Stomme CB

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jalou, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik word altijd zo onzeker als ik terug kom van het CB. Nu ging het weer om zijn slaapjes. Hij slaapt nog 2 keer per dag en blijkbaar is dat raar. Ik moet het maar gaan uitstellen zodat hij naar 1 slaapje gaat.
    Maar als hij om 10 uur al loopt te geeuwen en te dreinen, dan kan ik dat toch niet negeren? Als ik hem dan in bed leg, slaapt hij meteen. Zoiets komt toch wel vanzelf?

2. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Ik ben het helemaal met je eens, elk kind is anders. En als die behoefte heeft om te slapen, gewoon in bed leggen. Mijn dochtertje van 15 maanden slaapt nog heel regelmatig (bijna iedere dag) twee keer per dag hoor, komt vanzelf wel.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wat een raar advies van het cb :(. Mijn dochter is 19 maanden en die slaapt ook nog 2x per dag. Niks van aantrekken dus en gewoon je zoontje op bed doen als hij moe is.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Huh? Volgens mij 'hoeven' kindjes pas met 18 maanden op 1 slaapje te zitten.
    Hier ging ze met 15/16 maanden naar 1 slaapje. Toen was ze s morgens nog vrij snel moe maar wilde ze s middags niet meer.
    IN het begin ging ze dan om half 12, nu meestal tussen 12 en half 1.

5. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Tjonge jonge, wat een raar advies. Dochterlief sliep hier ook nog 2 keer op een dag. Rond 1,5 jaar werd het anders en werd het maar 1 keer op een dag.
    Gaat er toch niet om wat standaard is, maar wat je kindje nodig heeft. Mee eens, stom CB!

6. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Wat een vreemd advies... Je zoontje is nog geen jaar! Op ons CB gaven ze aan dat de meeste kindjes zo rond de 14 maanden naar een slaapje gaan. Mijn zoontje slaapt trouwens meestal ook nog twee keer. Kijk vooral goed naar je eigen kind en leg adviezen waarin je je niet kunt vinden lekker naast je neer!

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Als hij er aan toe is gaat ze vanzelf naar 1 slaapje...volg lekker je kind zou ik zeggen en laat dat stomme CB erin......

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Negeren!!! :) Mijn zoon is pas toen hij bijna anderhalf was naar 1 slaapje gegaan en nu nog slaapt hij vaak zo een uur of 3 op een middag. Ik laat hem lekker gaan, zolang zijn nachten maar normaal blijven verlopen en dat is zo.

Gewoon kijken naar wat je kindje nodig heeft, dan komt het heus goed.

9. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    nou mijn dochter is pas net over naar 1 slaapje, en zelfs soms na een drukke dag als ze bijv op het kdv is geweest dan valt ze om 10.00 al om...

Ik kijk gewoon naar de behoefte van mijn kind...

Laat het cb maar kletsen.

trouwens mijn dochter slaapt smiddags soms wel 4 uren... zijn ook veel die 2x2 uren slapen dus tja dan zou dat ook niet goed zijn...

10. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    IK snap het CB echt niet hoor, waarom alles volgens het boekje? Er zat toch ook geen gebruiksaanwijzing bij de geboorte?

Allemaal leuk en aardig maar gewoon doen wat het beste is voor jouw zoontje.

11. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een grote onzin zeg! Zo jong al naar 1 slaapje :(
    wij moeten vanmiddag, ben benieuwd wat ze hier zeggen :p
    Ze is nu 14 maanden en slaapt af en toe 1x op een dag. meestal nog 2x.

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ohjoh gewoon lekker je eigen ding doen hoor CB moet niet zo zeiken!! Weet je ga er nou maar alleen heen voor meten wegen en prikjes voor de rest ene oor in andere eruit!

13. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Ik doe niets anders dan CB negeren :). En het gaat prima, hoor!
    Niet alle volwassenen zijn zelfde, waarom zouden alle kindjes het wel zijn?
    Gewoon naar je kindje kijken en wat hij nodig heeft

14. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Bedankt voor jullie reacties,

Ik weet wel dat jullie gelijk hebben en ik kan het ook wel relativeren, alleen als ik er net vandaan kom dan baal ik. En dat terwijl ik met mijn 1e kindje toch nog vaak met onzekerheden zit.

Ik kijk wel wat meneer doet en als hij moe is, is hij gewoon moe!

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Dat CB is volgens mij ingesteld om nieuwe ouders onzeker te maken! Ik hoor er zoveel rotverhalen over en ben er zelf ook niet over te spreken. Het heeft bij mij - mede door het CB - bijna een jaar geduurd voor ik echt op mijn moedergevoel af durfte te gaan en toen ik ze echt nodig had hebben ze ons knalhard laten zitten. Moe is moe, honger is honger en niet ieder kindje is hetzelfde.

Afschaffen en gewoon prikken halen bij de huisarts. Die kan ook wel kijken of een kindje mishandeld of verwaarloosd wordt. Dan kan je altijd nog doorverwijzen.

16. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    wat goed dat je naar je kind kijkt ipv naar het cb luistert! gewoon ja en amen knikken en genieten van het weeg/meet momentje en verder knop om en pas buiten weer terug zetten.

heerlijk toch, twee slaapjes, geniet er van :D

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik luister niet meer naar het CB, ga er heen om te wegen etc maar verder niets. Mijn dochter sliep denk ik met 15 maanden pas 1x op een dag, dus maak je geen zorgen...lekker laten slapen als je kindje het nodig heeft!

18. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    :d:d:d:d:d:d:d

19. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Dat vind ik inderdaad ook echt heel raar...
    Als jouw kindje dat nodig heeft dan is dat toch zo!

20. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat ik niet snap is dat jij je daar zo onzeker van laat maken.
    Hebben ze echt letterlijk gezegd dat je zoon over moet naar 1 slaapje? Zoja, dan zijn ze daar gewoon niet wijs.

Maar ik heb het ook wel erg getroffen met het CB hier. Lees soms wel eens topics over het CB waarvan ik denk :(

Overigens sliep mijn zoon tot 18 maanden nog 2 keer per dag. Nou heerlijk hoor. Lekker van genieten zou ik zeggen. Op het kdv ging ie tot vorige week ook nog 2 keer slapen en het lijkt er op dat ie daar nu ook over is naar 1 slaapje. En hij is nu 21 maanden.
    Ik heb nooit klachten gehad van het CB.

Deel Deze Pagina