkt een dr browns fles net zo als infacol, infacol maakt 1 grote luchtbel ipv heel veel kleine. Dr browns flesjes zorgen dat ze nagenoeg helemaal geen lucht binnen krijgen, wat krampjes veroorzaakt. Dat verminderde al een hoop klachten. Ik ben haar voeding ookin gaan dikken met jbpm. Dat hielp ook. Uiteindelijk op pepti overgegaan en omeperazol voor de reflux. Dat was de doorslaggevende kracht.. Een ontroostbaar kind is zó erg... Succes!
Wat naar allemaal! Hier ook slechte ervaring met infacol in combinatie met maagzuur. De sinaasappelsmaak/zuur wat er in zit zorgde bij mijn zoontje voor nog meer maagzuur wat omhoog kwam. Ik kwam hier pas na een paar weken achter en toen ik stopte mertke ik gelijk verschil. Ook hielp het hier niet tegen de krampjes. Voor mij dus nooit meer infacol. Heel veel sterkte.
Dat was hier helaas niet zo. Wij gebruikten de Dr. Brown fles, maar nog steeds had ze heel erg last van darmkrampjes.
Sterkte met de opname! Hopelijk komt er snel een goede oplossing. Ik heb zelf alleen positieve ervaring met infacol en een darmbloeding is geen bekende bijwerking van het werkzame ingrediënt simeticon. Ik denk dat je je niet al te veel moet laten leiden door verhalen over kennissen van vriendinnen. Het is maar de vraag of de darmbloeding veroorzaakt is door infacol. Zeker als je bedenkt dat de grootste reden voor het gebruik van infacol is dat je denkt dat je baby darmkrampjes heeft, terwijl je kindje net zo goed iets anders onder de leden kan hebben.
Dat is slechts deels waar. Krampjes worden ook veroorzaakt doordat de darmpjes nog niet helemaal rijp zijn. Alles wat dan door de darmpjes heen gaat doet daarom zeer.
Allereerst: sterkte! Ik heb verder geen ervaring met Infalcol, maar wel een andere vraag. Hoe lang moest je weg bij je kindje? Een uurtje of langer? Wat was de reden ervan? Ik zou zeker niet nog eens weggaan bij je kindje, zeker niet als het overstuur is. Dan heeft het jouw nabijheid nodig. Laat je niet 'wegpraten' door het ziekenhuis. Ik heb zelf ook gemerkt dat je in een ziekenhuis altijd heel assertief moet zijn en 'vechten' voor je rechten en/of die van je kindje. Sterkte!
Hier hielp Infacol wel, maar na een tijdje leek t juist erger te worden als we t gebruikten. Nu we de 3 maanden voorbij zijn geven we t niet meer maar rare bijwerkingen heb k nooit van gehoord hoor! En t is sowieso niet jouw/jullie schuld, wat een idiote dokter. Fijn dat jullie gehoord zijn, aan reflux kunnen ze wel wat doen dus komt vast goed. Wij hebben ook een verwijzing gekregen vanwege vermoeden van reflux alleen niet zo heftig als bij jullie Xx
We mochten niet slapen, ze wilde uitsluiten dat het een huilbaby is. Nou heb ik al neits met die benaming.. Een baby krijst niet bijna de hele dag om niks. Het is een klein mensje.. Maargoed slapen mocht niet, de hele dag mag ik langs maar ze geven haar flesje zodat ze goed kunnen observeren. Het loopt heel raar nu. Sinds gistetavond de laatste infacol. En ze sliep tussen haar flessen door tot vanmiddag 15.00 en ga straks weer er heen: Ik weet het niet meer, ze was zo overstuur en nu ben ii bang dat ze het op mij af gaan schuiven omdat ze daar nu al de hele dag slaapt. Het lijkt nu net of ik alles heb verzonnen, maar ze is natuurlijk ook op van dat huilenndagen lang. Ik voel me zo rot, en ze gooien het zo snel op de moeders. Ik weet dat ik niet alles moet geloven, maar ik lees hier en daar wel hele slechte verhalen over infacol, wat ik ook krom vind is dat er in cinababy alcohol zit.. Allemaal tegenstrijdige dingen. Gelukkig zijn de zusters erg lief, maar heb het idee dat ze mijn verhaal over infacol niet serieus nemen. Maargoed ze krijgt het niet meer en nu haalt ze al haar slaap in. Ik ben zo benieuwd, ik wil niet dat ze pijn heeft.. Maar aan de andere