zwanger en cola light drinken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door spinnekop, 30 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi allemaal

ik ben zelf een cola light freak , drink het veel.
    nu ben ik zwanger (jippie !!) , maar ik las ergens dat cola drinken een miskraam kan veroorzaken. weet iemand hier iets over.

gr spinnekop

2. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi

Wat ik weet is dat cola sowieso slecht.. de hoeveelheid cafeine is niet goed voor je kindje...netals koffie wordt er een soort norm aangehouden van 300 mg...dat is iets van 2 kopjes ( geen mokken) koffie per dag...dus als je heel veel cola drinkt...(in light zit dan wel geen suiker maar wel de vervangende stof...)...zou ik als ik jou was...het sterk proberen te minderne!...alles tijdens je zs moet met mate...dus dat ook...tenminste dat is wat ik overal lees en hoor...

Cola slecht voor zwangere vrouw - GezondheidsNet

kijk eens op deze site ;) mss heb je daar meer aan!

liefs!

3. spinnekop

bedankt voor je reactie

ik ben inmiddels al (sinds 2 dagen) gestopt. vind het wel moeilijk , maar alles voor de kleine spruit

gr spinnekop

ik ga even kijken op je link

thanks

4. fafje

fafje Niet meer actief

Ik met koffie 2 dagen!...ook al mag het...ik kies toch voor een kop thee nu...hihi!

liefs!

5. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Wat ik ervan heb begrepen van mijn gyn. is dat tot en met 3 glazen cola per dag echt geen kwaad kan. Het hielp mij tegen erge misselijkheid en er zit een stuk minder cafeïne in dan in koffie. Wel kun je light en gewone afwisselen i.v.m. aspartaam inname en bij gewone veel suiker inname.

Het kwaad dat cafeïne doet, wordt op internet vaak sterk overdreven.

Er zit dacht ik ongeveer evenveel cafeïne in cola light als in thee.

6. fafje

fafje Niet meer actief

Ja klopt dat in koffie meer zit hoor! Maar ik heb zoiets van...( oke in jouw geval dat het hielp tegen misselijkheid)...maar als je weet dat iets niet goed is...minder of stop het dan...cola is toch niet het enige dat je lust...ja sorry maar lust het toevallig niet...sowieso geen prik...maargoed...er zijn genoeg vervangende drankjes waar in elk geval geen cafeine in zit, wanneer je dat al niet drinkt...blijft er plek over voor een kop koffie of thee...

liefs!

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik drink ong. 1 liter cola light per dag en zo ook tijdens mijn zwangerschappen. Heb er eigenlijk niet eens bij stil gestaan dat het kwaad zou kunnen. De kindjes hebben er in ieder geval niks aan over gehouden.

8. spinnekop

hoi

ik drink geen koffie

nog nooit gedaan in mijn leven , ik ben 38 jaar

spinnekop

9. fafje

fafje Niet meer actief

Das wel heel goed!...moet zeggen dat ik er nie echt moeilijk mee heb dat stoppen hoor!...dronk ook hooguit 2/3 per dag...'sochtend en soms na het eten nog 1...maar thee is ook heerlijk!

Ach doe waar jij je goe dbij voelt...er zijn vrouwen die zeggen...ja ik rookte heel mn zs kinderen hebben nergens last van...tja de 1 zweert erbij en de ander niet!

geniet ze!

10. susy26

susy26 Niet meer actief

hey dames, ik lust ook geen koffie bha..wel is geprobeerd maar nee haha en Cola drink ik soms,denk 1 a 2 x in de week. Maar wel een theemuts :)haha heb ook gelezen dat je beter rooibos of groene thee kunt drinken,klopt dat? vind het allebei lekker,dus no problemo:p

liefsss suzanne

11. fafje

fafje Niet meer actief

Klopt...kruidenthee...maar las ook ergens dat je daar ook mee op moet passen want sommige kruidens zijn niet goe dvoor de zs!...en alle thee-en meestal ( behalve kruiden)...zijn "zwarte" thee-en...en daar moet je ook niet teveel van drinekn..beste is witte thee...ach ik lees ook vana alles!

Sowieso rooibos en groene thee is goed voor je lichaam...werkt zuiverend zeggen ze! liefs van mij!

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik lust ook wel graag cola light. Ik drink het niet dagelijks, als we het hier in huis hebben drink ik niet meer dan 2 glazen. Ik drink verder geen koffie en thee wisselend. Als ik aan het werk ben wat meer dan thuis.

