Eigenlijk wil ik gewoon even mijn verhaal kwijt en ben benieuwd wat anderen ervan vinden... Toen ik ongeveer 12 weken zwanger was en dolblij was om het eindelijk te vertellen aan mijn ouders en schoonouders liep dat iets anders dan ik me had voorgesteld. Ik had er namelijk ook sinds kort een schoonzusje bij en die heb ik rond die periode voor het eerst ontmoet. Ze bleek het waanzinnig leuk te vinden dat ik zwanger was?? Okee, prima, is op zich niks mis mee een enthousiaste reactie dacht ik in de eerste instantie. Totdat ze mij wel graag bleek te willen vertellen waar ik rekening mee moest houden met de spullen die ik ging kopen en dat zij ook al voor mij had gekeken? En tot overmaat van ramp ook nog eens met mijn schoonmoeder meeging om te 'babyshoppen' voor mij?? Ik wil er nog bij vertellen dat ze bijna 10 jaar jonger is dan ik, in mijn ogen komt ze dus net kijken en ze zal het ongetwijfeld goed bedoelen maar ik vind het vreselijk. Ik heb genoeg mensen en vriendinnen om mij heen met wie ik mijn zwangerschap wil en kan delen en die kies ik graag zelf uit. Ze eist zo ontzettend veel aandacht, terwijl ik al jaren over de vloer kom bij mijn ouders en hen nu hun eerste kleinkind 'schenk'. Ik weet niet zo goed hoe dit in de toekomst moet gaan... ik wil niks meer van haar, heb een enorme muur tussen ons ingebouwd, onbewust gaat dat. Ik ben er natuurlijk zelf bij maar ik zie al senario's voor me dat zij als eerste hier op de stoep staat om straks naar onze baby te komen kijken, zo'n type is het. Pfff het ergste is nog wel dat ik me hier druk over maak terwijl dat helemaal niet goed is tijdens je zwangerschap.
T is wel irritant, maar ik zou toch ook een beetje proberen te zien dat ze het waarschijnlijk wel goed bedoelt. Je kunt haar ook een beetje afremmen door te zeggen dat je liever zelf alles uitzoekt.
Waarschijnlijk wil ze gewoon graag een goede indruk maken en leuk contact opbouwen. Ze weet misschien niet hoe en 'gebruikt' je zwangerschap hiervoor. Misschien moet je haar proberen duidelijk te maken dat dat juist ave rechts werkt en je dat niet zo leuk vindt.
Ze zal het vast goed bedoelen. Probeer je er niet teveel aan te ergeren. Toen ik je topic las, dacht ik eerst dat je zou gaan schrijven dat zij zelf ook zwanger was, maar dat ze dat nog niet bekend had gemaakt, maar ja, dat was dus niet zo.
Je zit er niet op te wachten natuurlijk maar mij lijkt het dat ze dit als de kans ziet om contact te maken. Je moet er niet zo zwaar aan tillen joh, als ze echt te ver gaat rem haar dan gewoon af. Maar wat wel een feit is, als je zwanger bent dan ben je al heel heel gauw geiriteerd, terwijl je het normaal misschien heel anders zou aanpakken. Zie het allemaal wat luchtiger.
Ik kan het me goed voorstellen hoor. Ik kan ook niet goed tegen zulke bemoeierige mensen. Ik heb er zelf ook zo 1 in mijn omgeving. En ze bedoelt het goed hoor, maar moet soms echt afgeremd worden. Probeer het gewoon heel direct tegen haar te zeggen. Niet met omwegen of hints, maar gewoon zeggen: joh, ik vind het leuk dat je zo geinteresseerd bent, maar het benauwt me.
Gelijk zeggen dat je er niet van gediend bent, want dan weet ze gelijk waar ze aan toe is. klinkt hard maar je bent wel van haar af. En als mensen zeggen wat ben je hard dan zeg je maar dat het je hormonen zijn (een smoes om je goed achter te verschuilen) su6 ermee.