Hoi, zijn er hier moeders die ervaring hebben met de dieetvoeding tegen krampjes en spugen? Ik weet namelijk niet welke ik moet kiezen ... die van Nutrilon, Friso of huismerk van de Etos, Kruidvat etc. Die laatste 2 zijn wel aanzienlijk goedkoper, Nutrilon is de duurste, Friso is ook iets goedkoper. Ik hoor veel goeds over Nutrilon, maar eigenlijk nooit iets over de andere merken o.a. Iemand die mij (goede) ervaringen kan vertellen?
Hier ervaring met Nutrilon AR (spugen) en Friso Comfort en Kruidvat Comfort (beide krampjes en spugen). Nutrilon AR heeft mijn dochter naar alle tevredenheid gedronken. Wel stinkt het enorm vind ik. Kruidvat comfort wordt totaal niet dik (hoe je het ook bereid) en had dus weinig effect tegen het spugen. Friso Comfort ook goede ervaringen mee, zoontje dronk het goed, werd dik in de fles en rook ook lekker.
Mijn zoontje heeft Enfamil AR gehad, te krijgen bij de apotheek voor ong. 12,50 per bus (900gr)(sommige verzekeringen vergoeden dit). Het voordeel hiervan is dat het gewoon vloeibaar is in de fles en pas indikt in de maag. Daardoor dronk hij makkelijker zijn fles leeg. Eerst gebruikten bij Friso extra met jbpm, maar dan werd het zo dik in de fles, dat hij 45min over zijn fles deed en halverwege in slaap viel.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gisteren Etos Comfort 1 gehaald, is ook met johannesbroodpitmeel en tegen spugen en krampjes. Inmiddels heeft mijn kleintje hier al 3 flessen van gedronken en niet gespuugd en lijkt ook geen last te hebben van krampjes. Deze voeding is wat dikker en daarom doet hij nu 15-20 minuten over een fles en laat er ook wat van staan.