Ik ben zo aan het twijfelen... We hebben de overgordijnen al een tijdje hangen op de babykamer. Maar nu wil ik nog iets voor de ruiten, zodat ik niet volledig in het zicht sta vanaf buiten. Ik zit te twijfelen of ik voor rolgordijnen moet gaan (lichtdoorlatend), of vouwgordijnen of lamellen, jaloeziën..... Het enige dat ik zeker niet wil zijn inbetweens (van die witte gordijnen). Wat hebben jullie voor de ramen hangen??? Het zou bij ons gaan om 3 ruiten, dus 3 vlakken die gevuld moeten worden.
Wij hebben alleen gordijntjes. Maar als ik iets extra's zou doen zou ik rol- of vouwgordijntjes nemen.
Wij hebben ook een rolgordijntje op beide kinderkamers. Zoonlief gewoon een wit en onze dochter heeft een Lief! Rolgordijn.
Bij onze zoon hangen lamellen en gordijnen (alleen die wil geen van beide dicht) . Bij onze dochter luxaflex en lichtdoorlatende gordijnen.
Wij hebben plakplastic op de ruiten zat er al op, rolgordijn hing al en nu hangen er ook nog gordijnen!!
ik heb figuurstickers (decorstickers) voor de ramen naast de overgordijnen.... niet van dat plakfolie, maar echt deco (bloemen, vogels etc)
Wij hebben door het hele huis dezelfde witte vouwgordijnen. Op de kamer van meisje hebben wij verduisterende gordijnen. De vouwgordijnen hangen er voor de sier. Ze kunnen wel naar beneden maar dat doen wij nooit.
We hebben nu lichtdoorlatende witte rolgordijnen maar gaan toch voor of Witte houten jaloezie of witte vouwgordijnen. Geen gewoon gordijnen- vind zo ouderwets en past niet bij raam: we hebben een soort lage zit westerbank onderin
Wij hebben in zijn slaapkamer nu witte luxaflex en daarvoor grijs/zilveren gordijnen, maar dit worden binnenkort witte verduisterende rolgordijnen. Die komen dan in beide slaapkamers en aangezien die aan elkaar grenzen.... lijkt wel zo "netjes" vanaf buiten gezien
Wij hebben vitrage met een decor. Echte kindervitrage. De overgordijnen zijn donkergroen velours, dus wilde iets vrolijks daarbij. Omdat je echt goed binnen kan kijken moest het wel echt een beetje bedekken.
Wij hebben alleen verduisterende overgordijnen. Maar hebben ook een rolluik hangen dus de overgordijnen zijn alleen voor de sier en om het kamertje "af" te maken...
Wij hebben witte luxaflex en verduisterende overgordijnen. Luxaflex hingen er al, dus vandaar dat we die laten zitten.
Zijn er meiden die misschien wat foto's hebben als voorbeeld? Wij hebben best veel raam te vullen: zo'n 4 meter bestaande uit twee grote ramen en een klap-kiep raam. De ramen zijn met kozijnen aan elkaar verbonden, dus geen stukken muur ertussen. Ik wil dus opletten dat het niet te druk gaat ogen, omdat het een hele muur beslaat!
Hier een half verduisterend donkerblauw rolgordijn (hing er al voordat de kamer een babykamer werd) met daarvoor tegen de inkijk een paar kamerhoge, lichtdoorlatende witte dunne IKEA gordijnen met leuke print. (zwarte lijntekeningen van vogeltjes op een boom) Deze hangen over de hele breedte van die wand, maar het is maar een vrij smal stukje.
Een rolgordijntje wat opengewerkt is. Je kan er wel door naar buiten kijken, maar overdag niet door naar binnen.