kant wil ik ook niet dat ze denken dat ik alles uit mijn duik zuig of dat het aan mij ligt. Hopelijk komt er nog wat uit. Het vreemde vind ik dat ze na haar laatste fles wel altijd slaapt zonder pijn. Wie weet hoe het zit met babys en dierenallergien? Ik heb 2 katten en een hondje(kleintje) en ik ga nu echt alles af wat het zou kunnen zijn. Ze blijft iig tot morgen ter observatie misschien langer.. Het is zo rot om je kindje achter te moeten laten. Heb mezelf inslaap gehuild.. Mama mocht ook rusten, nou dat lukt je dus totaal niet. Gelukkig mag ik overdags bij haar.. Maar dit is echt niet leuk om mee te maken. Heel verdriettig
Infacol en darmbloedingen heb ik nog niet eerder over gehoord. Over krampjes, er zijn 2 soorten. Een deel komt door het rijpen van de darmen en daar kun je eigenlijk niets aan doen. Een ander deel komt door lucht. Lucht in de darmen zorgt ook voor darmkrampen. Infacol, sabsimplex etc hebben 1 dezelfde werkzame stof en die zorgt voor het binden van lucht. Door voeding juist klaar te maken, de juiste fles (zoals idd bijv. de dr brown) en de juiste manier van geven zorg je ervoor dat er een minimale hoeveelheid lucht binnen komt. Daardoor maak je infacol ook overbodig. Vaak gaan infacol en reflux absoluut niet samen door de fijne 'sinaasappelsmaak'. Ts, soms is het beter om je kindje op te laten nemen. Probeer ook even rust te nemen en hopelijk tot rust te komen. Je doet dit omdat je het beste voor je kindje wilt en dat maakt dat het goed is. Vraag goed wat ze doen en hoe ze het doen. Soms kunnen kleine dingen juist een verschil maken. Wat sluiten ze uit en op welke manier?
Hoi allemaal even een update. Vamdaag begon haar oude patroon ( lag het dus toch niet aan mij) Veel wakker en huilen. Even paar minuten slapen, huilen/krijsen weer even slapen enz enz en dat 3-4 uur lang. Gelukkig kunnen ze nu echt observeren. Mama wel heeel verdriettig want het worden wss 5-7 dagen ipv die 2 Maar ik doe alles voor haar en om een pijnvrije/gelukkige baby mee naar huis terug te nemen. De zuster merkt dat ze erg last heeft van haar buikje. Krampen doen pijn natuurlijk.. Maar zo een pijn dat een baby niet te troosten is en urenlang krijst? Ze willen nog geen onderzoek op haar buikje doen terwijl dat voor mij juist is wat ik denk dat goed is. Maargoed we hebben nog een aantal dagen te gaan. Verder merkte ik dat ik mss iets teveel troetelde en knuffelde want nu ze een goed bed-eten-spelen-bed ritme heeft oogt ze al een stuk rustiger behalve vanmiddag met het krijsen maar na die fles daarna fijn gaan slapen. Ze denken ook aan overprikkeldheid en het liefst niemand in haar buurt. Nou is het 1 zuster eigenlijk die dssr telkens over begint, en mij eigenlijk verteld dat ik aankonende maanden gevangen moet zijn in mijn eigen huis( oke?) Ik kyk het nog aan, en de uiteindelijke beslssingen komen toch van de ka Ze stoppen met omeprazol om te kijken of t echt reflux is(oke? Ze schijven dus zomaar wat voor) en mocht het toch reflux zijn krijgt ze andere medicatie omdat de ka haar toch vrij jong vind voor omeprazol (komen ze nu mee) Mama is best moe van het huilen en het missen van de kleine.. Dus voor nu ga ik proberen te rusten maar heb me nooit zo leeg gevoeld dit gun je niemand.. Ik hou jullie op de hoogte (als jullie dat prettig vinden ntl) en als iemand iets herkenbaars leest en denk hey!? Dan hoor ik het graag
