Na 12 maanden een miskraam Na 15 maanden zwanger van onze eerste dochter 2 maanden na de bevalling zwanger van onze tweede dochter 3 maanden na deze bevalling miskraam ondanks spiraal Ben dus mega vruchtbaar alleen na de pil duurde het heel lang voordat, wij zwanger mochten raken
Meid, je bent pas 3-4 maanden bezig. Je hebt jezelf nog niet echt de tijd gegeven om je cyclus een beetje op gang te laten komen. Ik vind eerlijk gezegd dat je een beetje panisch overkomt, ook vanwege je onderschrift... dat verwacht ik meer van iemand die al (ruim) langer dan een jaar bezig is. Ik heb ook PDD-NOS en ik weet dat je je sneller druk kan maken en allerlei beren op de weg kan zien maar je moet toch leren om het een beetje van je af te zetten. Je maakt je nu al druk van 'als dit' of 'als dat', maar dat heeft geen zin. Je BENT nog geen jaren bezig. Je raakt nu alleen maar in de stress en dat is dus niet goed voor je en het kan zelfs een zwangerschap in de weg staan. Het is ook goed mogelijk dat jij je vlak voor je verwachte menstruatie zo druk aan het maken bent dat daardoor je menstruatie uitblijft en/of later komt. Vergeet niet dat je lichaam na al die jaren 'met de pil als regelaar' het zelf weer moet doen. Dat kan wat tijd kosten. Geef je lichaam dan ook die tijd. Er is geen enkele reden om je druk te maken. Probeer gezond te leven en te genieten van de seks. Misschien dat het nu nog niet lukt om het om de dag te doen (vanwege je vriend zijn vermoeidheid) maar de dagen worden al langer, straks lekker de zomer... wie weet gaat het dan allemaal een stuk beter Probeer gewoon lekker je ding te doen en te genieten van de dingen die je met kinderen niet (snel) kan doen. Lekkere vakantie ofzo, uitslapen, spontaan weekendje met vriendin weg om maar eens wat te noemen. Meid, echt, laat het een beetje los. Elke maand heb je zo'n 20% kans om zwanger te worden en dus is het heel normaal dat het niet in 1, 2 of 3 keer raak is.
bedankt emma. je hebt gelijk. en ik heb echt weinig geduld en stress werkt er niet positief bij om je kinderwens te vervullen. ik laat het iets meer met rust. en hopen dat dat beter is voor mij en me vriend. het zal het lange wachten waard zijn. al is het wachten op hét moment zelf vervelend! als het eenmaal raak is en ons wonder in onze armen sluit zal ik zelf ook realiseren dat het het wachten waard zou zijn geweest.
Ik geloof dat het nu de 8e maand is, maar wat het voor mij frustrerend maakt is de lange en onregelmatige cycli die ik heb. Maar ik herken helemaal waar je het over hebt. Ik focus me er ook teveel op (syndroom van Asperger) en de dagen gaan zo langzaam als er niets gebeurt.
naar zoon lange cylci steeds. ik ben slecht met veranderingen dus ik word soms al beetje gek als me cyclus paar dagen langer duurt of korter. eerste was36 daarna ineens28 en ik dacht daarna na 28 dagen dus in de 3e ronde niet ongesteld zou het raak zijn word ik een dag later ongi. ben dus nog niet regelmatig. ik ben begonnen met tempen deze cyclus dan weet ik in iedergeval wanneer me nod is. heb me ei nog nooit echt opgemerkt helaas. maar niet elke vrouw schijnt dat te voelen toch. ik duim voor je dat je cyclus wat korter en regelmatiger word meid! gebruik jij ovu testen/tempen of voel jij je eisprong wel?
