Hoe pakken jullie het aan? Een paar vragen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Raket78, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Wanneer is een goed moment om te beginnen met de baby-uitzet? Ik weet dat ik nog veel tijd heb en wil niet te vroeg beginnen, maar wil wel nog tijd hebben om (tweedehands) koopjes te jagen op internet. Want dat is ook een kwestie van timing en geluk.

Ik zit te denken aan wat je het beste nieuw kunt kopen en wat tweedehands ook prima is.
    Ik dacht aan tweedehands: alles wat wasbaar is, dus vooral kleding en afwasbaar speelgoed
    Nieuw: niet-wasbare dingen zoals matras, autostoeltje, kinderwagen, voedingskussen

We hebben niet al te veel plek, dus we willen niet meer kopen dan wat nodig is, en alles wat multifunctioneel is, is welkom. Iemand tips?

We hadden gedacht de babykamer bij Ikea te kopen zodra we zijn verhuisd. Ikea heeft normaal gesproken geen levertijd, het is niet duur, het is uitgebreid getest en het ziet er mooi strak uit. Alleen de commodes vind ik niks, ze zien er niet al te handig uit, en met 4 katten wil ik liever niet dat de luiers e.d. open en bloot liggen. Is het een idee om in plaats daarvan een ladenkast te kopen, bijvoorbeeld Malm, en daar een verschoningskussen bovenop te leggen?

Een box lijkt me een handig (zij het vrij groot) onderdeel, maar hier hebben ze hele rare dingen die niet lijken op een box zoals ik die ken, bijvoorbeeld:
    http://i3.squidoocdn.com/resize/squidoo_images/-1/lens10596281_1271762208PackNPlay.jpg
    http://babygearcenter.com/wp-content/uploads/1.playpen.jpg
    Ik vind ze lelijk, en die tweede heeft in mijn ogen zelfs wat weg van een gevangenis voor kleine kinderen. :( Waarom iemand daar een kleuter in zet is mij trouwens ook volstrekt onduidelijk.
    Is de echte, ouderwetse, houten, verstelbare box voor baby's ook in Nederland uit de mode, of heb ik hier te maken met een cultureel verschil en moet ik desnoods maar importeren?

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Houten boxen zijn er nog volop in NL. Begreep dat ze bijvoorbeeld in Zweden ook niet van de boxen zijn dus misschien is dat vooral iets in NL?

Wij wilden voor de 7 maanden redelijk klaar en voorzien zijn van alles voor de kleine dus met bestellen ook rekening gehouden met de levertijden. Wij hebben een groot deel van de uitzet besteld met 22 weken ongeveer en laten leveren 1,5 week geleden. Als je tweedehands spullen wilt aanschaffen zou ik zelf al wel rondkijken omdat het aanbod zo verschilt.

Je kan bijna alles tweedehands kopen, een autostoeltje zou ik zelf alleen echt niet doen ivm veiligheid (behalve als het van goede vrienden is misschien). Je weet niet wat ermee gebeurd is en of hij misschien een keer gevallen is, of dat er een ongelukje mee is geweest.

Een ladenkast kan goed als commode al betwijfel ik of de Malm qua hoogte praktisch is. Mijn commode is bijna net zo hoog als de hemnes ladenkast (hebben wij in de slaapkamer, vrienden hebben deze als commode), een stukje hoger dus.

Mijn doel was met 7 maanden klaar te zijn :). Dat hoeft natuurlijk niet maar het gaf mij wel rust. Nu nog wat kleine dingetjes en alles is zo goed als klaar (lamp, wat dingetjes ophangen).
    Ik heb de tijd tot de 20 weken gebruikt om uit te zoeken wat ik exact wilde hebben.

Veel plezier met uitzoeken!!!

3. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    De baby uitzet ben ik mee begonnen toen duidelijk was dat alles goed zat. Niet alles in een keer kopen maar zo af en toe wat. En idd kan je dat soort dingen tweedehands kopen. Ook de kinderwagen en box bv kan tweedehands. Een matras zou ik sowieso nieuw kopen ja.

Als commode hebben we gewoon een kast/commode met een lade en deurtjes eronder. En dan idd een aankleedkussen er boven op.

