Nieuwvliet Bad

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mum1921, 4 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mum1921

Mum1921 Actief lid

26 jan 2022
    395
    93
    28
    We zitten te denken om in aug 2023 naar Nieuwvliet Bad te gaan.

Hebben jullie tips? 2 jongens 3 en 1 jaar dus de natuurwandelingen die ik zag staan vallen af ivm kinderwagen.

Wat is een kindvriendelijk goedberdikbaar strand, leuke parken?

Restaurants

En welk park, ik zag Landal en Roompot, zijn er nog huisjes of parken wat goedkoper?

Ik heb al gezien Sea Life, Brugge, en nog veel te zien en doen maar ben benieuwd naar dingen voor jonge kids

Alvast bedankt.

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    #2 consider, 5 jan 2023
    Laatst bewerkt: 5 jan 2023
    Wij zijn vorig jaar in Roompot Nieuwvliet bad geweest. Wij zaten in een groot 8 persoonshuis met rietendak. Huis was net een paar maanden oud. Overal in huis zat (naar wat later bleek) rietluis, over de bedden, nachtkastjes, vensterbanken, in de badkamer. Konden zelfs niet buiten zitten want ook op de buiten tafel overal rietluis. Tevens hadden wij lekkage in de keuken, de droger deed het niet naar behoren en hebben midden in de nacht 2x gehad dat het brand alarm uit het niks af ging.
    Roompot deed hier net niks aan....ander huis zonder rietluis hadden ze niet beschikbaar want het was zomervakantie en het park zat vol.
    Uiteindelijk hebben we 200 euro terug gekregen en een etensbon ter waarde van 100 euro.

Het is verder een leuk park, met een leuk zwembad....maar de huisjes, schoonmaak en de medewerkers vielen ontzettend tegen.

Onze kinderen zijn al wat ouder, wij zijn naar middelburg, sluis, knokke en brugge geweest.

Mum1921 vindt dit leuk.
  3. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Wij zijn 2x in Roompot Nieuwvliet Bad geweest.
    In mei 2021 en in februari 2022. Wij zaten 2x in een villa huisje wat echt perfect was. Nieuwe huisjes en alles keurig netjes. Denk dat @consider pech heeft gehad met het huisje.

Zwembad is niet heel groot maar wel mooi en hebben ons hier prima vermaakt met 2 kleintjes. Voor grotere kinderen hebben ze super leuke glijbanen. Ik vind vooral de rust en ruimte in Zeeuws Vlaanderen heel prettig. Geen overvolle stranden. En toch genoeg mogelijkheden om erop uit te gaan. Wij zijn o.a. naar Breskens (vuurtoren), Sluis (erg leuk gezellig dorpje), Cadzand en Brugge geweest. Als je het park afloopt loop je zo over de brug het strand op. Met de auto ben je ook zo op andere stukken strand. Leuke strandtenten. Enige wat ik heb gemist in mei 2021 (coronatijd) waren strandbedjes. Geen idee of dit er normaal gesproken wel is? In mei 2021 was ik hoogzwanger en heb ik dit wel gemist.

Voor deze voorjaarsvakantie zijn wij ook weer aan het kijken maar wellicht gaan we nu voor iets anders. Vind de afstand (vanuit Gelderland) wel echt een nadeel als je voor een weekend of midweekje gaat.

Lees dat jullie ook met 2 jonge kids zijn. Ik vond het met kleine kids echt ideaal.. de rust, ruimte, overzichtelijkheid, genoeg te doen op korte afstanden.

Mum1921 vindt dit leuk.
  4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Wij zijn in de mei vakantie 2022 naar roompot nieuwvliet bad geweest. Wij waren ook tevreden erg mooie huisjes en leuk park. Mooi aangelegd ook.
    We hadden wel wat gedoe met de cv ketel die maar aanging en echt niet nodig was waardoor 't soms warm was in 't huisje maar verder wel genoten

5. Mum1921

Mum1921 Actief lid

26 jan 2022
    395
    93
    28
    Ja klopt. Jonge kids dan 1.5 en 4 jaar.
    Brugge heel mooi, maar ben er in 2012 geweest gevaren, bierproeferij was echt leuk maar vraag me af of we dat nu met een 1 en dan 4 jarige moeten doen. Vuurtoren of bijv een kleiner plaatsje wellicht leuker voor ons

6. Gloveforever

Gloveforever Actief lid

21 nov 2022
    182
    218
    43
    Vrouw
    Ik heb zelf niet in Nieuwvliet-Bad gezeten (wij kamperen al jaren daar in de buurt) maar qua activiteiten kan ik wel iets zeggen. Als je in Roompot zit, steek je idd zo ze brug over naar het strand: De Verdronken Zwarte Polder. Heel leuk voor jouw oudste kindje: krabbetjes vangen. Dat doen heel veel ouders daar met de jongste kinderen. En -uiteraard- haaientanden zoeken. Verder is er een speeltuin bij Groede Podium, wat heel leuk schijnt te zijn. Of een pony stapritje bij Côte D’Ôr Manege.

7. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Groede podium is heel leuk vanaf Roompot, in de zomer ook spring kussen festival. Verder lekker naar t strand, brug over en spelen maar!

8. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Wij zijn hier in de zomer van 2021 geweest, heel leuk nieuw park met mooi zwembad en een leuke kleine binnenspeeltuin. Het strand vlakbij maar voor een strand met leuke strandtent moet je iets verder. In Breskens zit een fantastisch tapas restaurant en een hele leuke speeltuin met restaurant. Hou er rekening dat alles ver weg is, je zit echt een beetje aan het einde van de wereld. AH is een kwartier rijden bijvoorbeeld, vonden wij met kleine kinderen niet zo'n probleem maar als je heel veel uitstapjes wilt maken wel.

Deel Deze Pagina