Nieuwsgierig (beetje brutaal misschien)...

Discussie in 'De lounge' gestart door Linn84, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hey

wij hebben een vaste spaaropdracht van 800 + 100 voor de kinderen.
    daarnaast wordt redelijk wat van het belastinggeld, eindejaarspremies en soms een deel dubbel vakantiegeld opzij gezet.

er zijn maanden dat we meer sparen maar soms ook minder.

ik voel me alleen gerust met een reserve van 20 000 euro.
    we zijn ondanks de reserve gaan lenen voor een auto omdat de kost van de lening ongeveer gelijk was aan de intresten die we hebben als we dat geld 3 jaar opd e bank laten staan.

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Helemaal niks! De afgelopen week had ik 4 euro per dag om alles van te doen. Ik heb zelfs geen geld voor een treinkaartje naar de verjaardag van mijn beste vriendin. Tja... niks aan te doen.

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Wow, das heftig om te lezen! Zit je in de schuldsanering?

4. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Nee, ik zit in de bijstand en ben solliciterende. Verder ben ik alleenstaande moeder en heb ik een hoge huur (ik ben nog niet aan de beurt bij de woningstichting). Ik eet gewoon heel veel stamppotten. Dat is heel goedkoop en ik kan er meerdere dagen van eten (vriezer). Voor sinterklaas maak ik veel dingen zelf zoals poppenkleertjes. Verder koop ik bij de rommelmarkt en action. Natuurlijk heb ik ook wensen zoals nieuwe kleding (dat is echt al maanden geleden) en baal ik wel eens van het rekenen met geld. Maar ach ik ben een positief en een gelukkig mens

5. MissD

MissD Actief lid

2 jan 2012
    181
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wii sparen tussen de 1000 en 1500 euro in de maand, net wat er overblijft. Wij hebben een leuke buffer opgebouwd.

6. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij sparen per maand niks alleen voor onze kleine. Wij sparen belastingteruggave, betalen hypotheek bruto. En deel vakantiegeld. Onze buffer is hoger dan 15.000 euro zeg niet hoeveel maar dat is toch echt wel het minimum wat we willen.
    Wat betreft wat je mag sparen. Het is alleen indd 20.000 en met zijn tweeen dus 40.000 (het precieze bedrag weet ik niet op de euro nauwkeurig) maar dat is ook het spaargeld van je kind erbij!

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dit is voor het eerst sinds jaren dat we geen belasting meer hoeven te betalen over ons spaargeld denk ik :D. Dit jaar verhuisd naar een nieuwbouwwoning dat we direct helemaal naar ons eigen zin hebben gemaakt. Maar goed... daar hadden we ook voor gespaard ;).

Op het moment sparen we nauwelijks. Hetgeen normaal gesproken per maand overblijft gaat nu naar uitgaven voor onze verjaardagen, gordijnen, meubeltjes die nog ontbraken enzovoorts enzovoorts. Als het dadelijk allemaal écht af is, zal het wel weer beter gaan.

Al met al ben ik blij als we straks wel weer gaan sparen, al mogen we natuurlijk niet klagen (doe ik ook niet) met mij als eenverdiener.

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik probeer iedere maand minimaal €350 te sparen, maar doe mijn best om dat bedrag te verhogen. Door alle berichten rondom de crisis wordt ik wat onrustig en spaar liever wat meer en ben me bewust van wat ik uitgeef.
    Daarnaast hebben wij een fijne buffer.

9. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Ik vind je ook altijd erg lief en positief overkomen! :) Mijn complimenten over hoe je het red met je meisje.

10. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ringeling; daar word ik nou blij van! dank je wel :)

11. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Wij hebben een buffertje van minimaal 5000 euro op de spaar. We sparen voor de kids ook, geen vast bedrag, maar zo nu en dan maak ik weer wat over.
    Verder sparen we voor over een aantal jaar, staat dus vast.
    Zo'n 100 euro per maand, doen we nu al 10 jaar! (en nog 10 jaar te gaan)
    Is dus al een leuk bedrag nu incl de winst!!!!

12. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    De mensen die ook voor hun kinderen sparen, vraagje:
    Doe je dat dan op een aparte rekening? Of staat al het spaargeld bij elkaar?

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier hebben we aparte rekeningen die staan vast tot hun 18de wat de oudste mee krijgt krijgt de jongste ook. er zal een bedrag verschil in zitten door spaarpotten en zo maar dat vullen we aan zodat de bedragen gelijk zijn

14. Koon

Koon Niet meer actief

Op een aparte rekening.
    Bij elkaar zou voor mij niet werken, zo houd ik het overzicht. Die rekening staat overigens wel gewoon op onze naam.

15. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik zou het ook wel vast willen zetten, maar ik vind de rente zo laag op het moment...

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat is het ook hoor maar wij hebben wel een volwassenen rekening hoor op onze namen kinder rekeningen hebben helemaal een Piep rente

17. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Maar ik begrijp dat jullie het vastgezet hebben tot hun 18e. Dus een soort deposito. Of begrijp ik het verkeerd?

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij hebben het op niet opneembaar gezet. tot over 15 jaar maar voor ons zelf hebben we besloten dat dat gewoon 18 jaar word.

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij hebben momenteel geen spaargeld omdat we ons huis aan het opknappen zijn voor we het te koop zetten. Zit net (2 maanden) Eem nieuwe keuken in bijv. Als er iets kapot gaat kan dat wel worden vervangen, zo arm zijn we niet ;)

20. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Wat ben jij positief zeg! Super knap!! Zeker omdat het dus al zo lang duurt :x

Deel Deze Pagina