veel voedingen overdag en weer gaan werken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cowgirl80, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.012
    6.754
    113
    zuid-holland zuid
    hallo allemaal

mijn zoontje wil sochtends graag iedere 2 uur drinken. 'smiddags graag om de 3 a 4 uur en savonds en snachts slaapt hij nu enigszins door.
    Nou moet ik over een paar weken weer gaan werken en ik maak me een beetje zorgen om de hoeveelheid voedingen die hij overdag wil.
    Op het KDV gaan ze hem niet zo vaak een flesje geven lijkt me...
    En ik maak me ook zorgen om het kolven. Ik lees hier dat je moet kolven op de momenten dat je kindje normaal drinkt... Ik heb een drukke baan met veel vergaderingen en het zal al veel moeite kosten om 2x p dag te kolven, vaker lukt echt niet!:(

Denken jullie dat ik mijn kindje moet laten wennen aan minder drinken overdag zodat hij het niet zo zwaar zal hebben op het kdv straks? Mijn borsten zullen er ook enorm aan moeten wennen denk ik....
    Of denken jullie dat het allemaal vanzelf wel goed komt, omdat hij na een flinke fles misschien niet na 2u alweer honger heeft?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik denk dat het wel goed komt hoor! Hier dronk ze ook wel eens wat vaker. Bij de oppas heeft ze wel lange tijd om de 3 uur gedronken, maar ik kolfde gewoon om de 4 uur tijdens werktijd. Ik kolf altijd s morgens nog voor ik wegga en heb dan ook wel weer een voeding bij elkaar. Zo gaf ik altijd 3 voedingen mee en kolfde ik er 2 tijdens werktijd. Soms bleef er dan eentje over.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je hoeft echt niet zo heel vaak te kolven op je werk hoor! Het is wel een slim idee om de eerste 10-15 werkdagen 3 kolfpauzes in te plannen, omdat je nooit helemaal goed weet hoe makkelijk je in je werkomgeving kolft.

Geef de gekolfde melk in kleine porties (ongeveer 60-90cc per flesje) mee naar het kdv, dan kunnen ze makkelijker op verzoek voeden, en zien of ze per keer 1 of 2 flesjes aanbieden.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.012
    6.754
    113
    zuid-holland zuid
    bedankt voor de fijne tips. Wij moeten helaas al om 6.45 de deur uit sochtends dus om voor die tijd nog te gaan kolven lijkt me niet zo geweldig, maar misschien dat ik savonds er nog een extra voeding uit kan persen :)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zou ik niet doen, in de avond krijg je er meestal vrij weinig uit. Je werkt toch geen 7 dagen per week? Op je thuisdagen kun je wel makkelijk een uurtje na de ochtendvoeding kolven zodat ze wat meer voorraad hebt!

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb op 2 verschillende kdv'en een kleine baby gehad, en bij allebei hebben ze nooit moeilijk gedaan over het vaak voeden. Ze volgen (zoveel als mogelijk) het ritme en de wensen van de baby. En zulke kleintjes houden zich meestal niet aan een ritme van iedere 3-4 uur een grote fles, die hebben liever een paar kleine porties.
    Overleg het met het kdv, zij hebben het vaker gedaan!

ik gaf ook kleine porties, maar had soms wel een grote kolfproductie; ik verdeelde de opbrengst dan over meer flesjes. met 2-3 keer per dag kolven had ik doorgaans wel genoeg en anders kun je idd op een niet-werkdag nog wel wat kolven.

Deel Deze Pagina