Nieuwsgierig (beetje brutaal misschien)...

Discussie in 'De lounge' gestart door Linn84, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als het goed is binnen een aantal jaar, mijn man wil het liefste al volgend jaar gaan. We gaan dan met de hele familie.

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Dat doen wij ook hoor, anders gaat het hier ook niet lukken. Ik heb van 6 maanden teruggekeken naar de rekeningen (pinden alles) en zo bekeken wat we uitgeven aan boodschappen, kleding, drogist, benzine e.d. Daar gemiddelden van genomen en bekeken waarop we kunnen besparen.
    De vaste lasten heb ik nu heel goed in beeld (ook die jaarlijks komen) en daar reserveren we een bedrag voor op een aparte rekening waar ook alleen die vaste lasten van af gaan.
    Nu pinnen we elke week 100 euro en daar doen we de boodschappen, drogist (luiers e.d. ook dus) en uitjes van. Dan hebben we nog een bepaald bedrag begroot voor kleding, benzine, cadeautjes e.d. En de rest wordt dus gespaard.

3. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

spannend:) gelukkig zijn je kindjes nog niet zo groot, lijkt me een stuk lastiger. kennen ze wel de taal of gaan ze daar naar een internationale school?

4. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Wij spaarden vroeger (toen ik nog werk had) in potjes
    100 voor baby/kinderkamer
    100 voor leuke dingen en vakanties
    250 aflossing hypotheek
    250 voor als er wat stuk gaat
    en dan alles wat we overhielden (overuren ml)

nu hebben we nog 2300euro voor de kinderkamer, en de rest +/-8000 is voor de overbrugging van mijn werkloze bestaan (10maanden)

helaas sparen we ook niets meer. (30% minder in de ww dus tja dan moet er iets vervallen)

5. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij sparen € 450,00 per maand, en willen als buffer niet minder hebben dan € 5.000 dat hadden we ook tot dat de cv ketel stuk ging nu dus weer druk aan het sparen om weer terug op niveau te komen.

6. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Wij hebben aparte rekeningen en ik spaar zelf 75 per maand en 15 voor zoonlief.
    Buffer hebben we niet meer, die ligt op de bovenverdieping als een nieuwe vloer :D
    Maar met een schuldsanering (Lief) en een WAO (ik) is sparen nogal lastig, of eigenlijk het spaargeld hóuden :p
    Elke cent omdraaien en goed opletten wat we doen en over 2,5 jaar wordt het beter :)

7. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    wij kunnen net 30 euro voor John sparen en we hebben een kleine buffer van 300

8. minon

minon Niet meer actief

Jeetje wat sparen jullie veel zeg. Hier is de buffer 0,00. In 2010 eigen bedrijf begonnen met onze buffer en een deel bank. Ons 'sparen' op dit moment is dat we alleen uit de zaak halen wat we nodig hebben voor hypotheek e.d. en dat we dus het zakelijke krediet aflossen. Levert meer rentewinst op dan privesparen omdat krediet reteduur is qua rente. Ook een vorm van sparen dus. Als er iets kapot gaat nemen we iets extra's op uit de zaak. Van mijn salaris doen we alle boodschappen, kleding, mijn eigen telefoon, en sparen voor kind.

9. Zowie

Zowie Actief lid

1 apr 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik lees wat jullie allemaal sparen en als buffer hebben, dan vraag ik me af wat wij (mijn man en ik) dan verkeerd doen. We hebben het niet 'slecht' en ik zal ook echt niet klagen, maar € 400,- sparen... Ik zou niet weten waar ik het vandaag moet halen.

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Waarschijnlijk niks :D Niet ieder huishouden en inkomen is gelijk toch? Als je eens kritisch bekijkt wat je uitgeeft, dan kom je al gauw tot de conclusie dat het goed is zo óf dat je meer zou kunnen sparen...

