Hoi, Sinds kort kun je bij onze verloskundigenpraktijk meedoen aan centering pregnancy ipv reguliere afspraken. Ik vind het zelf tijd heel fijn om met andere zwangeren / moeders contact te hebben. Dus het lijkt me wel wat! Maar ik heb nog steeds soort traumaatje van bevalling 1 en wil dames die voor het eerst zwanger zijn niet bang maken. Maar ik kan er ook niet positief over zijn. Wel of niet CP dan? Of vinden jullie dat er sowieso wel vaker een eerlijker verhaal over bevallen mag worden verteld? Dat heb ik echt gemist bij de 1e!
Wel! Er zitten dan misschien ook wel vrouwen bij met een positieve ervaring en zo komen diverse beelden naar buiten. Dat het ook slecht kan gaan, is prima om ook te bespreken en daarbij helpt het jou in een stukje verwerking voor je bevalling. Hier bieden ze ook CP aan. Hoor er over anderhalve week meer over en hoop dat het voor mij past. Het is mijn eerste zwangerschap en we kennen weinig mensen in onze woonplaats door veel verhuizen. Ook geen moeder meer die me kan helpen met vragen, dus het lijkt me heel goed om contact te hebben met andere zwangeren. Als het goed is is er dan ook meer ruimte voor vragen en delen van ervaringen. Lijkt me heel fijn.
Ik heb cp gedaan. Erg leuk om met andere vrouwen je ervaringen en "zorgen" te delen. Nadeel, als je 30 weken zwanger bent dan heb je echt geen zin meer om 2 uur lang op een stoeltje te zitten en spelletjes te doen en uitgebreid zitten kletsen over ditjes en datjes. Ik zou het dus niet meer doen. In het begin is het leuk en interessant maar op het eind had ik er echt geen trek meer in. Maar dat is voor iedereen anders.
Ik zou me zeker niet laten tegenhouden door jouw bevallingsverhaal!!! Je hoeft natuurlijk niet meteen de eerste keer tot in detail alles te delen daar. Ik heb nu 1 cp ochtend gehad en daar werd sowieso nog niks over de bevalling gezegd. Zal misschien later gebeuren als je elkaar kent. Ik ben de enige in de groep die al kids heeft
Ik zou dat zeker niet als reden aankaarten om niet mee te doen. Ik denk dat vrouwen het juist wel prettig vinden om eerlijke en realistische verhalen te horen. Oók bij een eerste. Niet alles is altijd koek en ei (en niet bij iedereen is het drama). Ikzelf voel de behoefte niet zo om hieraan mee te doen, maar als jij het ziet zitten zou ik het zeker proberen. Mocht het je niet bevallen kun je volgens mij altijd nog uit de groep stappen!