13. Volgens mij is Cola Ligt slechter dan gewone cola. Ik drink ook graag Cola, maar beperk het wel tot 2 a 3 glaasjes per dag.

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Je kan ook over op caffeine vrije cola. Dat heb ik de eerste maanden van de zwangerschap gedaan. Toen ik de kritische termijn (16 weken) had gehad, ben ik weer de normale gaan drinken. Wel light ivm suiker in de gewone cola.

15. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    Ik drink nu helemaal geen cola meer, maar voor dat ik zwanger was eigenlijk ook heel weinig en dan alleen light. Er is een onderzoek gedaan naar cola en niet zwanger kunnen raken en inderdaad bevat cola caffeine en dat kan je betere mijden tijdens je zwangerschap. Daarom drink ik het gewoon maar niet, wil het zekere voor het onzekere nemen :D.

Zelf drink ik nu alleen nog maar rooibos thee die bevat van nature geen theine (zelfde als caffeine).

16. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Voor mn zwangerschap dronk ik hoogstens 1 glas cola per week. Ik dronk wel veel (liters) thee. En toen werd ik zwanger en had ik opeens helemaal geen zin meer in thee en wel in... cola! Echt ik kon gewoon de hele dag uitkijken naar een glas cola 's avonds! Dat ene glas, dat mocht ik van mezelf. Ik hield het dan ook echt bij dat ene (longdrink) glas en bij voorkeur dronk ik caffeine vrije cola. Heeel soms (eens in de twee weken?) kocht ik in mn pauze van mn werk een blikje caffeine vrije cola en daar zat ik dan echt de hele middag van te genieten, iedere keer een klein slokje!

Nu, wat verderop in mn zwangerschap, ben ik weer een echte theeleut en drink ik bijna nooit meer cola. Gek hoe dat kan gaan!
    Maarre.. of het schadelijk is? Ja caffeine is niet goed voor je ongeboren kind, dat staat buiten kijf. Maar zolang je het niet overdrijft.. volgens mij is alles waar je TE voor zet niet goed, dus zolang je niet TEveel cola drinkt kan het volgens mij niet heel veel kwaad.

17. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ik ben echt een hele erge cola licght drinker. ik dronk denk ik 1,5 fles per dag! nu drink ik er 2 a 3 op een dag. denk echt wel dat dat kan hoor. joh nog even en alle zwangeren kunnen alleen op water en brood leven met alles wat we niet meer mogen :p

18. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    ik ben 5 x zwanger geweest en de eerste 4x mk's en bij die zwangerschappen gezond gegeten en geen cola enzo en bijde 5de zwangerschap er niet meer naar gekeken en toen ging het wel goed (natuurlijk geen rood vlees gegeten en drank gedronken, roken doe ik zoizo niet en koffie en thee lust ik niet) maar wel cola gedronken bijna geen fruit en groente gegeten had ik echt geen zin in.
    dus waar het dan aan legt ik weet het niet? maar heb wel nu een wonder van een zoontje!!!

19. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik heb het aan de gyn gevraagd omdat iemand helemaal over de zeik naar mij toe gerend kwam omdat ik cola light aan het drinken was.
    Ik had een foldertje meegekregen waar alleen het standaart in stond, geen rood vlees, geen geroojte verpakte vis, geen alcohol en niet roken en matig met koffie.
    Ze zei dat als je je daar aan houd en je gezond eet je het hartstikke goed doet.
    Light dranken mag je dus gerust hebben, zij het met mate. Maar dat is altijd al zo aangezien de suikervervanger gewoon niet goed voor je is als je daarvan teveel binnenkrijgt. (KUN je erg loom van worden)
    Stoppen met cola drinken is dus echt niet nodig, mijn 2 kindjes (waarvan 1 nog geboren moet worden) zijn ook gezond en ik heb er geen glas fris minder op gedronken...

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb het ook aan de VK gevraagt. Begin van de zwangerschap wilde ik geen cola, misschien soms één glaasje in de paar dagen ofzo. Maar op een gegeven moment kreeg ik heel veel zin in cola tot de dag van vandaag. Net zoals iemand eerder al zei, kan ik me echt verheugen op een glas cola. Haha.
    Heb het daarom gevraagt aan de verloskundige en die zei dat als je geen liters op een dag wegdrinkt het geen kwaad kan. Ik drink het dus niet de hele dag door maar ik laat het ook niet staan hoor. :)

Deel Deze Pagina