Hoi Allemaal, Ik ben bijna 9 weken zwanger van onze 2e. Ik heb een zoontje van 14 maanden. Ik heb al vaker horen zeggen dat bij een tweede zwangerschap je buik sneller groeit. Dat klopt. Maar is het ook zo dat je de baby eerder voelt? En zo ja vanaf wanneer kan dat dan? Liefs Totje
volgens mij voelde ik mijn zoontje rond 16 weken en nu rond 13/14 weken...weet het niet meer helemaal zeker.
Ik hoop daar binnenkort achter te komen mijn dochtertje voelde ik al vrij snel, met 16 weken dus ben benieuwd. Groetjes Lin79
Jaa! Voel deze beeb sinds deze week! Heel af en toe nog maar en heel zacht zeg maar....maar duidelijk de beeb.
Hier ook al een paar dagen geleden! Maar zeker nog niet vaak ofzo hoor... Verheug me er wel weer ENORM op...
Ik voelde het dit keer later als destijds bij mijn dochter. Die voelde ik al met 15 weken maar dit kindje is helemaal rustiger heb ik het idee.
Ik voelde en zag mijn zoontje voor het eerst schoppen met 17 weken 3 dagen, kon naarmate de dagen verstreken ook echt al contact leggen dat hij reageerde op mijn hand bv. In deze zwangerschap heb ik de placenta voor liggen en tot op heden kan ik niet zeggen de baby goed gevoeld te hebben zoals ik eerder mijn zoontje zijn bewegingen heb gevoeld ook als ik denk iets te voelen en daar met mijn hand druk of bewegingen maak komt er geen reactie, misschien over een paar weken ?!
Ja, ik voel deze baby veel eerder dan de vorige. De vorige keer heb ik die heel laat gevoeld, en dan heel weinig ook, tijdens hele zwangerschap eigenlijk weinig tot niet! Maar nu voel ik de baby al rond 12/13 weken, heel vroeg weet het, heel raar, als je bedenkt dat ik onze dochter pas na 22 weken heb gevoeld! Wb buik moet ik zeggen dat dit bij beide keren ongeveer hetzelfde is, misschien zie je het eerder dat je zwanger bent bij je 2de zwangerschap maar wb omvang buik is het bij mij nu wellicht iets minder dan eerste keer!
mijn dochter voelde ik vanaf week 16 elke dag, nu voel ik het pas vanaf week 18 en pas vanaf een week elke dag. mijn placenta ligt nu aan de voorkant en bij de eerste aan de achterkant.
Ik dacht al dat ik waanideeen had. Ik voelde mijn dochter ook pas rond de 18 weken en nu zit ik soms savonds op de bank en voel ik al iets wat daarop lijkt, ik dacht dat ik gek was zo vroeg, maar blijkbaar is dat dus niet zo als ik jullie ervaringen lees, heb het idee dat de beeb deze keer ook drukker gaat zijn als mijn eerste, die voelde ik wel maar die was heel rustig, nu voel ik al echt gespartel zeg maar, moeilijk uit te leggen...
Hallo, Mijn zoon voelde ik pas vrij laat, rond de 20 weken... Nu denk ik af en toe dat ik de kleine al voel en zo te lezen kan het dus blijkbaar wel al! Super zeg!