Het begint nu heel erg te kriebelen voor een 3e maar hierbij vraag ik mij steeds iets af. Ik had bij de 1e pcos, ben toen zwanger geraakt middels hormonen. Daarna heel snel weer zwanger van de 2e op de natuurlijke manier. Hierna een hormoon spiraal laten plaatsen. Hierbij zeide ze dat de kans groot was dat de menstruatie weg zou blijven. Dit had ik dus ook bij mij verwacht maar ben dus gewoon elke maand ongesteld. Nu vraag ik mij dus af zou ik nog pcos hebben of niet. Zijn er hier meer met ervaring?
Ik lees graag mee. bij mij hetzelfde. 1e kindje door middel van hormonen zwanger geraakt. bijna elke maand gewoon ongesteld geweest op een enkele keer na met de spiraal. We gaan nu voor een 2e. Ben afgelopen maand na het verwijderen van de spiraal meteen ongesteld geworden en ben nu af aan het wachten. Wat ik begrepen heb kan het nooit helemaal weggaan maar weet het niet zeker. Hou het topic in de gaten!
Dit volg ik ook graag even mee gezien ik ook ontdekt heb dat de meningen verdeeld zijn dat je er nooit vanaf komt. Zelf dacht ik ook: eens pcos ja, dan heb je het altijd hé... Maar na veel zelfonderzoek op internet lijkt de oorzaak een hormoondisbalans en ja, die ben ik nu weer wat aan het herstellen met voeding + ontspanning + beweging, kortom een nieuwe lifestyle en ik merk echt dat ik ook veel minder klachten heb van flauwtes enzo... Mijn man beweert ook: dan zal je nu wel geen pcos meer hebben hé, en zal het ons wel lukken om natuurlijk zwanger te worden!
ik heb hier ook wisselende verhalen over gehoord. Maar dit is mijn ervaring iig. bij kind 1 en 2 had ik geen/weinig eisprongen/ms. Diagnose pcos, verder geen andere symptomen (zoals overbeharing oid), behalve dat de zogenaamde 'kralenketting' (= veel kleine follikels op de eileider) op de echo goed te zien was voor de gyn. na tweede zwangerschap kreeg ik weer een vrij regelmatige (en niet zo lange) cyclus. Bij gyn geweest ivm derde kinderwens. Geen kralenketting meer te zien en omdat cyclus mooie duur had en lf lang genoeg mogen we gewoon zelf proberen nu.
of het overgaat weet ik niet, maar lees vaak dat bij vrouwen een volgende zwangerschap vaak spontaan komt. dus het kan wel je kansen veranderen later. maar echt duidelijk weet ik het niet. dat kan ik alleen beoordelen vanaf wat ik hier op het forum zie
Dus nogal wisselend dus. We zullen het dus van zelf gaan merken. Ik heb wel voor mijzelf besloten dat ik op de natuurlijke manier zwanger wil worden en niet meer aan de hormonen. Ben nu ook al heel gelukkig met 2 gezonde kinderen.. Maar vind het ook lastig bij pcos want ik heb geen overgewicht, sport minimaal 2x in de week, wij eten gezond.. Dus heel veel daaraan kan ik ook niet veranderen. Jullie tips?
Hier dus ook pcos, geen overgewicht en wil natuurlijk zwanger worden. Ben me wel wat gaan verdiepen in de materie om uit te zoeken wat we zelf kunnen doen en eerst dacht ik ook dat we gezond aten, maar blijkt toch allemaal wat complexer in elkaar te zitten ivm gluten, lactose, suiker, koolhydraten... Blijkbaar is ook niet alle soorten sport goed omdat bij te felle sport je cortisol gaat stijgen wat niet goed is, krachttraining en rustige 'sporten', eigenlijk gewoon 'bewegen' zoals wandelen zouden beter zijn bij pcos.
Bij mij helaas niet.. De eerste kwam pas na 1,5 jaar mmm (3 jaar van pil af). Na de eerste niet meer aan de pil gegaan. Cyclus van 35-37 dagen maar toch zonder eisprong bleek uit ovulatietesten en temperaturen. Nu na 9 maanden mmm weer zwanger. Maar niet zonder slag of stoot helaas. Dacht nu ze weten waar het aan ligt ben ik zo zwanger van de tweede, Maar reageerde totaaal anders op de medicatie dan de eerste keer.
