Is een werkgever verplicht?

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 2 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    Is een werkgever verplicht om je de gegevens van de bedrijfsarts te geven?
     
  2. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Dat je een telefoonnummer krijgt oid? Ja dat zijn ze verplicht.
     
  3. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    Ja dat bedoel ik idd
     
  4. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja, dat is een werkgever verplicht.
     
  5. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat de.... Ik ben wel benieuwd naar de reden. Is wel heel slecht als je er om vraagt en ze geven die gegevens niet!
     
  6. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    Mijn leidinggevende geeft dus het telefoonnummer niet, door iemand anders op kantoor werd gezegd als wij vinden dat het nodig is de bedrijfsarts in te schakelen doen we dat, maar heb het na gevraagd bij de huisarts of ik gewoon recht heb op de bedrijfsarts en dat heb ik, maar zij geeft dus de gegevens niet, vandaar de vraag.
     
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij ons is het ook zo dat je de bedrijfsarts niet rechtstreeks zelf mag bellen. Dat gaat altijd via de werkgever. Ik ben ooit zwangerschapsgerelateerd ziek gemeld geweest. Ik moet bij de arbo-arts komen en in hun brief stond nadrukkelijk dat als ik op dat moment van die afspraak niet kon, dat ik niet zelf contact met hun mocht opnemen maar dat mijn leidinggevende dat moest doen.

    Dus ik denk niet dat ze verplicht zijn om je de gegevens te geven. Ik denk wel dat ze verplicht zijn om dan voor jou contact te leggen als je daarom vraagt.
     
  8. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Bij ons gaat het idd ook zo.
     
  9. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    En als ik er om vraag op advies van mijn huisarts, moeten ze dan hier iets mee doen?
     
  10. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ja dat lijkt me wel. Maar ik zou ook vooral in gesprek blijven met je leidinggevende.

    Ik snap trouwens niet dat jouw leidinggevende de bedrijfsarts nog niet heeft ingeschakeld.
     
  11. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    Met mijn leidinggevende valt helaas niet te praten. Toen ik belde om me ziek te melden (angst/paniekstoornis diagnose gekregen en hyperventilatie) kwam het er op neer dat ze vond dat ik me aanstel, heb ik ook een topic over geopend.
     
  12. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Dit gaat via je werkgever. Ik werk veel samen met onze Arbo arts en ook wij geven deze gegevens niet aan onze werknemers. Jij kunt zelf een gesprek aanvragen met je Arbo arts bij je werkgever. Een goeie werkgever stemt hierin mee. Zijn er directe conflicten op de werkvloer en heb je hierdoor te maken met spanningen, zou een gesprek met je leidinggevende ook een optie kunnen zijn.
     
  13. Tiniedice

    Tiniedice Bekend lid

    4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je werkgever is wel verplicht je deze gegevens te verstrekken. Daarnaast kun je ook via zp je vragen daarover stellen bij het UWV. Zij zijn ook op de hoogte van de geldende regelgeving.
    Succes en balen dat je nog steeds tegen een muur aanloopt bij jouw stomme leidinggevende. Heb je vorige topic ook gevolgd en vind het zo irritant dat in deze tijd, wanneer jouw aandacht bij je vader zou moeten kunnen zijn, je zoveel energie kwijt bent aan je werkgever!
     
  14. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    Klopt, geeft echt alleen maar meer stress! Angst/paniek word hierdoor ook ergens en dat is dus echt niet de bedoeling!
     
  15. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Daarom snap ik ook niet dat jouw leidinggevende niet meteen de bedrijfsarts heeft ingelicht. Ik heb je topic toen ook gevolgd en toen was al duidelijk dat jullie sterk in visie verschillen en dat dit uit zou gaan lopen op een arbeidsconflict.
     
  16. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    Ik ben nu bijna 2 weken ziek gemeld, zou de bedrijfsarts vanzelf contact op nemen na een langere tijd?
     
  17. Kiekies

    Kiekies Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Lijkt mij van wel. Tenzij je leiding gevende dus de arbo niet inschakelt. Ik zou per email een verzoek indienen tot contact met een arts. Heb je het in ieder geval ook zwart op wit.
     
  18. Tiniedice

    Tiniedice Bekend lid

    4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af of ze je wel echt ziek hebben gemeld. Ik heb dit in het verleden ook meegemaakt, maar of ik was niet ziekgemeld of werd elke keer vlak voor een oproep van de bedrijfsarts weer een paar dagen betergemeld. Toen heeft de bedrijfsarts me zelf gebeld om een afspraak te maken en kwamen we er tijdens het gesprek achter dat de werkgever niet het beste met me voor had en heeft de Arboarts mijn ziekmelding laten staan, ondanks het arbeidsconflict wat hieruit voortvloeide met mijn werkgever. In mijn belang.

    Ik zou echt achter de gegevens van de Arboarts aan gaan.
    Succes.
     
  19. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Het zou kunnen zijn dat ze geen bedrijfsarts hebben...
     
  20. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    Nou vanmorgen dan een mail dat ze mijn mail ontvangen hebben met de aanvraag naar de bedrijfsarts. Blijf nu dus gewoon ziek gemeld.
     

Deel Deze Pagina