Nieuwsgierige buurvrouw?

Discussie in 'De lounge' gestart door Porsche, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben van die "tokkies" schuin tegenover ons wonen en altijd als zij een auto horen parkeren, komen ze voor het raam staan gapen wie dat is... Toen vorig jaar mijn stiefvader wat planten bij ons achter in de tuin zette kwamen ze ook naar hem toe gelopen met wie hij was en wat hij kwam doen.. Hahaha.. Beetje sociale controle! Ben ook niet bang dat er hier ingebroken wordt, er staat er altijd wel eentje in de deurpost de straat in de gaten te houden... Pas was er een pakketje voor mij bij de buren bezorgd, ik bel aan, niks bezorgd.. Had die bezorger een verkeerd nummer opgeschreven! Maar de "Tokkies" wisten wel waar het bezorgd was hihihi!

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Wij wonen in een jonge nieuwe wijk, hier dus geen oudjes die zich vervelen op hun oude dag! Sociale controle is hier dus niet tot nauwelijks aanwezig. Volgens mij is het hier overdag echt een walhalla voor inbrekers, iedereen is werken!

3. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hier was de buurvrouw zo nieuwsgierig dat ze toen wij ons huis aan vrienden lieten zien terwijl we nog geen sleutel hadden en wij ons netjes voorstelde, ze maar meteen aan ons vroeg hoeveel we Voor ons huis hadden betaald
    Toen ik zei dat ik dat echt niet ging zeggen liep ze weg.

Of toen we er net woonde liep ze een stukje met me mee en ineens Zegt ze zo hè jullie hebben ook mooi laminaat liggen, dat kan ze nooit zo gezien hebben
    Een paar dagen later staat de zon op de voorkant en kijk ik eens goed Ittn er zon handpalmen op onze raam ....

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    waar is dat zei je? :D

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hoe weet jij dat? :$ (Grapje! :p)

Zelf geen ervaring mee, maar het klinkt wel grappig maar vooral ook erg irritant..

6. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Zeg ik lekker niet, puh! En hoe ik dat weet? We vertrekken s'ochtends tegelijk uit de straat haha.

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Zo'n buurman had ik, nog een jonge vent, iets ouder dan ik maar die wist ook alles te vertellen over de straat. Hij was ook zo'n popi-jopie type en kwam altijd naar buiten als ik uit m'n werk kwam of voor de tuin ging doen ofzo. Ik vluchtte dan altijd ;)
    Ik betrapte hem ook weleens met andere dames terwijl hij een vriendin had ;) Ik was blij toen hij zijn huis verkocht had en verhuisde.

8. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Waar we nu wonen, valt dat tot nog toe, gelukkig wel mee. Maar toen ik nog thuis woonde, bij mijn moeder, waren er meerderen. En die konden het allemaal reuzegoed met elkaar vinden, en hadden uren lang gesprekken met elkaar voor de deur, die stil viel als je langsliep. (Valt gelukkig helemaal niet op natuurlijk ;) )
    Tot vervelens aan toe. Dat uiteindelijk toen mijn ouders uit elkaar gingen, en ze m'n vader al een tijdje niet meer hadden gezien, ze bij mij kwamen vragen of alles nog wel goed ging want ze hadden hem al een poos niet meer gezien. :eek:
    Helaas. Verkeerde van de 2 kinderen aangesproken. ;)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Waar we eerst woonden, hadden we seniorenwoningen tegenover ons (nu ook, maar daar woont een ander slag mensen in). Pfff, zat ook zo'n verveelde roddeltante in een van die huizen. Zodra ze je zag, moest ze naar je toe komen met allemaal l#lverhalen, ze ging zelfs zeggen tegen wie wij niet mochten praten etc. Hallo, mag ik dat zelf nog uitmaken?
    Toen ik net zwanger was en met MvM meedeed, heb ik alleen daarom al gevraagd of ze de flessen bij me in de achtertuin konden zetten. Anders wist de hele buurt dat ik zwanger was via haar. Ze hield namelijk alles in de gaten vanachter de ramen.
    Zodra je ook maar even naar buiten ging, bijv. om onkruid uit de tuin te halen, moest ze 'toevallig' de hond uitlaten (al was die net een uur daarvoor geweest), zodat ze weer kon komen roddelen en kletsen.

