hoe geven we dat het beste aan als we de geboorte kaartjes sturen? moet ik ze echt allemaal na bellen? of tja hoe? de reden waarom ik dat niet wil is omdat ik zelf helemaal te buiten ben gegaan en meestal hun smaak mijn smaak niet is.en ik liever iets wil (geld of cadeaubon voor de baby) waar we dan wat aan hebben en zelf kunnen kiezen
HIer heb ik als het over de babykamer ging ect geroepen dat ik te weinig kast ruimte had, want ik had al zo veel kleertjes. Dus ik heb maar twee pakjes gekregen van mensen in een wat grotere maat. Dus helemaal niet, want daar had ik nog niet zo veel in. Op die manier is het bij mij dus gelukt. Op een geboorte kan inderdaad ook gewoon een envelopje staan. Je ziet het steeds meer. (niet mijn ding, en daar vraag je niet om. Maar ik zou er wel naar luisteren als het er op stond)
Ik zou zelf niet voor een cadeautip gaan op het kaartje. Vind het dan net alsof anderen verplicht zijn wat mee te nemen als ze komen. Maar dat ik het niet doe, wil natuurlijk niet zeggen dat een ander het ook moet laten . Trouwens zelf nog nooit een kaartje gehad met een cadeautip. Er zullen ook wel mensen zijn die vragen of er nog wensen zijn als cadeautje en heb ik wel een lijstje met dingetjes om te vragen. Ik vind dat het kraambezoek komt om de kleine te bewonderen en de ouders te feliciteren en een eventueel cadeautje vind ik echt bijzaak. Er zullen altijd wel mensen zijn waar je spullen van krijgt waar je niets mee kan, ookal heb je een lijstje (mijn schoonmoeder vraagt elk jaar een verlangenlijstje met mijn verjaardag en maak er dan speciaal een voot haar maar ze koopt altijd iets wat ze zelf leuk vindt om te kopen).
Tja, veel mensen,willen het niet, maar ik zou dat nooit zeggen. Mensen kopen iets voor je en daar zou ik dankbaar voor zijn.
Wij hebben wel eens ooit een kaartje gekregen waar een visitekaartje bij zat waarop stond dat ze geen kado, kleertjes of iets dergelijks wilde hebben, maar als mensen dan toch iets wilde geven een schenking naar een rekeningnummer van een door hun uitgekozen goed doel.... Je ziet het steeds vaker hoor, zo'n kadotip op een geboortekaartje. Vrienden gaven een kraamreceptie en onder het adres stond kadotip (envelop) Zelf vraag ik altijd als ik bel voor en afspraak of er nog dingen zijn die ze kunnen gebruiken....
Ook ik heb het nog nooit gezien op een kaartje. Nu krijg ik ook niet heel erg veel geboortekaartjes (lees hooguit 2x per jaar) Ik heb een beetje hetzelfde idee als jouw titel zegt. Alleen niet om dezelfde reden. Na twee zoons krijg ik nu een dochter. Als de dood ben ik dat mensen allemaal met zuurstokken roze aan gaan komen! Echter denk ik hier : Mensen die komen hebben goede intenties (anders zouden ze er tijdens mijn kraamweek echt niet inkomen) alles wat ze mee nemen zou ik dankbaar voor zijn. De meeste mensen vragen wel of je nog iets nodig hebt. Ik ben dus overal dankbaar voor omdat mensen het met liefde hebben uitgezocht. Als het niet geheel mijn smaak is dan trek ik het een dagje aan en zorg uiteraard dat er een foto van is. Echter als ik zoiets op een kaartje zie staan zou ook ik mij er wel aan houden. We gaan hier maar niet te veel kleertjes kopen. Als ik toch nog te kort ga komen dan kan vaders altijd nog wat bij gaan halen
Ik zou dan eerder van te voren iedereen een hint geven, dan dat ik een cadeautip op de kaart zou zetten. Ik vind dat niet passen op een geboortekaartje (je geeft een baby toch geen geld? ). Wij hebben wel eens een geboortekaartje gehad met een regenboogrekeningnummer er op, zo stom! Heb expres een cadeautje gehaald, flauw van me he haha.
