Nieuwsgierig: Kindje 3 maanden fruithapjes etc?

Discussie in 'Voeding' gestart door Nalia, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Fantomalt heb ik nog niet van gehoord.

En voor kma heeft hij geen enkel symptoom.
    Edit: Het was nog erger toen hij nog op alleen bv zat maar daar had ik dan ook niet genoeg van.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.500
    113
    Als hij op 180 + 6 wel doorslaapt zou ik dat gewoon blijven geven (een goede nachtrust is ook goed voor mama dan kan ze er overdag beter tegen)

En als 165 +3+2 beter werkt dan 150 + 3 + 2 dan doe je dat toch hij krijgt dan niet echt meer voeding binnen alleen wat extra water.

Even ervanuit gaande dat hij om de 4 uur komt dan kom je op 6 voedingen per 24 uur.
    Hij slaapt de nacht door dus dat is al -1 (kom je op 5 voedingen)

dat is dus 1 x 180 + 4 x 165 = 840 voeding je mag max 1000 geven per 24 uur dus je hebt nog een marge van 160 (wat hij zal gaan gebruiken naarmate hij ouder wordt)

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik kreeg zelf fruithap vanaf toen ik 2 maanden oud was (vroeger wisten ze dit nog niet) en ik heb in mijn pubertijd een fruit/groente-allergie ontwikkeld!

Dat is 1 van de risico's van voor 4 maanden bijvoeden, niet persé dat je kindje instant allergische reacties vertoont, maar dat je kindje later een allergie ontwikkelt waar hij vervolgens de rest van zn leven aan vast zit... Om die reden alleen al zou ik alles proberen wat maar kan om vol te houden tot je kindje 4 maanden is.

4. adi

adi Niet meer actief

Bij de meeste dingen die in babytijd 'verkeerd' gaan worden de gevolgen inderdaad pas veel later bekend. Ik heb ook pas op mijn 19de een allergie ontwikkeld. Kinderen die de eerste 2-3 jaar een overgewicht ontwikkelen hebben in puber- en volwassenenleeftijd veel hogere kans op overgewicht, verhoogde colesterol en zelfs suikerziekte. Je ziet de gevolgen dus niet meteen, en kun je gewoon niet zeggen dat je kind 'er geen last van heeft'.

5. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Ja dat wist ik omdat in die eerste 2 jaar de vetcellen worden aangemaakt, waarin vet wordt opgeslagen voor "barre" tijden. Als deze niet extra worden aangemaakt, is het dik worden een stuk moeilijker maar afvallen wanneer nodig juist een stuk makkelijker.

Ik wist niet dat te vroeg beginnen alergien kan veroorzaken.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Allergieen kunnen juist opbouwen, het is niet dat als je 1x iets toedient en je kindje er niet op reageert, het er niet allergisch voor kan zijn. Zo kreeg mn dochter een keer rode besjes, omdat ik niet onthouden had dat dit voor 12mnd+ was. Van de week gaven mn ouders haar rode besjes en framboos. De volgende dag had ze rode pukkeltjes op haar wangen en een schraal plekje op haar gezicht. De eerste keer reageerde ze niet, nu wel. Daarom zijn er juist bepaalde opbouw schema's, rekening houdend met de sterkte van het allergeen, bijvoorbeeld aardbei pas na een jaar, terwijl er bijna niemand allergisch is voor een rijpe banaan om maar wat te noemen. En natuurlijk tarwe/gluten. Te vroege blootstelling daaraan kan de darm prikkelen met gluten intollerantie als gevolg, daarom adviseren ze daarmee te wachten tot minstens 6 maanden. Een koemelk eiwit allergie merk je ook meestal pas na een paar weken, niet na de eerste week al, het bouwt op in heftigheid.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter met ruim 3,5 maand begonnen. i.o.m. cb. Vooral vanwegen de reflux en dan ook begonnen met groente en niet fruit. Maar tegen de tijd dat ze een klein potje op had was ze ver over de 4 maanden. Dus echt heeel langzaam.

Mijn zoontje heeft nog niks gehad want die heeft heeel gevoelige darmen.

Voor de 4 maanden zal ik nu niet meer doen. Ondanks wat het cb ofzo ook zou zeggen. Het is zooo erg als je kindje last van de darmen heeft dat ik het het risico niet meer aan zou durven.

8. Sherry

Sherry Niet meer actief

Oh wat voel ik me een slechte moeder als ik dit zo lees ;)

Wij zijn met fruit begonnen. Onze dochter heeft ontzettend veel moeite met ontlasting. Met de gewone voeding had ze kleine keuteltjes dus over gestapt op de omneo. Hier had ze 1x in de week een poepluier van maar zo'n ontzettende buikkramp. Doordat alles vol zat spuugde ze ook na de fles alles er weer uit dus lactulose stroop (ben je lekker mee) gekregen van de huisarts. Dit ging even goed... Maar op een gegeven moment duurde het ook zo'n 3 dagen voordat er weer iets kwam. En weer die krampen.. en als er dan iets kwam had ik een luier vol klei. Dus ook niet zoals het hoorde te zijn.

Ben toen begonnen met kleine beetjes fruit in de babycook. Eerst peer. Toen een beetje appel er bij en nou nectarine. Ze vind het heerlijk! Heb nou poepluiers zoals ze horen te zijn en een blije baby. Ze krijgt niet veel, maar wel genoeg om te poepen. Ze moet er nou ook wel moeite voor doen maar het gaat nou beter.

De reden dat ik nutrilon ben gaan geven is omdat de borst niet lukte. Het is de eerste week een drama geweest. Kolven, met de vinger en een spuitje bv geven, lactatie kundige er bij om te kijken hoe of wat maar ze snapte het niet. Dus ik heb 2,5 week gekolfd (iedere 1,5 uur, ook 's nachts want zo vaak kwam ze) en door de vermoeidheid waren het op een gegeven moment lege theezakjes :p

Maar zo zie je, ieder kind is anders en soms zijn die extra vezeltjes gewoon nodig..

Hier is trouwens wel alles in overleg gegaan.

Deel Deze Pagina