10. rums

rums Niet meer actief

Jep naast ons. Maar nu heeft ze ook een licht verstandelijke beperking. Maar ben zelfs gewaarschuwd voor haar. Kinderen hier uit de buurt zijn daar ook altijd belletje aan het lellen.
    Toen ik hoogzwanger was en we de volgende dag naar het ziekenhuis moesten heb ik mijn man opdracht gegeven in het donker de MC in de auto in de kofferbak te zetten. Sochtends logeertas in een boodschappentas gedaan zodat ze niets door zou hebben :D Missie in ieder geval geslaagd.

11. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier geen bemoeizuchtige buren. allemaal tokkies die aan zichelf denken. mocht ik per ongeluk snachts de voordeur open laten staan komen ze ws binnen om te kijken of er wat te halen valt.

tegenover zit een seniorenflat. paar jaar geleden liep ik midden in de winter naar de bushalte bij die flat. komt een oude dame naar buiten op het balkon om te vertellen dat ze precies kan zien wat wij in de douche doen (hebben daar melkglas en de douche voor het raam) en dat we daar wat aan moeten doen. Ik heb gezegd dat ze dan bij de woningbouw moet zijn niet bij ons.
    Nu vinden man en ik het dus leuk om af en toe even een showtje weg te geven in de douche, kan ze lekker kijken:D

12. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Blergh, bij ons 2 deuren verder. Hele behulpzame man maar echt een roddelblad! Iedereen noemt hem "de kaasboer". hihi niemand kent zijn naam maar hij is vroeger kaasboerg geweest, nu met pensioen.
    Echt zo een vies oud dik mannetje zonder voortanden. De buren die tussen ons in woonden kwamen vaak bij hun over de vloer. Ze hebben zelfs de scheidingsmuur tussen de tuinen weg gebroken :$:(
    toen de buren verhuisden begon de kaasboer hele verhalen over die mensen op te hangen dat ze niet goed voor het kind zorgde want ze kreeg nooit snoep, moest verplicht een uur per dag trampoline springen voor de lijn ??? :( etc. etc. Toen wij dus zeiden dat als wij wel eens bij hun gingen eten dat het dochtertje dan ook ijs of vlaai kreeg toen begon hij weer te zeuren dat die mensen zo vies en veel te pittig deden koken (waren Colombianen).
    Mijn andere buurvrouw werkt part-time en laat regelmatig alleen de hond uit. (vaak samen met dochter of haar man). Had de kaasboer een opmerking naar haar gemaakt: de laatste tijd als je alleen de hond uit laat ben je steeds opgemaakt en de hele tijd met je telefoon bezig. :$Wat wil je daarmee zeggen?!?
    Vervolgens begint hij tegen die buurvrouw te klagen dat wij onkruid in de voortuin en aan de buitenzijde van de achtertuin hebben staan en tegen ons beklaagt hij zich over de buren en zegt hij precies hetzelfde.
    Wij maandagavond de GFT bak voor. Die word dinsdagochtend geleegd. Kwam de kaasboer zich beklagen bij ons. We moesten de bak na het legen meteen achter zetten want dat was niet mooi voor het straatbeeld een GFT bak die op de stoep staat. Uhm... wij zijn misschien pas om 6 uur thuis van het werk? Ik had bijna willen zeggen: laat je handjes wapperen.
    Mijn vriend heeft een paar keer gereedschap geleend en wat klustips aan de kaasboer gevraagd. Komt de kaasboer zich tegenover mij beklagen dat mijn vriend geen echte vent is want een echte kerel kan klussen en die blijft proberen totdat het hem lukt....:$:x Nou sorry hoor maar ik wil niet mijn half huis verprutsen omdat mijn vriend moet blijven proberen totdat het lukt...

Deel Deze Pagina