Over de box, hier gebruikt volgens mij bijna iedereen t nog. De eerste foto lijkt mij meer een campingbedje en de tweede is ook niet zo handig als de baby klein is. Ik ou er dus een bestellen uit nederland ofzo, want t is wel heel handig.

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Bedankt voor de reacties! Jullie helpen mij enorm!

@Timing: Tja, wanneer weet je dat het echt goed zit he... Ik zou op zich opgelucht zijn als ik een hartslag zie, maar het eerste trimester blijft spannend. Daarna krijg je de nekplooimeting etc. met vervolgonderzoek als er meer dan normaal risico is op een afwijking... En dan de 20 weken echo waar ook nog goed gekeken wordt of alles wel gaat zoals het hoort te gaan... Voor je het weet ben je bevallen! :)
    Ik denk dus dat wij wachten op hetzien van een kataklopje en dan heel rustig wat dingetjes aanschaffen, en dan met meubilair wachten tot we zijn verhuiusd.
    Ik ben realistisch: De kans dat er wat mis gaat, is er, al wordt die kans per week kleiner. Niets is zeker in het leven! Maar ik ga vooralsnog uit van een blakende baby in juni, omdat dat de meest waarschijnlijke uitkomst is. :)

@Autostoeltje: Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in Canada hebben de autostoeltjes een houdbaarheidsdatum, en het is tegen de wet om een autostoeltje te gebruiken dat over de datum is... Aangezien dat met een tweedehands autostoeltje wel erg krap wordt, lijkt een nieuw mij een beter plan.
    Ik heb gezien dat er autostoeltjes zijn die tevens wandelwagens zijn. Kijk, dat lijkt mij nu handig en ruimtebesparend (kleine woning en ook kleine kofferbak voor evt. extra wandelwagen). Wel even uitzoeken of die dingen ook ergonomisch verantwoord zijn, ik wil wel dat de kleine lekker zit en er niets aan overhoudt. :)

@Ikea: Ik geloof niet echt dat Ikea levertijden heeft, maar voor de zekerheid zullen we op tijd iets uitzoeken daar. Qua ladenkasten: De Malm komt in verschillende hoogtes en heeft een la die je met een vingertopje open-en dichtschuift, vandaar dat ik daaraan dacht. Ik weet niet welke hoogte handig is. Borsthoogte misschien?!

@Rare Canadese "boxen": De eerste foto is niet helemaal duidelijk. Er zit een laag bovenop die ervoor zorgt dat het kan worden gebruikt als campingbedje. Haal je die laag weg dan heb je een soort vierkante stoffen mand ter grootte van een wieg waar je kind dan in mag spelen. Lijkt me geen r**t aan voor zo'n kleine (pardon my French :D) en zo te zien is hij niet gebouwd om in te staan, lijkt me een te zacht onderkantje, meer een trampoline... De Nederlandse boxen lijken me veel fijner, daar kun je tenminste je kont in keren bij het spelen!
    Stomme vraag trouwens, maar hoe groot is een Nederlandse box qua omtrek?

Wat je hier ook veel hebt: Wasbare luiers! Het milieuvriendelijke en kostenbesparende trekt mij op zich wel. Maar volgens mij zijn mijn beide zwager/schoonzussenkoppels daar vol goede moed aan begonnen om het vervolgens al gauw op te geven. Dat lijkt me zonde van het geld, en zij zijn ook nog veel minder lui dan wij. Bovendien hebben we geen eigen wasmachine, dus dan wordt het sowieso een moeilijk verhaal...

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Autostoel, de maxi-cosi bijvoorbeeld wordt hier veel gebruikt (pebble en cabriofix het meest denk ik). Deze kunnen ook (met adapters) op veel kinderwagens. Maar het wordt afgeraden om dat in plaats van een reiswieg te gebruiken. Je kindje mag er max 1,5 à 2 uur per dag in en liever dus minder. De platte liggende houding is het beste voor je kindje. Het is echt een autostoeltje en geen vervanger voor de reiswieg. Het is bij ons wel handig om het stoeltje op het onderstel te klikken als we van de auto naar huis gaan omdat hij al gauw zwaar wordt en als ik even de supermarkt in moet sjezen voor iets kleins. Er wordt hier geloof ik een gebruik van maximaal 5 jaar geadviseerd.

