Mijn zoontje heeft luier uitslag. Nu heb ik al van alles geprobeerd. Sudocreme,maïzena,olijfolie,talkpoeder... Maar niks helpt het blijft zoals het is. Iemand nog andere tips?? Hieronder een foto in het egt is het veel roder
Als het luieruitslag is dan moet je zinkolie erop smeren (geen zinkzalf). Moeilijk van je handen af te krijgen maar super voor uitslag
Voor schimmeltje kun je zelf miconazol halen, wordt niet meer vergoed. 2 keer daags smeren en tussendoor deed ik Weleda billenzalf. Voordat ik de luier weer om deed eerst goed droog fohnen.
Idd zinkolie (Dr. swaab) werkt super! Ik deed bij erge uitslag eerst een laagje Bepanthen en daarover heen de zinkolie. De Bephanten geneest de huid en door het laagje zinkolie eroverheen komt er geen urine of ontlasting bij. De volgende ochtend zat het er nog op. Verder schoonmaken met lauwwater, dus niet met doekjes en heeel goed droogmaken erna voordat je de zalf er op doet. Verder meteen verschonen als er iets gedaan was. Dit werkte hier allemaal het beste. Succes!
Ff miconazol bij de drogist halen, m'n zoontje had het laatst in z'n lies, toen het met sudo niet wegging ben ik er vanuit gegaan dat het een schimmeltje was en idd na 2 dagen miconazol was het nagenoeg weg. Als het weg is nog wel een paar dagen blijven smeren anders is het als je pech hebt zo weer terug.