Aangezien we onze accommodatie in de Ardèche ‘slechts’ 2 weken kunnen boeken, hebben we nog zo’n 4 dagen om iets anders te boeken. Wat is er mooier dan de vakantie af te sluiten in Disneyland?! Een paar vraagjes voor de ervaringsdeskundigen: - Als we zaterdag aankomen, willen we eigenlijk ‘even’ naar de Eiffeltoren en wellicht nog een highlight. Waar kunnen we het beste overnachten als we de dag daarna vroeg in Disney willen zijn? - Ik twijfel tussen de volgende hotels: Disney Santa Fe (het goedkoopst en 2 persoonsbedden) Disney Cheyenne (waarom heeft deze 3*** tov Santa Fe?) Disney Newport Bay Club (omdat deze toch iets dichterbij het park is) Iemand advies voor ons? verschil met het duurste en het goedkoopste hotel is € 250,-. Is dat het waard voor Newport Bay?
Ik ben nog niet in New Port bay geweest maar alleen al voor het zwembad en omdat het dichter bij is zou ik dat al doen. De rest is toch weer een stuk verder, ik vind het ideaal even terug te gaan tussendoor. De kamers lijken mij ook groter bij New Port.
Persoonlijk heb ik geen ervaring met Newport Bay. Maar als het €250,- scheelt dan zou ik zeggen boek het goedkopere hotel en geef die €250,- dan ter plekke uit. Disneyland is op zich al duur genoeg. De afstand tot het park is ook goed lopend te doen.
Ik heb ervaring met alledrie de hotels die je noemt. Newport Bay is een leuk hotel en qua ligging fantastisch (pal naast de Disneyvillage, aan het meer), maar ik zou het de 250 euro extra niet waard vinden. Het is niet heel veel luxer en de kamers zijn volgens mij ook niet heel veel groter, alleen anders gethematiseerd. Tussen Cheyenne en Santa Fe zit echt geen verschil, ze liggen ook direct naast elkaar. Allebei leuke hotels met vrolijke thematisatie, prima qua comfort. Cheyenne heeft wat meer speelgelegenheid, maar in mijn ervaring wordt dat toch weinig gebruikt, aangezien je meestal in het park bent. De wandeling naar het park is prima te doen (ik denk een kwartiertje lopen of zo?), maar er rijden ook de hele dag pendelbussen.
Wij gaan in de voorjaarsvakantie, hebben maandag-woensdag new port bay geboekt en zondag een budget ibis tussen disneyland en de stad parijs (ibis budget Marne la Vallée Pontault Combault). Geen idee wat we daar gaan aantreffen maar het heeft 4 bedden en ontbijt voor minder dan 100 euro. Plan is om zondag op tijd te gaan rijden en dan in de middag een korte tour door parijs te pakken, op tijd naar bed en dan maandag naar disneyland!
Ik ben in Cheyenne en in New Port Bay geweest, en het nautische thema in NPB vond ik echt niet bijzonder aansprekend. Het is ook een mega hotel en iedereen moet door dezelfde lobby, terwijl het bij Cheyenne aparte gebouwtjes zijn, lekker rustig. Afstand is ook niet heel veel groter van het park. Ook als het dezelfde prijs zou zijn, zou ik Cheyenne nemen (maar dat is mijn voorkeur).
Newport Bay vonden wij te massaal. Als je bij het hotel was en je hebt een kamer ver weg ben je nog zo 20 minuten onderweg. Ik zou zelf voor Cheyenne kiezen is ook aan te lopen eventueel. Maar ook met de pendelbus. Onze favoriet is Seqouia Lodge.
Welke periode gaat het over? In de zomervakantie is een zondag erg druk, het is dan sowieso erg druk. NPB is niet bijzonder. De stap naar Marvel is heel groot en de afstanden schelen niet extreem veel. SQL vond ik leuker dan NPB en ongeveer even ver lopen als dat eventueel een optie is, heeft ook een zwembad.
Nu zijn de tarieven ineens hoger… weet iemand of dat fluctueert of gaan ze alleen maar stijgen? Zo irritant!
Kijk sowieso even of het via de franse of duitse disney site goedkoper is. Wij hebben toen via de franse site geboekt...scheelde best wat geld. Ik ben fan van new port bay. Wij hadden een compass club kamer en ontbeten in het kleinere restaurant. Loopafstand van het park vond ik heel erg prettig. Sequia lodge ben ik ook ene keer geweest...vond dat hotel erg donker en niet zo sfeervol.
Wij zijn toen naar NPB geweest vanwege de afstand tot de ingang en het zwembad. Zwembad vonden we erg fijn om te hebben. We waren er 5 dagen, dus afwisseling met zwemmen was fijn. Alleen bij ons kon je niet bij het meertje direct rechtsaf, dat was een bouwplaats. We moesten toen helemaal om het meer lopen. Dat was minder. We zaten daar in een van de zijvleugels en de jongens vonden het geweldig om door die lange gangen te lopen. Elke keer links rechts, was echt een spelletje voor ze. De kamers in NPB zijn wel groter dan in bijv Cheyenne. Niet veel, maar er staat in ieder geval wat stoelen en een tafeltje in. Als de jongens sliepen, hoefden wij niet op bed te zitten. Maar goed, wij gingen er heen toen we 10 jaar getrouwd waren en hadden het extra geld er daarvoor wel over. Ook is het niet zo dat we regelmatig gaan; grote kans dat dit de eerste en enige keer is geweest met de jongens. Dus het is echt wel een ervaring voor ze geweest, het totaalpakket.