Wij verwachten ons derde kindje (lees derde zoon) en ik heb op het kaartje nu dit erbij gezet: Kleertjes, beertjes en andere dingetjes heeft (naam) in overvloed, zou U het erg vinden als hij daarom één envelop (niet uitgeschreven maar als plaatje zie je dat) vroeg? Ik heb iedereen al verteld dat wij echt veel te veel kleding hebben en ik bijna kan zwemmen in al die knuffels dus hoop dat het niet verkeerd begrepen word. Ik zou het gewoon enorm zonde vinden als mensen geld uitgeven voor een kado en ik er niet eens gebruik van kan maken omdat ik er al teveel van heb. Dan liever kadobonnen of geld (of niks, maakt mij ook niet uit hoor) zodat ik dan zelf een groter ding kan kopen wat ik te duur vind als kraamkado voor een persoon bv.
Ik vind het onbeschoft om geld te vragen. Mensen komen voor de baby, niet om een rekening te spekken......Tja niet jouw smaak? Dat gebeurt hier ook, dan liggen die kleertjes op het kdv (reserve kleding) of geef ik eerlijk toe en hoop ik op de bon......
We hebben mijn ouders en schoonouders het woord laten verspreiden dat ik absoluut niet houd van roze, roeseltjes, randjes en kantjes.. En toen werd onze dochter geboren, het eerste wat we hebben gedaan.is roze kleertjes kopen want die moest mijn prinsesje wel hebben. Oooh wat heb ik dat nog vaak te horen gekregen haha. Onderhand is wel een beetje bekend dat ik erg gek ben van z8, lief lifestyle ed en dat die kledingstyle ons ook aanstaat. Als we een meisje krijgen weet met nu dus wel wat we leuk vinden, en voor.een jongentje vind ik heel veel.dingen.leuk. Wij wouden het niet op t kaartje zetten. Wel hadden we erop staat dat we graag wouden dat men zou bellen van te voren, de meesten hebben toen wel gevraagd of we nog wensen hadden. We hebben toen nog veel cadeaubonnen gekregen waar we ook heel erg blij mee waren. En qua kleertjes heeft bijna iedereen onze wens gerespecteerd, bijna..
hier hadden wij toen bij de eerste een los kaartje bij de geboortenkaartjes gedaan met kado tip...(het kon niet meer op het kaartje)
Ik zou een los briefje bij het kaartje insluiten en vriendelijk zeggen dat je alle cadeaus op prijs stelt maar dat er gelukkig al ruimschoots kleding is. Heb zelf een keer een kaartje gekregen met een envelopje en daarbij geschreven het duidelijke verzoek om geld te geven, dat vond ik persoonlijk erg ver gaan.
Hmm, ik ben denk de enige die het echt not done vind om zelfs bij,kraamcadeautjes al een kadotip te geven. Wees blij dat mensen komen en ook nog de moeite nemen om iets te kopen. Ik heb bij de eerste ook van die boxpakjes gehad die ik vreselijk vind, maar ze zijn lekker warm als pyamatje.
Mijn nichtje had een kaartje met daarop een website en wachtwoord gezet. Als je daar naar toe ging kon je zien welke cadeaus zij wilde hebben voor het kindje.
gewoon blij zijn met wat je krijgt, komt anders over alsof het een verplichting is een bedrag mee te nemen ipv een kleinigheidje o.i.d.
Dus iedereen vind het goed als de mensen geld uit het raam gooien omdat ze wat meenemen (en zelfs al is het maar iets wat 1 gekost heeft) ? Dat is toch enorm zonde als je die dingen dan niet eens gebruikt of zelfs nog meteen weer aan iemand anders geeft. Tuurlijk snap ik het als het niet in je smaak valt, maar dan moet je gewoon eerlijk zijn en het zeggen, heb ik ook gedaan bij de twee oudste. Wij hebben echt veel te veel spullen ... kleding heb ik tot maat 116 compleet en echt in overvloed omdat ik nooit met de kinderwens kon afsluiten en dus ook niks weg gedaan heb (ben ik wel heel erg blij mee nu met de baby op komst ) Dingen die ik "nodig" heb vind ik gewoon veel te duur als kraamkado (denk hier bv aan een activity center of andere "dure" speeltjes boven de 10) en als er toch iemand mee aan zou komen zou ik het niet aan nemen en dankend terug geven. Dan toch liever eerlijk zijn en zeggen dat je teveel spullen hebt en liever een envelopje wilt ... wat erin gedaan word is hun keuze ook al is het dan alleen maar een kaart met de woorden gefeliciteerd
bij een envelopje denken mensen meteen aan geld, en met een kadotip laat je toch zien dat je een cadeau verwacht, dat vind ik onbeschoft.