Bij onze dochter pcos. Ik had ook zwaar overgewicht. Heb vorig jaar in juni een gastric sleeve gekregen (maagverkleining) en na 7 maanden was is 51 kilo afgevallen. 3 weken na de operatie kwam de eerste menstruatie. En zo gewoon echt om de 28 dagen. Dat vond ik al apart want werd soms maar 1 x per jaar ongi. In januari dit jaar gingen we naar geertgen en op het beeld.en in het bloed was de pcos helemaal verdwenen. Dus ja hier is het weg. Terwijl mij altijd aangeleerd is dat je ermee bent geboren. En dat het niet weg gaat dat het wel minder konden worden.
Ik denk zelf dat pcos een gevoeligheid is voor hormonale disbalans, die soms met een andere levensstijl opgelost kan worden. De gevoeligheid zal er dan nog wel zijn, maar er is geen disbalans meer omdat de factoren die je hormonen beïnvloeden beter zijn voor je lijf.
wat betreft je laatste vraag: ik heb zelf ook een goed bmi en gezonde leefstijl verder. Ik heb alleen wel in de afgelopen maanden gemerkt dat mijn eisprong wat eerder komt nu ik geen cola-light meer drink (ik dronk er 1 per dag). Uit een proefdierstudie bleek ook dat dieren met aspartaam minder eisprongen per jaar hadden dan zonder. dus wie weet helpt dat...
Ja ik denk dat het dus om vooral zoeken is wat bij je werkt. Dat zal dus bij de een misschien de cola zijn en bij mij weer iets anders. Ga maar eens mij eetschema onder de loep nemen en kijken wat ik er aan kan veranderen en waar ik erg op reageer. Ben best wel een snoepkont dus daar kan ik nog wel wat mee winnen.
Mijn ferti artsen vertelden mij dat het altijd in je bloed blijft zitten en terug kan komen. Bij mijn eerste geen medicatie, bij de 2e ook geen medicatie, bij de 3e ook geen medicatie (helaas missed abortion met 11 weken) en nu probeer ik opnieuw zwanger te worden en moet ik clomid gebruiken. Ik had heel erg veel last van PCOS, maar toch natuurlijk zwanger geworden een aantal keer. Moet daarbij wel zeggen dat ik meer dan 60 kg ben afgevallen. Loop wel al jaren bij de ferti poli
Ikzelf heb geen PCOS, maar misschien wel een (gouden?) tip: Lees het boek van Ralph Moorman - hormoonbalans voor vrouwen. Ik heb begrepen, tijdens een lezing, dat het vele vrouwen heeft geholpen die volledig van de pcos zijn afgekomen door zijn dieet te volgen.
Is PCOS altijd in het bloed te zien vraag ik me af? Mijn bloeduitslagen waren goed en toch was er op de echo de bekende kralenketting te zien en aan de hand daarvan hebben ze me wel de diagnose pcos gegeven omdat ik ook aan de symptomen voldoe. hormonen waren prima in balans en geen afwijkingen gevonden in het bloedonderzoek. vraag me nu af hoe dit zit weet iemand dat? Topic; ik denk inderdaad dat het kan komen en gaan. Voor mijn dochter erg onregelmatige menstruaties, na een jaar toen we op het punt stonden naar de huisarts te gaan was ik zwanger. na het stoppen met de borstvoeding voor mijn doen regelmatige cyclus en heel snel zwanger wat helaas een miskraam is geworden. mijn gevoel zegt dat in die tussentijd de pcos weg was. nu al een jaar na miskraam en helaas nog niet zwanger en inmiddels dus pcos vastgesteld..
Mij hebben ze verteld dat het altijd zichbaar blijft in je bloed. Zowel de ferti arts als gyn. Wat vervelend meis. Hier een soort gelijk verhaal..
Ik had de diagnose ook, maar na enorm afvallen geen PCOS meer... Vriendin van mij hetzelfde verhaal. Kan dus wel. Cyclus is nu alweer sinds vier jaar op gang dus nog steeds resultaat van het afvallen 😊
Bij mij was het ook nog erg actief toen ik zwaar was, ik viel toen meer dan 60 kg af en kon toen spontaan zwanger worden. Helaas is de PCOS nu weer terug en geen kg aangekomen. Nu dus weer in behandeling hiervoor...