oh dat is heel mooi daisy! gefeliciteerd ik wens je een gezonde zwangerschap toe voor jou en je kleintje! liefs xx (stiekem wel beetje jaloers hoor)
Hoi shy girl! Dank je wel! Is nog erg onwerkelijk. Ook het feit dat het allemaal nog zo pril is en er nog van alles kan gebeuren. Ik snap je gevoelens meid. Ik wou ook direct na de pil wel zwanger worden. Helaas heeft moeder natuur het hier voor het zeggen. Geef de moed niet op! Blijf in jezelf en je lichaam geloven! Ik duim voor jou en natuurlijk voor alle andere meiden! xx Daisy
ik hoop voor je dat alles goed zit. jij duimt voor mij en ik duim voor jou dat jij en de kleine gezond blijven (ik duim ook voor de andere dames hoor)
ik heb een vraag ik ben niet regelmatig. ik vroeg me af of je op de dag van je eisprong ook een mini beetje bloed kan verliezen. net met afvegen heel klein beetje oud bruin bloed met veel slijm. ik heb ook hoofdpijn en zoals je ziet ben ik nog niet ver in cyclus maar was maar3dagen licht ongesteld dat ook oud bloed leek. ben nu al 3-4dagen niet meer aan het bloeden en veeg ineens een beetje oud bloed af? kan dit een vroege eisprong zijn? want ben nog aan het ontpillen? ik was wel 1dag overtijd geloof ik maar heb niet getest met ovu of een zwtest gedaan omdat ik dacht nou ben ongesteld. wel voelde ik voor me menstruatie plopjes in mn onderbuik wat ik nooit had en ben ik een week voor me ongi beetje ziekjes geweest buikpijn hoofdpijn spierpijn. ik vraag me nu af of ik vandaag een eisprong heb/had een vroege omdat ik nog niet regelmatig ben en dan nu een cyclus heb van 21 dagen dan? als vandaag me ei is? want heb buikpijn in onderbuik en baarmoedermond voelt zacht? ik let deze maand pas voor het eerst op ofdat ik mijn ei heb? zou het kunnen want heb nu dus veel slijm met heel heel klein beetje bruinkleurig oud bloed of is dit iets anders want beb al4dagen niet ongi meer? sorry als ik onduidelijk ben probeer beetje omschrijven wat ik voel. ik temp wel elke ochtend bij wakker worden maar vandaag was hij niet hoger? iemand raad hiermee?
Wij zijn vorig jaar juni gestopt met de pil. Dus ben allang ontpilt haha maar bij ons wil het ook niet lukken en cyclussen werken ook niet mee. Krijg er een beetje de PIEP van dat mijn lichaam zo raar doet, Maar ik ga me nu ff bezig houden met het plannen van mijn bruiloft want ben een week geleden gevraagd misschien komt het dan vanzelf.
Hier duurde het 40 maanden, helaas een vmk met 6 weken. In de 42e maand weer zwanger, helaas een missed abortion met 11.4 weken.
Pff ja, kan er ook niet tegen maar ja, je kunt zulke dingen helaas niet forceren. Ik gebruik ovulatietesten en ik voel mijn eisprong wel, maar voel wel vaker wat dus om zeker te zijn toch maar testjes. Hopelijk wordt 2013 ons jaar
Nieuwsgierig schrijf je zo Sorry hihi De oudste was in ronde 9 na pil. De jongste een verrassing, niet aan de pil geweest en deze de 2e poging. Ronde 1 was sowieso mislukt, dat wist ik al van te voren.
sorry ik zag de fout ook al. nederlands was niet mijn goedste vak (hihi, sorry dat grapje moest er even uit! )
Ik heb vorige week positief getest! in mijn derde ronde dus ! Was rond 10 november 2012 met de pil gestopt! Zo blij!!!
sorry ik zag de fout ook al. nederlands was niet mijn goedste vak (hihi, sorry dat grapje moest er even uit! )
ik ben in juli 2007 met de pil gestopt. het duurde tot juni 2011 voordat ik voor het eerst zwanger was. helaas heb ik bij alle 3 zwangerschappen heel vroeg een miskraam gekregen...dus nu nog steeds kindloos.