Box, geloof dat de binnenmaten hier rond de 95x76 cm zijn. De totale breedte van mijn box is 103 cm.
    Wij hebben straks wel een matrasje in de box want die houten plank vind ik een beetje hard met alleen een boxkleed.

Op babydump.nl kan je een idee krijgen wat hier momenteel verkocht wordt zoal, staan ook afmetingen bij de boxen en commodes, misschien heb je daar iets aan.

Wij gaan voor wegwerpluiers.
    Wasbare luiers worden hier ook wel gebruikt maar wel minder dan pampers (of een huismerk van een drogist/supermarkt).

Of het goed blijft gaan weet je nooit helemaal zeker, wij vonden (ondanks de garantie van de winkel dat je kon annuleren/terugbrengen) het prettig om de 20 wekenecho af te wachten maar er zijn er ook zat die al eerder overgaan tot de aanschaf van het grotere spul. Waar jij je goed bij voelt, en als je tweedehands wilt kopen, loont het misschien de moeite vast een beetje rond te kijken.

6. piepskie

piepskie Lid

26 sep 2012
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Over de maxicosi; in de VS en misschien ook wel in canada worden deze juist heel veel gebruikt als wandelwagen ipv de bak die we hier in Nederland hebben. Tijdens mijn vakantie was ik daar ook over verbaasd, ivm ik ook had vernomen dat dit juist slecht was. Maar waarom gebruiken dan bijna alle mensen in de VS zo'n ding vroeg ik mij af, in Nederland zullen we het toch niet heel veel beter weten? In Nederland zijn er bepaalde mensen/instanties/bedrijven die adviseren om de maxicosi niet langer dan 2 uur te gebruiken, zeker niet als wandelwagen. Echter zijn er ook anderen (in zowel Nederland als het buitenland) die juist zeggen dat het helemaal niet kwaad kan, en dat het soms een beter houding is dan de lighouding.

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik geloof dat het ook nog te maken heeft met de bewegingsvrijheid.

Echter de waarschuwing en richtlijn zal er, naar mijn idee, niet voor niets zijn en ik voel me er goed bij daar rekening mee te houden. Wat een ander daarmee doet zal me een worst zijn (vriendelijk bedoeld hoor :)).
    Echter om een discussie te voorkomen (die hier vaak genoeg voorbij komt over het gebruik ervan om te wandelen). TS weet in ieder geval dat de waarschuwing/richtlijn hier gegeven wordt (o.a. door de fabrikant zelf).

8. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Over de timing: wij hebben ook eea tweedehands gekocht. Dat koop ik zodra ik het tegenkom omdat je nooit weet wanneer je zoiets vindt. Ik heb de wandelwagen ook tweedehands, een bugaboo. De bekleding is helemaal los te halen en wasbaar, zelfs het matrasje kan gewassen worden. Verder de babyfoon,de handkolf en ik zoek nog een tweedehands mobile van tiny love.

Box: ik had in mijn webwinkel laatst een klant uit australie, zelfde probleem als in canada. Zij lieten een box en boxkleed uit nederland komen. Het is handig al denk ik dat je ook zonder kunt. Hier is de standaardmaat 100 x 80 cm (binnenkant).

Een commode moet toch wel zo'n 90 a 95 cm hoog zijn voor een fijne werkhoogte. Misschien tweedehands? Malm is misschien wat laag maar als je handig bent kun je er pootjes onder maken.

Maxi-cosi als wandelwagen zou ik niet doen. Lijkt me niet comfortabel voor de baby en als je hetzelfde bedoelt als dat ik in mijn hoofd heb is het voor jezelf ook niet fijn lopen. Het valt me wel op dat de canadese 'fullsize strollers' allemaal van die buggy-achtige wielen hebben. Nog een cultuurverschilletje dus:)

9. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier pas begonnen met de uitzet na goede 20 weken echo. Ik durfde niet eerder... Ik heb heel veel tweedehands gekocht. Veel kleertjes, de hele kinderkamer inclusief matras, autostoeltje. Dat zijn ook de dingen waar veel geld op te besparen valt. Ik vond het niet eng om de MaxiCosi tweedehands te kopen, wat is nou de kans dat er echt iets mis mee is dat je niet aan de buitenkant ziet? Heel klein volgens mij, en het scheelde 200 euro.

10. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Veel tweedehands ook hier...
    Kinderwagen set ( scheelt de helft) en is goed wasbaar.
    Maxi cosi ( alleen nieuwe hoes in gekocht en ook meteen gecheckt ),
    De hele kinderkamer, alleen een nieuw matrasje vd Ikea geloof ik.
    De box kan ook heel goed tweedehands.
    Nu pas de wishbonebike tweedehands gehaald.
    Badje, tummy tub etc. allemaal geleend, maar zou ik ook tweedehands halen.
    Ergonomische draagzak ( Beco ) ook tweedehands gehaald, maar zoveel gebruikt, die zou ik achteraf wel nieuw gekocht hebben!

Hoop dat je er wat aan hebt!

Ohw en ik zou nu rond de 25 weken alles klaar willen hebben (zie onderschrift;) )

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Autostoel absoluut nieuw kopen! Wbt wasbare luiers; lastig als je zelf geen machine hebt, maar ik gebruik voor 2 kindjes wasbaar. Voor mn dochter al bijna 2 jaar, voor mn zoon van 3 maanden ook! IDEAAL! Autostoel/wandelwagen combi; niet ergonomisch. Ruimtebesparendr is dan een draagdoek. Box; wellicht 2e hands via een nederlandse gemeenschap daar?

12. Hahaa die boxen, herkenbaar! Hier hebben ze ook geen houten boxen en heb er daarom een van marktplaats in nederland gekocht (een ronde die wilde ik heel graag) en mijn ouders opdracht gegeven die voor me mee te zeulen naar hier :D Hij staat nu nog dus is alvast geregeld voor de tweede. Ik zou nooit voor zo'n plastic ding gaan, echt afschuwelijk vind ik ze. Als je er geen uit Nederland kunt halen (wordt miss een beetje duur?) zou ik kijken of je er een kunt (laten) maken misschien?

Qua rest van de babyuitzet, wij hebben bij de eerste met een geboortelijst gewerkt bij een babyzaak maar dat vond ik persoonlijk echt 3x niks. Alles had een lange levertijd en je werd heel erg gepusht om allerlei onzin en dure dingen aan te schaffen. En hij werd pas nuttig na de geboorte maar dan nog kochten mensen 9 van de 10x zelf gewoon iets. Daarom zou ik met kleding ook niet teveel losgaan want wij hebben na de geboorte bijna alles gekregen tot aan een jaar en nu nog krijgen we heel veel, de grootouders blijven kopen ;) Heb nog bijna nooit zelf echt geshopt voor mn dochter op wat kleine dingetjes na.

Als je tweedehands veel aan wilt schaffen zou ik inderdaad wel op tijd beginnen, maar niet voor de drie maanden voorbij zijn. Dat je in ieder geval zekerheid hebt dat alles goed is voor je begint met inkopen. Kleding begon ik trouwens pas mee na de geslachtsbepaling met 18 weken. Kamertje stond bij ons met 30 weken (mede door de lange levertijd maargoed het was ruim op tijd 10 weken van tevoren ;))

Verder qua grote spullen zou ik voor een kamertje tweedehands kijken (staat zoveel op internet en gebruikte kamertjes zien er vaak als nieuw uit) ipv bij ikea, en een kinderwagen zou ik ook proberen tweedehands aan te schaffen. Wij hadden een mutsy transporter voor onze dochter en die hebben we gebruikt tot ze een jaar was, nu hebben we zo'n goedkope buggy van de supermarkt en dat ding is 10x handiger (want compacter) als je weggaat. Maar voor de eerste tijd was die combiwagen wel heel handig want je klikt de maxicosi er zo op. Het wiegje hebben we nauwelijks gebruikt want als we weggingen lag ze maar kort in de wagen dus dan bleef ze vaak in de maxi cosi. Alleen als we echt ergens gingen eten oid dan nam ik die mee. Maargoed die staat hier nu dus ook te verstoffen dus als je goed zoekt denk ik dat je voor weinig geld een hele mooie wagen tweedehands kunt vinden. En alle onderdelen waar het kindje mee in aanraking komt zijn vaak ook wasbaar.
    Wij hadden ook een babybjorn trouwens en die gebruikte ik altijd bij boodschappen doen etc., veel handiger dan die hele wagen meeslepen. Maar op den duur wel zwaar dus was blij dat ik ook een wagen had hoor ;)