Hoi Joanne, Hier ook een reflux meisje. Na 6 weken huilen heb ik aan de bel getrokken. Ik wist zeker dat het reflux was en ze hebben haar opgenomen. Ik mocht erbij blijven en heb ook in het ziekenhuis geslapen. Ik wilde absoluut niet naar huis maar dat hebben ze ook nooit gezegd. Het was een optie maar die zag ik niet zitten. Ze hebben bij mij met me meegekeken en tips gegeven over het voeden. Onze kinderarts zag gelijk dat het reflux moest zijn en heeft nexium voorgeschreven. Anderhalve dag na de nexium was het al een heel ander meisje. Een stuk rustiger. Daarnaast is het verstandig omdat je aangeeft dat ze zo krijst nadat ze een fles heeft gekregen te kijken of het geen Koemelkallergie is waar ze ook nog last van heeft. Dit gaf onze KA... reflux en onrust komt vaak voor bij kindjes die KMA hebben. Dit was bij ons ook het geval.. We zitten nog steeds aan de medicatie maar we hebben een vrolijk blij meisje wat goed slaapt en een goed ritme heeft. Het was wel zo toen de oorzaak weg was van de pijn, was ze oververmoeid. We hebben twee weken ons wel opgesloten zeg maar. Weinig bezoek en weinig uitstapjes. Even het ritme en regelmaat erin proberen te krijgen. We hebben haar ingebakerd en proberen te slapen leggen. Eventueel ernaast blijven zitten. Ook hielp bij ons het bedje met handdoeken dichtmaken.. dan had ze het knusse gevoel. Mocht je nog vragen hebben, mag je me altijd pb-en
Hoe jammer het ook is dat je meisje nu nog langer in het ziekenhuis is, misschien is het wel beter. Ze laat nu haar gedrag van thuis zien, waardoor men kan zoeken naar een oplossing. Als medicatie niet goed werkt kun je beter of stoppen of ophogen tot het wel werkt. Omeprazol heb ik niet gebruikt. Ranitadine wel, werkte hier matig. Nexium was hier 2x het middel. Maar ook alleen met de leefregels voor reflux. Sommige babys lijken het helaas nodig te hebben om in een prikkelarme omgeving te leven. Maar laat ze eerst eens uitzoeken wat er is voordat je gaat stressen over "gevangenis in eigen huis". Buikkrampen kunnen ook idd veroorzaakt worden door kea. Als jij of de vader van het kindje een allergie heeft, bijv hooikoorts of astma, of zelfs beiden is de kans groter. Mijn oudste had vrij heftige darmkrampen en kea. Verder had hij geen andere symptomen.
Goed dat ze in elk geval helemaal nagekeken wordt! En over gevangen in eigen huis: wij hadden dus een huilbaby omdat ze overprikkeld was. Bij elke kik haalde ik haar uit bed en liep met dr rond. Niet beseffende dat ik haar daarmee alleen maar meer prikkelde. Er was geen reflux of kma. Om een lang verhaal kort te maken, het gaat nu super, huilt zelden. Maaaar, we kunnen geen dagjes weg. Ze gedijt echt bij rust, ritme en regelmaat. Slaapt amper in maxicosi, niet in kinderwagenbak. Dus ja, we zijn bijna altijd thuis. En zo erg is dat niet. Ik doe wat goed is voor haar, en dan is het ook goed voor mezelf. Inmiddels kunnen we wel uitstapje maken van een paar uurtjes, dus het wordt al beter.
Maar was ze dan wel stil als je haar oppakte? Want dat is toch meestal als je over een huilbaby spreekt Hier was mijn meisje voordat ze opgenomen werd 3 dagen niet stil te krijgen. Niet met wandelen, autorijden, niet in een donkere stille kamer. Ik ben wel van mening dat het meegwerkt zal hebben. Want nu ze ritme heeft in het zkh is ze tenminste troostbaar maar ook daar word ze af en toe uit bed gepakt omdat ze gewoon zo blijft krijsen. Ze heeft iig heeel erg last van krampen, nu is ze medicatievrij en ze gaan kijken of t uberhaupt nodig is. Ze zijn nogsteeds aan t observeren en naar mijn gevoel duurt dat lNg, maar dat komt omdat ik ntl de mama ben die haar steeds weer achter moet laten en alsnog geen antwoorden heeft Geen uitstapjes etc vind ik ook niet erg, alles voor me kind maar ik vraag me wel af of ze niet snel iets roepen. Ze is snel geprikkeld maar je kan je kind ook niet mensenschuw maken & ook is ze TE bijdehand volgens hun, ze loopt een maand voor op wat een baby van haar leeftijd normaal hoort te doen.. Heel leuk zo een bijdehante tante maar niet altijd even makkelijk dus Achteraf! Elke x een lachje als ik daarkomt maakt dat ik me dagen zo door kan komen.. Ik mis haar zo!