nieuwsgierig: hoeveel melk hebben jullie al in de vriezer liggen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamaVanSimone, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik ben gewend om te kolven omdat Simone prematuur is, en ondanks dat ze inmiddels aan de borst kan drinken geven we ook nog flesjes gekolfde melk omdat papa dat ook zo leuk vindt, maar als ik kolf heb ik altijd teveel, dus ik vries al een hele tijd mijn melk in.
    Ik let uiteraard wel op dat het niet langer dan 3 maanden in de vriezer ligt, ik ontdooi nu dus soms melk en dan vries ik verse melk weer in, inmiddels heb ik zo'n 11 liter liggen, allemaal in diepvrieszakjes van de Albert Heijn.

Ben ik de enige die zoveel spaart, of zijn er hier meer die ook kolven en zo'n hoeveelheid hebben inmiddels?

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb sinds gisteren 2 porties in de vriezer liggen:D

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik nog niks, maar ik moet eerdaags maar eens gaan beginnen met een voorraadje aanleggen aangezien ik in januari weer moet gaan werken.

Bij Milan altijd hooguit 1 liter in de vriezer gehad (genoeg om één dag mee te kunnen overbruggen), omdat ik toen thuisblijfmoeder was en dus eigenlijk nooit gekolfde melk nodig had. Was meer voor nood.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.497
    36.454
    113
    Het maximum wat ik in de vriezer heb gehad was 4 liter. Dat was laatst pas, na een periode van borstweigering.

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik had zes liter ooit, dat heeft het kindje van mijn nichtje heerlijk opgedronken!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een kleine vriezer, anders had ik nu ook al zo'n 10 liter gehad. Ik kolf fulltime en veel te veel. Ik heb zo'n 3,5 liter in de vriezer liggen en 2 liter in de koelkast staan. Als het teveel wordt in de koelkast gooi ik wat weg en over een maandje of 2 vervang ik wat voedingen die in de vriezer liggen voor nieuwe. De voorraad in de vriezer is alleen voor de zekerheid, waarschijnlijk zullen we het niet gebruiken.

7. fafje

fafje Niet meer actief

liters??? haha oh ik nog niet hoor, amper 1 liter..bakjes van 80 tot 140 cc...stuk of 8...

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb nu nog een liter denk ik liggen. Gebruik het eigenlijk niet, soms 1 voeding voor als ik weer moet werken, maar kolf ook 's morgens wel eens even na en heb dan ook weer een voeding.
    Max. wat ik heb gehad was ongeveer 3 liter maar ik heb maar weinig ruimte. Ik maak hier een collega geregeld blij met een voorraadje afgekolfde melk.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    2 liter ongeveer. Gewoon voor nood.

Voor een flesje kolf ik elke dag. en wat ik teveel kolf gaat de vriezer in. daar haal ik dan soms iets uit.

Red8, leuk dat je het ook weggeeft. Hoor ik niet vaak.

10. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Niks meer:D, meneer heeft alles opgegeten..
    Nu kolf ik elke dag op werk zodat ik voor de volgende dag weer genoeg heb en dit werkt prima.
    Maar denk dat ik van de week toch ga proberen wat extra te kolven zodat ik voor nood wat in de vriezer heb.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier s morgens nakolven werkt goed om wat extra te hebben.

@bosi, dank je! t kwam toevallig een keer te sprake. Ik teveel melk, zij te weinig ;) Ik vind het fijn dat er een bestemming voor is, weggooien doe je toch niet zo snel.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier: 3 stuks a la formaat ijsklontje :D heeeeel weinig dus. Ik had ietsje meer maar dat is gebruikt - lees in een flesje gedaan waarna mevrouw het niet wilde opdrinken en weggegooid. Ik kolf nu ook niet meer. Maar laat dat allerlaatste restje toch maar liggen voor nood.

13. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    2,5 liter nu.16 dikke voedingen. Heb eerder nooit zoveel gehad maar had een poosje s ochtends veel te veel. Heel fijn.voor straks werken.

14. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omg, liters?? :$ Ik ben al lang blij als ik 100cc bij elkaar krijg op 1 dag! Tips om veel te kolven zijn dus altijd welkom ;)

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.497
    36.454
    113
    @margootje: oh, jouw kindje is nog maar 3 weken joh. Ik heb dan wel 4 liter, maar dat is ook omdat mijn dochtertje 2 weken lang niet bij me wilde drinken en ik de productie door het kolven in stand heb gehouden.
    Toen mijn kindje zo oud was kolfde ik nog niet hoor, begon ik met een week of 6 mee. Wat ik dan deed was 's ochtends 1 borst kolven en de andere voeden. Kon dat gekolfde flesje mooi de vriezer in.

16. fafje

fafje Niet meer actief

ik ook pas vanaf 5/6 weken..toen deed ik nakolven, en restjes sparen...
    vanaf 8 weken elke avond rond 23u/00u ...kleintje dronk 21/2130u voor het laatst tot 5u..

Nu hij helemaal doorslaapt, kolf ik ook telkens voordat ik ga slapen...

17. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik ben zwaar onder de indruk dat er moeders zijn die zo veel liters hebben :O

Zelf heb ik nu 3 flesjes van elk 100 ml liggen, 100 ml is mijn opbrengst over een hele dag kolven tussen de borstvoedingen door. Ik wou dat ik zo makkelijk liters kreeg! :D

18. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    hier helaas nooit een voorraadje gehaald. Alles wat ik kolfde ging de koelkast in, en kwam daar éen of twee dagen later weer uit :D.
    Knap en heel goed van jullie hoor, die voorraad!

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    heb nu 4 porties van 150 cc in de vriezer, maar ga nu wat vaker kolven, omdat hij wat langer doorslaapt 's nachts, kolf ik nu voor ik zelf ga slapen.

20. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik hoop ooit ook liters te kunnen kolven :) is toch fijn als je een keertje zonder beeb op stap wilt!

Deel Deze Pagina