Maxicosi zou ik wel nieuw kopen, hangt ook weer van jullie auto af enzo. Wij hadden een easybase voor de maxicosi maar dat vond ik nou niet meerwaarde hebben ofzo. Ging net zo makkelijk met de gordel.

uhm andere tips; als je een bad hebt in je badkamer, dan zou ik geen babybadje aanschaffen. Vond het een onding en meestal namen we haar eigenlijk mee in de douche (we hebben zelf geen bad). Als je een groot bad hebt kun je gewoon zo'n zitje kopen en je kindje in het bad wassen. Scheelt ook weer ruimte ;) Misschien alleen een tummytub voor de eerste tijd maar die hebben wij ook niet gehad eigenlijk.

Dingen die ik niet van tevoren aan heb geschaft maar die wel heel nuttig waren; een wipstoeltje. We hebben de onze toen tweedehands ergens bijgekregen en wat een uitvinding is dat! Dit keer wil ik dus een high tech wipstoel want dat ding was hier echt nuttig.

Qua andere apparaten; babyfoon zou ik wel aanschaffen als je kindje een eigen kamertje krijgt. Anders hoeft het niet natuurlijk. Wij hebben zo'n camera en vind dat ideaal. Gebruik hem nog steeds. Een sterilisator voor flesjes; niet doen slaat nergens op. Tegenwoordig hoeft het allemaal niet meer gesteriliseerd te worden en wij hebben hem in de doos laten staan, nooit gebruikt erg zonde van het geld. Fleswarmer daarentegen gebruik(t)en wij wel volop. We hebben ook een babycook maar die gebruik ik bijna nooit, ik koop alles in potjes. Maar nu ze wat groter wordt gaat hij wel nut krijgen denk ik want ze weigert nu de potjes en wil met ons mee-eten. Dus handig om puree en prakjes te maken. Maar hoef je niet nu al aan te schaffen natuurlijk.

Ohja en een kinderstoel; wij hebben er 3 geloof ik. Een zitverhoger, een ikea kinderstoel en een luxe van mn schoonzus gekregen. Die luxe gebruik ik nooit, die ikea (van stof) hebben we in het begin toen ze net kon zitten even gebruikt maar ze zit eigenlijk altijd in de zitverhoger. Die zit gewoon op een stoel vast en is ook ruimte- en geldbesparend.

Zo heel uitgebreid maar hopelijk heb je er wat aan ;)

13. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ladies... Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd maar ik val momenteel regelmatig om van vermoeidheid!

Autostoeltje moet hier nieuw in verband met de houdbaarheidsdatum. Het is in Canada verboden om een kind per auto te vervoeren in een autostoeltje waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken.

Over de autostoel/wandelwagencombi: Het is onwaarschijnlijk dat ons kindje er langer dan een uurtje per dag in ligt, tenzij we met de auto onderweg zijn (schoonouders is bijna 3 uur rijden). Dit onder andere omdat er ook een draagdoek/draagzak komt (En nee, geen Babybjorn, zo ver was ik inmiddels al!) Mijn schoonzusje heeft een hoop research gedaan en koopt echt geen rommel, ik zal het eens aan haar vragen. Hun wandelwagen zag er echt niet zo enorm uit. :)

Ik weet niet in hoeverre een box überhaupt nodig/handig is als je gelijkvloers woont in een appartementje met 2 slaapkamers.

Zo'n commerciële geboortelijst begin ik inderdaad niet aan; voor je het weet heb je een huis vol flauwekul. :p Ik denk dat we in de eerste instantie alleen basics aanschaffen. Extra dingen zijn zo bijgekocht, en zijn beter in te schatten als we weten wat de kleine voor soort persoonlijkheid heeft. :)

Ik krijg waarschijnlijk weinig tot geen kraamvisite, dat is in Canada niet gebruikelijk. Men gaat er vanuit dat de nieuwbakken ouders te vermoeid en onwennig zijn om zich met bezoek bezig te houden. En eigenlijk hebben die Canadezen daar waarschijnlijk best gelijk in. :D
    Wel zal ik waarschijnlijk een keer in het tweede trimester een zgn. Babyshower krijgen. Dan komen de dames bij elkaar en hebben een soort "hoera, je krijgt een baby!" feestje, compleet met lekkers en met cadeaus. Meestal wordt van de a.s. moeder verwacht dat zij vooraf een wensenlijst opstelt van spullen die zij handig/mooi vindt.