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hier hetzelfde! Ik zou ook niet weten waar ik het vandaan moest halen..
    Toen we nog allebei fulltime werkten en geen kinderen hadden konden wij ook 700-800 euro sparen als we een beetje op onze uitgaven letten...maar nu....;)
    Mag ik dan eens vragen of jullie dan gewoon ook veel verdienen?
    Ons gezamelijke jaarinkomen zal ongeveer rond de 50.000 bruto zijn denk ik.
    Onze hypotheek is al bv. 750 euro netto en we hebben ook nog 2 leningen lopen die samen wel ruim 350 zijn...:(
    Maar daar zit het 'em dan mss ook wel in...als die zijn afgelost houden wij ook weer iets meer ruimte over. :)

12. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij hebben samen een buffer van veel meer dan +5000 euro. Daarnaast hebben we ook elk nog eigen spaargeld. Dus we mogen niet klagen. We sparen hier ongeveer 900 euro per maand. Maar binnenkort gaan we een eigen huis kopen,dan zal dat nog 200-300 euro per maand zijn. Ik vind een buffer hebben wel erg belangrijk...

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik wil een buffer van rond de 10.000 euro hebben, dit om een auto te kunnen vervangen + om daarna niet gelijk op 0 te zitten zeg maar..
    Wij sparen zo'n 250 euro in de maand + we lossen 100 euro in de maand extra af van onze hypotheek.
    Als we eenmaal rond het buffer bedrag zitten, sparen we in potjes verder voor de vakantie e.d.

14. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Wij sparen de ene maand niks, dan eens 500 dan een keer 1000, onze buffer is best wel heel hoog als ik alles zo lees maar er komt volgend voorjaar een verbouwing en nieuwe keuken aan wat heel veel geld gaat kosten. Wij houden dan ook niet zoveel meer over. Ons bruto jaarinkomen ligt gemiddeld rond de 60.000 en netto hypotheek 650.. Verder geen leningen, schulden oid. dat scheelt.

15. minon

minon Niet meer actief

50000 gezamelijk salaris vind ik zelf best fors. Wij +/- 30000 per jaar. Netto hypoteek geen idee we betalen hem bruto omdat we dan alle toeslagen aan het eind van het jaar kunnen verrekenen met de belasting die we in de zaak moeten betalen. Bruot ligt tussen de 1100 en 1400 euro. (Plafondrente hypotheek)

16. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik vind zelf ook niet dat we heel weinig verdienen maar wel dat we op dit moment erg weining kunnen sparen......:(
    Op dit moment loopt er dus nog een lening die we 2 jr geleden hebben opgenomen en mijn studieschuld.
    Moet er wel bijzeggen dat ik vrij fors afbetaal zodat we hier zo snel mogelijk vanaf zijn.
    Dusja, eigenlijk is dat ook een soort "sparen" hè. :)

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Een bedrag met 4 nullen hebben wij. Ergens tussen 20.000 en 80.000.
    Maar goed, wij huren. Dit geld is in de eerste plaats bedoeld voor een huis.

18. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Dit dus.

19. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij betalen ook rond 1000/1200 euro aan hypotheek hoor dit is wel bruto laten 1 x per jaar hyptoheekaftrek terug komen dat gaat dan rechtsstreeks naar spaarrekening verder sparen we 500 euro in de maand.. Maar nu werken we nog allebei fulltime dus als de kleine er is zal dat niet meer zoveel zijn en wil dan ook voor de kleine gaan sparen! En wij hebben net aangebouwd aan ons huis en alle babyspullen gekocht maar nog een flinke buffer zowiezo boven de 10.000 willen daar niet graag onder zitten..

20. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik denk dat het er ook aan ligt in welke levensfase je zit. Wij zijn later aan kinderen begonnen, dus een langere tijd een goed dubbel inkomen gehad. Dan spaart het wel makkelijker dan dat je op je 20ste kinderen hebt.

Deel Deze Pagina