Nee schudden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linda86, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan is de laatste paar dagen/weken best vaak heel hard nee aan 't schudden. Gewoon op onwillekeurige momenten (onder het eten, als 'ie op z'n buikje ligt te spelen, onder het tv kijken, etc.) Eerst dacht ik dat het er wel bij zou horen, maar nu zei mijn vriend dat 'ie misschien dan hoofdpijn heeft ofzo. Dusja, nu ben ik weer de bezorgde mama.
    Dus, mijn vraag: is dit normaal/doen jullie kindjes dit ook?

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hoe oud is hij?

Volgens mij is het normaal hoor.
    Demi heeft dat ook een lange periode gedaan.
    En nu nog af en toe

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Oja, vergeten erbij te zetten: hij is vandaag precies 8 maanden

4. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    hahaha, Kai doet dat ook en hij vind t super grappig...ik word er af en toe helemaal gek van...probeer ik m een hapje eten te geven zit het ineens in zn oor omdat hij ineens het idee heeft heeeeel hard nee te schudden.

Heb wel het idee dat ie het nu wat gerichter doet...als ie echt iets niet wil of niet mag.

in het begin deed ie t zomaar ineens (vanaf een maand of 7 ) maar nu doet ie t als ie niet wil eten of als ik zeg nee doe maar niet dan gaat ie lachend nee lopen schudden...vind t wel heel schattig, maar kan wel vervelend zijn als je de gemengde groente uit zn oor moet peuteren ;)

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae doet dat ook momenteel :) en dan vraag ik telkens: nee? wil je dat niet? En dan gaat ze harder schudden en lachen, omdat ik het dus ook doe.
    M'n man stelt dan ook wel eens vragen ;) zo van: Wil je met mama knuffelen? (met het idee van, als ze dan nee schudt, dan pak ik haar lekker bij me :) ) . Grappig is het als ze dan zit te luisteren en haar bolletje stil houd :) .

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Oké, bedankt dames! Ben meteen weer helemaal opgelucht, mijn vriend maakt mij altijd bezorgd voor niks.

Hier heb ik idd ook wel het idee dat 't soms iets gerichter wordt, bijv. als ik een stukje brood voor 'm neerleg en hij niet meer wil. Maar nog veel vaker is 't zo dat 'ie 't gewoon om niks doet zeg maar. En het ziet er idd wel grappig uit! :)

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    haha, ja met eten is het idd niet zo handig. Dat doet Fae ook, maar dat is meer het ontwijken van de lepel zeg maar...
    Laatst had ik geluk toen ging het zo: 'Nee, wil je niet eten? -hard nee schudden- Nou kom op, eerst een hapje proeven tenminste oke? ' En hup het mondje ging open haha

maar dat soort dingen werken meestal maar 1 keer :)

8. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    hahahah hier hebben we ook een dame die nee heeft ondekt.. ze doet het zelfs als wij nee zeggen.
    Komt er in een gesprek nee voor zit zijn al te schudden met haar hoofd...

9. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hier doet hij het ook, we zijn nu maar eens begonnen met ja knikken.. maar daar begrijpt hij nog niets van :)

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mason doet het ook. Vooral op de fiets :)

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wendy doet t ook. Vooral als ze moe is. Ik denk dat ze t doet om in slaap te wiegen ofzo.
    Maar ze doet t ook als oma nee schud. En dan echt alleen als zij het doet...terwijl ze die toch niet zo heel vaak ziet.
    Maar idd soms ook als je dr een hap eten wil geven (pap hier...rest via rapley) en dan zit het wel eens ergens waar het niet hoort idd :)

12. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    mijn zoontje doet het ook al een tijdje hij is nu bijna 9mnd. het is zo grappig om te zien

13. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hier ook een dame die veel nee schud ahah

14. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier doet Benthe dat ook al een tijd.
    Eerst dacht ik dat ze misschien last van haar oren had, want ze deed het ook onder het spelen enz.
    Maar de laatste tijd doet ze het vooral als iets niet mag, bijv. met d'r handjes in de plantenbak graaien. Dan gaat ze me aankijken en schud ze bij voorbaat al nee. Is wel een grappig gezicht. :D

15. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    mooi vind ik dat...dat als ze weten dat t niet mag maar stiekum toch even doen..vind dat zo schattig....heel fout van me maar vind t echt lief...hehehe

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Denk niet dat ze dat besef al heeft hoor. Is gewoon een actie die altijd volgt als zij dat doet. Dus doet ze het vast na, want schijnbaar hoort dat zo...mama doet t immers ook als zij met dr handen in de plantenbak zit. ;)

17. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

snap ik... ;)

18. sevtamzel

sevtamzel Lid

5 apr 2007
    56
    0
    0
    adviseur
    almere
    Emre doet dat ook. Ziet er wel grappig uit moet ik zeggen. Tijdens het eten doet hij het ook als hij genoeg heeft, maar ook tijdens het spelen. En als wij dan lachen doet hij het nog meer en schatert hij het uit.

19. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    hahaha, dat probeer ik met Kai ook maar dan gaat alles op en neer, niet alleen zn hoofd maar hij wipt dan zowat de kinderstoel uit....

20. ssanne

ssanne Lid

28 dec 2008
    46
    0
    0
    hier doet hij het ook al, sinds een maandje :)
    grappig zeg !

Deel Deze Pagina