@Luca: Is er een speciale reden waarom je zegt geen Ikea? Wij zijn zelf helemaal gek op Ikea, we houden van strak, modern en toch huiselijk. Het meeste meubilair van andere winkels in Canada is om te janken zo ouderwets, dit geldt ook voor babykamers... Ik heb dan echt het gevoel dat ik terug moet naar de jaren 50. En dan de wieg goed versieren met zgn. bumperpads, strikjes en andere ongein. Terwijl dat niet eens veilig is.
    En dan hangen ze er vaak ook nog eens een zgn skirt onder (soort rokje voor de onderkant van de wieg), want dat is mooi. Over smaak valt niet te twisten...
    Over het badje: Is het niet gevaarlijk en onhandig om je kindje meteen vanaf het begin in bad te wassen? Lijkt me veel te groot voor zo'n kleintje.
    Vertel eens wat over de zitverhoger. Of laat hem anders eens zien. :)

@Nicky Lohs: Webwinkel? Kun je me even een PM sturen? :)

@Soefdeboef: Oei, jij hebt wel wat meegemaakt ja! Gaat het nu goed?

14. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    #14 Agter, 3 nov 2012
    Laatst bewerkt: 3 nov 2012
    Wij hebben hier voor minimaal een paar duizend euro de babykamer ingericht, en uiteindelijk slaapt ze bij ons op de kamer. En kent ze die andere, dure, kamer niet.
    Maxi cosi Mura incl alles gekregen..maar uiteindelijk vindt ze het fijner om gedragen te worden. Dus een ergonomische drager gekocht.
    Een systeem van flessen en spenen icl magnetron sterilisator in huis gehaald, maar de borstvoeding liep gewoon super.
    Minimaal 12 hydrofielen zeiden ze, ik denk dat we er twee per week gebruikten.
    Baby badje incl standaard: dat is denk ik 3 keer gebruikt, we gingen liever samen in het grote bad.
    Box: nauwelijks gebruikt, er liggen nu juist de spullen in waaraan ze niet mag komen.
    Wipstoel: helemaal triest, 2 keer ingezeten, geen succes.

15. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Over de box:
    Achteraf was het hier een onnodige aankoop gebleken, maar dat ligt er maar net aan hoe jij (en je kindje) erin staan.
    Heb wel veel plezier gehad van het boxkleed.
    Uiteindelijk speelde ze voornamelijk op de grond omdat ze zich daar ook beter kon bewegen. En omdat er dan ook zo af en toe speelgoed buiten het kleed terecht kwam, stimuleerde het haar snel tot tijgeren/kruipen.
    Maar wellicht was dat in de box net zo snel gegaan, heb er alleen vaak het nut niet van ingezien....

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Bedankt Agter! Dat klinkt alsof jullie totaal andere verwachtingen hadden van wat praktisch en nodig zou zijn! Veel dingen heb je ook zo gehaald als ze toch nodig blijken. Meeste winkels zijn hier ook dagelijks open en er is een 24-uurs drogisterij in de buurt.
    Ik twijfel inderdaad ook of een box wel zo nodig is in een gelijkvloers appartement. Het is een groot meubel. Maar ik ben van Nederland zo gewend dat iedereen er een heeft...

Wat me trouwens wel zorgen baart, is dat je hier in de meeste huurwoningen geen gaten in de muur mag maken. We hebben bij onze boekenrekken wel zware boeken onderin staan en lichte bovenin, zodat de kans dat de rek omvalt als er iemand aan gaat hangen (we hebben katten) nihil is. Maar de gedachte aan een actieve peuter en niet vaststaand meubilair maakt me wel een beetje bezorgd. Is het wel zo veilig als ik denk? Ik weet, het is nog niet zo ver. Het duurt nog ongeveer een jaar voordat onze ongeboren spruit eens begint te kruipen, maar toch... Denk ik te "Nederlands"? In Nederland had ik altijd alles goed vast staan. Ik heb zo'n overijverige vader die alles goed verankerde. :)

Deel Deze Pagina