Hoi, Na een jaar bezig te zijn geweest zonder resultaat (wel een miskraam maar dus geen voldragen zwangerschap) zijn wij naar de gynaecoloog geweest. Zij heeft het vermoeden van PCO. Dit is nog niet officieel vastgesteld omdat ik moet bloedprikken op de 3e dag van mijn nieuwe cyclus voor de hormoonwaardes, daarna krijg ik ook een inwendig onderzoek. Nu ben ik begonnen met temperaturen en ik snap er helemaal niks van. Ik ben morgen al 4 weken aan het temperaturen op het zelfde tijdstip in dezelfde slaapkleding en dezelfde omgeving. Ik ben er niet uit geweest voordat ik temperatuurde en nog is mijn kaartje zo onduidelijk. Komt mijn eisprong nog? Of zie ik die helemaal niet wanneer ik PCO zou hebben? De gynaecoloog zei dat ik sowieso altijd een eisprong heb gehad wanneer ik ongesteld word. Dan lijkt het mij dat het nog wel een tijdje gaat duren? Dit is de link naar mijn kaartje: 43594c Ovulation charts on FertilityFriend.com Hopelijk is hier een ervaringsdeskundige die mij iets verder kan helpen
Hoi bailief, Ik kan met je meepraten en je wellicht advies geven. Ook ik ben vorig jaar januari gestopt met de pil. Direct in de tweede ronde ben ik zwanger geworden. Helaas ook een MA bij ongeveer 7 weken. Hierna gecuretteerd en hierna geen normale cyclus meer gehad. Via bloeduitslagen en echo onderzoek kwamen ze achter PCO. Ik heb lang geen overgewicht, veel lichaamsbeharing en/of puistjes maar toch constateerde ze deze. Ik ben hierbij ook alles bij gaan houden; mijn temperatuur en ik heb ook met ovulatie testen gewerkt. Mijn vriend zijn zaad is ook getest. Dit was gelukkig allemaal top. Toch had ik telkens lange cyclussen met als langste 56 dagen. Dit betekent een eisprong rond dag 40. Ontzettend kut en iedere keer denk je dat hij komt & toch komt hij niet... Ik zou clomid voorgeschreven krijgen alleen had het geluk dat ik afgelopen keer toch zwanger ben geraakt!!! Het kan dus toch. Clomid zorgt ervoor dat je eisprong wordt opgewekt en dat je cyclus gereguleerd wordt. Het is wel allemaal rotzooi. Tip voor jou: ik zou zoveel onderzoek vragen, via bloed en ook echo's en duidelijk vooraf vragen maken wat je wilt weten. Vervolgafspraken plannen en als je menstruatie wegblijft afspraken blijven maken. Je kunt er helaas niks aan veranderen of je eisprong natuurlijk op een juist moment komt of dat je een tijdje erop moet wachten. De gyn verklaarde me bijna voor gek dat ik het op zoveel manieren bijhield en ook iedere maand maar had hier veel bewondering voor en kijk nu; hierdoor is het wel gelukt! Succes meis en als je nog vragen hebt; gewoon stellen!
Ps. Waarom afspraken maken? Anders word je vaak weggestuurd met; ga het nog maar een half jaar proberen!!!
Hoi Linn, Leuk dat je zo uitgebreid reageert en allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Erg fijn om te horen dat het toch gewoon kan. Ergens heb ik er ook wel vertrouwen in dat het nog op de ''gewone'' manier moet lukken want ik ben tenslotte ook zwanger geweest. Betekend gelukkig wel dat ik vruchtbaar ben en dat is een hele opluchting! Ik heb je temp kaartjes net bekeken en jou temperatuur is ook erg op en neer gegaan zeg! Maar zo te horen hoeft dat niks te betekenen Dankjewel voor je advies! Dat ga ik zeker doen, alles vragen en het ook van te voren opschrijven want anders vergeet ik het toch. Ik hoop dat het niet te lang duurt voordat deze cyclus afgelopen is. Of misschien 9 maanden, dat mag natuurlijk altijd. Haha.
Hoihoi! Ik reageer ook even... Wat vervelend dat je onregelmatige cyclussen hebt Bailief! En ook wat naar dat je een mk hebt moeten meemaken. Als je pco hebt kan je eisprong dus heel verschillend komen, maar die geweest is moet dit (ook bij pco) te zien zijn aan je temp. Als ik jouw tempkaartje bekijk is hij nog niet geweest, maar ik denk dat hij nog wel komt. Ik ben afgelopen dec gestopt met de pil. Ik merk (vooral aan mijn laatste) cyclus dat ook mijn eisprong heel laat kwam. Ik weet niet of het pco is, denk eerder dat mijn lichaam nog moet herstellen van de pil. Mogelijk is dit bij jou ook zo. Het ontpillen kan wel een halfjaar tot een jaar duren. In sept 2012 ben je zwanger geworden, dus inderdaad je bent vruchtbaar. Dat je na je miskraam nog steeds een onregelmatige cyclus hebt, kan door de mk komen. Ook daarvan kan je lichaam erg van slag zijn. Ik hoop voor jou dat je geen pco hebt maar dat je lichaam gewoon moet herstellen. Hoelang zijn je cyclussen geweest na de miskraam?
