Wel of niet zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Liefdeee, Apr 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liefdeee

Liefdeee Lid

Apr 7, 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Omdat het voor mij allemaal nog nieuw is, en dit de allereerste poging van mij wordt om zwanger te raken ben ik benieuwd naar een aantal dingen! Op internet word ik zo overspoeld met allerlei informatie dat ik het eventjes niet meer weet..
    Ik ben net een maand geleden gestopt met de pil. 24 maart ben k ongesteld geworden, en via de ovulatie berekening zou op of rond 7 april, vandaag dus, mijn ovulatie plaatsvinden. Nu heb ik vanochtend 'geklust', (zoals dat hier genoemd wordt ;)) en ben ik benieuwd wat ik nu kan verwachten.
    Moet ik rustig afwachten op mijn NOD met het testen? Of is het slim om een vroege test te doen? En zijn er ook dingen die ik kan doen om de innesteling zo goed mogelijk te bevorderen?
    Wat ik me ook afvraag is of het ook uitmaakt dat ik nog maar net gestopt ben met de pil? Of maakt dat niet uit?

Liefs!

2. ellada

ellada Fanatiek lid

May 23, 2014
    1,003
    165
    63
    Het maakt zeker uit dat je net bent gestopt met de pil, vaak duurt het zeker een paar maanden voordat je een min of meer regelmatige cyclus hebt en je met enige zekerheid kan zeggen wanneer je eisprong is. Je cyclus is niet automatisch 28 dagen zoals toen je de pil slikte en je eisprong niet persee vandaag, een computer kan je dat helaas niet vertellen. Als ik jou was zou ik de testen voorlopig lekker laten liggen, er even niet mee bezig proberen te zijn (moeilijk I know) en vooral seks hebben omdat je het leuk vindt! Foliumzuur is natuurlijk wel belangrijk, maar andere dingen (temperaturen, ovulatie testen, etc) zou ik zeker laten tot na je eerste echte menstruatie (je laatste bloeding was dat nog niet, dat was nog een onttrekkingsbloeding).

Succes, ik hoop voor je dat het snel raak is! Maar raak niet in paniek als je lichaam even de tijd nodig heeft om weer een 'natuurlijk ritme' te vinden! Om dit laatste te voorkomen zijn wij zelf pas begonnen toen mijn cyclus redelijk regelmatig was, voor mij was dit 4 maanden na verwijderen Mirena en toen was het snel raak! ;)

3. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Hoi liefdee,

Leuk dat jullie ook voor een kindje willen gaan:)
    het liefst wil je zodra je besloten hebt om een kindje te willen zo snel mogelijk zwanger worden. Dat is ook heel logisch maar het gemiddelde ligt op ongeveer een jaar.
    Maar misschien is het bij jou ook wel veel eerder, dat weet je niet.ik hoop het voor je!
    ikzelf ben na 20 jaar pilgebruik in februari gestopt, en heb 37 dagen later mn natuurlijke menstruatie gehad.
    mijn eisprong heb ik op weten te sporen met ovulatietesten en door te temperaturen. Nu is 19 april mijn nod, naderende ongesteldheidsdag.
    ik ben begonnen met temperaturen en ovulatietesten na mijn eerste natuurlijke menstruatie. In tussentijd kun je ook een eisprong hebben en dus zwanger worden.
    ik zou als ik jou was na je eerste menstruatie gaan testen mocht je dat willen. Zo krijg je wel meer inzicht in je cyclus.
    heel veel succes!

4. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

Feb 19, 2015
    2,068
    39
    48
    Via berekening via internet of een app is helemaal niks te zien. Het zou rond de 14 dagen na je eerste menstruatiedag zijn, maar ieder lijf verschilt...dus het zou wel heeeeeel toevallig zijn als jij het precies raak zou hebben. Ik zou inderdaad nog niet testen...
    Mocht je het toch willen doen, dan zou ik het ruim na de verwachte menstruatiedatum doen... (dag 40 ofzo)...

Succes!

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Vroeg testen net na je ovulatie heeft sowieso geen zin, je ei is dan nog niet ingenesteld en je hcg lang niet hoog genoeg. Er zijn mensen na 1 maand zwanger maar vooral een heleboel niet. Ook is 1 keer seks op de precieze dag geen garantie voor een zwangerschap.

