Nieuwsgierig (beetje brutaal misschien)...

Discussie in 'De lounge' gestart door Linn84, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heel veel, omdat we wilken emigreren.

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hier geen buffer en er wordt momenteel ook helemaal niets gespaard....;)
    We zijn onverwachts zwanger geraakt van de tweede en hebben dus ook veel dingen dubbel moeten aanschaffen.
    Verder betaal ik nog steeds mijn studielening terug + een lening die we bij de koop van ons huis hebben afgesloten voor een aantal zaken die we nodig hadden.
    Gelukkig gaat het aflossen wel goed. :)

Maar hopelijk gaat het volgend jaar beter en zoals ik het nu berekend heb kunnen we dan mss rond de 100-150 euro per maand sparen, ligt er een beetje aan hoe de hoog de kosten voor een 2e erbij gaan uitvallen. :)

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
  4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

de rekeningen die ik heb gekregen zijn van de belastingdienst. ze vragen bij afbetaling wel rente maar is maar een heel klein bedrag;)
    en waarom we het niet in 1 keer afbetalen; omdat wij sparen best moeilijk vinden en afbetalen gaat gewoon vanzelf (trekken ze van de toeslagen af). ik doe het dus niet om de rente op de spaarrekening.

5. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Echt helemaal mee eens! Behalve die 9000 euro dan, da's bij ons iets minder.. Structureel wordt hier 250 euro pm gespaard, plus alle extra's.. Maar we laten er niets voor..

6. Koon

Koon Niet meer actief

Onze buffer is nu €12.000. Wij sparen per maand €250 en onze eindejaarsuitkeringen en afgelopen jaar ook ons vakantiegeld.
    Wij willen niet onder de €10.000 komen. Als we die keuze hebben uiteraard...

7. Saadia

Saadia Actief lid

3 apr 2009
    150
    11
    18
    Jeetje... als ik dit zo lees, sparen wij best veel. Per maand € 1000,- en voor de kinderen maandelijks beide € 50,-. We hebben ook een heel aardige buffer, die ik hier maar niet zal noemen.

We hebben gekeken voor een nieuwbouwwoning, waarvoor we een ton extra een hypotheek zouden moeten hebben. We zouden dit kunnen krijgen, maar dat betekent vervolgens dat ik niet meer zou kunnen sparen maandelijks. En dat heb ik er echt niet voor over. Ik vind het heerlijk om, als ik iets in mijn hoofd heb, het gewoon te kunnen kopen. Of als er eens iets kapot is, we dit gewoon kunnen vervangen. Dus dan blijven we voorlopig nog maar even hier wonen. Is jullie netto hypotheek bedrag hoog? Wij zitten op netto € 750,-...

8. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

gaaf! wij willen ook emigreren maar dat pas over 10-20 jaar. gaan jullie al snel emigreren? of is het een langer termijn plan

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Op het moment sparen wij niks per maand. 1x per jaar krijgen wij het belastinggeld terug en dat zetten we gewoon op de rekening. Dat is een klein buffetje. Sparen voor ons zelf lukt verder niet. Verder sparen we wel wat voor de jongens.

10. beccie

beccie Niet meer actief

wij kunnen nog niet zoveel sparen,
    maar nu doen we sinds een paar maanden weer 50 euro per maand naar de spaarrekening,
    staat nu nog maar 150 euro op.
    ook wat tegenslagen gehad de laatste tijd

voor ons zoontje sparen we al een lange tijd 50 euro per maand, hij is een stuk rijker dan wijzelf op het moment hihi :)

11. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Wij sparen voor de kinderen, maar voor ons lukt momenteel niet.

Het is deels ons eigen schuld, we geven soms te veel uit.
    Toevallig vanmorgen dacht ik: we gaan potjes maken waar we het elke maand van moeten doen, zodat we de rest kunnen sparen...

Vanaf februari gaan de kids niet meer naar de bso en kdv en dat gaat ons 400.- per maand schelen. Dat wil ik weg zetten naar de spaarrekening ...

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij sparen 1000 per maand. Hierdoor hebben we ook een redelijke buffer. Wij blijven wel gewoon elke maand doorsparen aangezien wij ook ooit willen emigreren (liefst zo snel mogelijk natuurlijk ;)). Maar van onze buffer betalen we wel ook de vakanties en onverwachte rekeningen enzo. Voor onze dochter sparen we 50,-

13. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Kids iedere maand vast bedrag, wij ook + de extra's. We hebben een aardige buffer, zeker als je rekent dat we 1 inkomen hebben, 3 jaar geleden een huis gekocht hebben en 2 kinderen kregen.
    Toch geloof ik niet dat we er veel voor laten. We leven gewoon bewust.

Volgens mij worden we gewoon hartstikke rijk als ik over een paar jaar ook terug ga werken hihi :p

14. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Amfy, gelijk heb je!
    Bedoelde ook meer een buffer als in dat wat je graag op je rekening wilt houden voor "het geval dat". Het bedrag dat we per maand sparen is juist bedoeld voor de leuke dingen (vakanties, nieuwe meubeltjes, dat soort dingen)

Saadia, onze netto hypotheek is ook zo'n 750 euro.

15. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Wij sparen alleen 50€ voor de kinderen..
    Voor de rest sparen we niet.. We kunnen waarschijnlijk wel 200 euro sparen maar ik doe liever veel leuke dingen per maand, kleding kopen, lekker eten kopen inplaats van minder van die dingen te kunnen doen.

Mocht er iets duurs kapot gaan dan kunnen we het wel betalen en wordt er gewoon die ene maand niet veel leuks gedaan..

16. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wij sparen structureel 400 per maand. Daarnaast gaat het vakantiegeld, 13e maand en extra bonussen naar de spaarrekening. Onze buffer is heel flink maar dat zal ik niet neer zetten.

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij kunnen momenteel niet sparen, maar hebben altjd veel gespaard waardoor we een ele grote buffer hebben.

18. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hier hetzelfde.
    We hebben genoeg gespaard om voorlopig niet meer te hoeven sparen.

19. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wij spaarden de afgelopen maanden €400 tot 500 per maand en hebben daardoor nu een buffer van €9.000.

Sinds vorige maand is het ons gelukt om €800 te sparen per maand (door te bezuinigen op hele idiote uitgaven :D) en als ik straks werd zou vind dan gaat het spaarbedrag echt enorm omhoog. Mijn hele salaris zouden we dan zo ongeveer kunnen sparen. De reden hiervoor is dat we volgend jaar graag willen verhuizen richting de andere kant van het land en we graag een flinke buffer hebben voordat we dit doen. :)

Ook sparen we €40 per kind per maand en krijgen ze de gehele kinderbijslag.

Dus ja wij sparen flink haha.

20. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij sparen hier 150 euro per maand sinds kort, maar het lukt ons niet altijd, en we sparen ook voor de kinderen allebei een klein bedragje.

buffer hebben we op het moment ook bijna niet.. afgelopen maanden waren erg krap. Dus flink zuinig aan proberen te doen hier en dan weer proberen wat spaarcentjes op te bouwen.

Deel Deze Pagina