Hoi! Leuk dat je ook reageert. Dankje, dat is dan al een duidelijkheid meer want dan weet ik in ieder geval dat ik mijn eisprong zou moeten zien wanneer die komt. Ontpillen zal het niet zijn, ik ben in januari 2012 gestopt met de pil. Vanaf januari tot aan mijn miskraam in september heb ik een cyclus van minimaal 38 dagen gehad. Na september heb ik een cyclus van 32 en 33 dagen gehad. Eindelijk dacht ik dat het normaal werd! maar helaas, daarna werd het in de 70 dagen en op dit moment zit ik dus op dag 28 zonder eisprong. Zal ook weer een lange worden helaas. Dankjewel, ik hoop het ook. Ik hoop voor jou dat je lichaam nog even moet herstellen van de pil en dat je snel zwanger mag zijn
Thanks! Ik hoop het ook. Klopt, het ontpillen kan het niet meer zijn. Maar mogelijk komt de onregelmatigheid door de miskraam. Vervelend hé dat je zo lang moet wachten op je eisprong?! Sterkte meid en hopelijk komt hij snel!
Ik zie dat je eisprong gekomen is, fijn hoor! Hopelijk heb je nog op tijd geklust en maak je kans op een zwangerschap?
Hee meid, Ik wilde het nog even komen melden maar je was mij al voor haha, leuk! Ik was zo blij toen vanmorgen de rode lijnen verschenen, we hebben hard onze best gedaan dus ik hoop zo dat het weer raak is!
Haha! Dus ik was je net voor Ja leuk hé als je die rode lijnen ziet verschijnen! Hartstikke mooi, dus je mag op het wachtbankje... spannend!!! Ik blijf je volgen. Ging de tijd maar sneller hé?!
Haha klopt. Pff jaa kon dat maar. Ik hoop zo dat het deze keer raak is en dat ik geen verdere onderzoeken hoef te ondergaan. Ben dat natuurlijk niet verplicht, maarja je wil toch wat als het nu al meer dan een jaar duurt.
Ik hoop met je mee meid! Ja natuurlijk zou het reuzefijn als je nu gewoon zwanger bent en die onderzoeken helemaal niet nodig zijn. Sjonge, nou een jaar is dan ook echt heel lang hé als je graag een kindje wil. Nou, je hebt in ieder geval je eisprong gehad en dus is het nu nog afwachten met hopelijk gauw een mooie positieve test... daar gaan we voor!
Dit zou een pcoskaartje kunnen zijn inderdaad. Ik had na mijn vroege miskraam ineens 150 dagen geen eisprong, toen door de primolut gelukkig ongesteld geworden en geholpen door de gynaecoloog met clomid. In principe zal het inwendige onderzoek meer zeggen dan de bloedwaardes, al mijn waardes waren in orde, maar toch pcos. Succes bij de gynaecoloog!
Dankje voor je reactie Babke! Jij zit nu dus al een tijdje aan de Clomid? Ik had ook graag gewild dat zij het inwendig onderzoek al de eerste afspraak had gedaan, zoals je ook vaak leest dat gebeurd. Maar helaas. Ik moet wel zeggen dat het temperaturen een negatieve werking op mij heeft geloof ik. De laatste tijd was ik er wat minder mee bezig maar nu ik temperatuur zit ik alle kaartjes te bekijken om te zien of die van mij er op lijkt en of ik al een zwangerschap kan zien. Slaat natuurlijk nergens op, weet ik heel goed. Maar pff dat hoofd van mij... Haha
Misschien is het een tip om wel te temperaturen, maar je partner de thermometer te geven. Dan houdt hij het bij en maak je pas aan het einde van de cyclus het kaartje aan. Dan zie je de temperaturen niet, maar weet je wel zeker of je ei geweest is. Ik ben nu aan de 8e ronde clomid bezig idd.
Dat is inderdaad een idee, heb ik helemaal niet aan gedacht. Bedankt voor de tip. De 8e ronde al, jeetje dat is nogal wat. Ik las net in jouw topic dat je straks verder de MM in mag. Hopelijk is het niet nodig en heb je echt een innesteling gehad. Ik blijf het volgen want ik ben ook wel benieuwd .
Vanmorgen een superlicht streepje op de test! Zo licht dat ik hem niet eens op de foto krijg maar hij staat er wel, binnen de afleestijd. Pff ik mag van mezelf nog niet blij worden maar dat is nu dus moeilijk tegen te houden. Eerst morgen maar afwachten. Ik vind het nu echt spannend!
Dankjewel Blauwoogje! Ik heb de test nog doorspoelt met water, nog wel 20 keer gekeken maar er staat echt nog steeds een streep! Gisteren stond die streep er niet dus er is duidelijk wat aanwezig! Ik heb vanmorgen echt even zitten janken toen ik alleen was. Zoveel emoties kwamen erbij ineens. Ik heb nog maar 1 test liggen maar ik ga er straks nog wat halen want ik moet echt meerdere positieve testen hebben haha.
Haha, nou kan me voorstellen dat je het dan bijna niet kan geloven dat er echt een streepje op staat ineens... wow, je hebt helemaal gelijk meid om even alle emoties eruit te gooien! Je lang gekoesterde wens gaat in vervulling... En ik weet zeker dat het streepje over een paar dagen duidelijker gaat worden. Enne, kan me niet voorstellen dat je niet zwanger bent want een streep is echt een streep!!! Hoe reageerde manlief?!?!