Mijn advies; ik zou vooral relaxed doen in het begin. Foliumzuur pakken en gewoon een paar maanden seksen zonder ovulatie testen, temperaturen en weet ik het. Zo stap je er voor mijn gevoel het meest prettige in.
    Laat de vroege testen ook zitten. Stel je voor hij slaat positief uit en je krijgt daarna je menstruatie dan is dat echt een domper en overal wordt gezegd dat vroeg testen helemaal niet handig is. Er kan nog zoveel verkeerd gaan met het vruchtje op dat moment. Ik wilde dat in ieder geval echt niet weten. Nog een rede om er niet aan te beginnen is dat je dan maandelijks voor je nod zit te testen waardoor je er juist meer op gaat letten en je menstruatie misschien des te langer uitblijft.
    Gemiddeld doen mensen er een jaar over en ontpillen kan echt lang duren. Let gewoon een beetje op je cyclus en ga om de dag of 2 dagen seksen. Elke dag wordt de kwaliteit van het zand slecht van en de lol gaat er dan op ten duur ook een beetje af.

Een andere hele belangrijke; symptomen zeggen voor iedereen iets anders. Pijnlijke borsten zijn bij de een een teken van ontpillen en bij de ander een teken van zwangerschap. Dit zorgt voor zoveel ongelukkige meiden :(

Zo...uuh... sorry, het klinkt bijna ontmoedigend maar zo is het niet bedoeld! Het is enorm speciaal om samen voor een kindje te gaan en spannend en leuk tegelijk. Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat het belangrijk is je niet te gek te laten maken en je er niet ineens totaal op te storten. Als het dan niet gaat zoals je wilt word je er zo ongelukkig van :( been there, done that. Ik heb ook jankend op de bank gezeten dat het vast nooooooit zou lukken en ben toch echt zwanger.

Het is iets moois maar ook vooral iets waar je echt geen inbreng in hebt (ja natuurlijk moet er wel seks plaatsvinden ;) ) het komt zoals het komt.

Heel veel succes!! Hopelijk is het snel raak :D

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    ik zou inderdaad eerst eens kijken wat je cyclus doet. Het wil niet zeggen dat deze gelijk 28 dagen is. Apps zijn maar een berekening en zegt niet veel voor dit moment

7. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

Sep 3, 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Bijna alles is al gezegt. Apps zeggen niets, je eisprong word door vele factoren ook nog een beïnvloed. Als je b.v. ziek bent/ben geweest kan deze uitstellen ook door stress!! Dus maak je vooral niet te druk je bent nog maar net begonnen!
    ik zou dat tempen en ovulatietesten lekker even achterwege laten en gewoon van elkaar genieten en rustig afwachten, hoe moeilijk dat ook is! Na een half jaar is het vroeg genoeg om eens aan ovulatietesten gaan denken.
    je kan wel in de app alles bijhouden. Verder kan ontpillen even duren, niet altijd hoor! Ik was meteen redelijk stabiel rond de 30 dagen. En ik heb de pil bijna 20 jaar geslikt!
    Geef je lijf de tijd, slik foliumzuus, lekker vrijen als jullie daar zin in hebben ( om de dag schijnt het beste te zijn) en vooral niet stressen! Dit werkt echt tegen! Succes!

8. Liefdeee

Liefdeee Lid

Apr 7, 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Superlief jullie reacties! Ik weet dat ik het allemaal ook een beetje snel wil hoor, haha. Komt doordat ik er al een hele tijd naar uit kijk en we afgelopen maanden samen hebben besloten om er voor te gaan!
    Ik ga het rustig afwachten, en het een beetje laten bezinken en zien wat er komt.
    Hartstikke bedankt!!

9. Noppie87

Noppie87 Lid

Mar 6, 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Liefdeee,

Zoals de andere meiden al aangeven, zou ik het gewoon even afwachten.

Nadat ik gestopt was met de pil, dacht ik de eerste maand al over tijd te zijn, maar later bleek ik een cyclus van 34 dagen te hebben. De eerste maanden is het d.m.v. een computer/app moeilijk te berekenen wanneer je ovulatie is, eerst moet je bekend worden met je cyclus.

Maar er zijn genoeg meiden die wel al de eerste ronde zwanger waren, dus het kan altijd dat je goed geklust heb!

Share This Page